minkä ikäiselle olette alkaneet lukea iltasadun?

cukkis
meillä poika 2,5vuotias....ei lueta kun mene eniin kiltisti nukkumaan itekseen....tosin voishan sitä lukea sohvalla ennen nukkumaan menoa vaikka...hyvä että joku kyselee niin voi vähän itsekkin heräillä ajatteölemaan.
 
En muista tarkalleen, tosi pieni toi esikoinen on ollu kun ollaan alettu lukeen hälle iltasatua. Kevyesti alotettiin Hobitilla :whistle:
Nyyään on kyllä vähän erilainen linja iltasatujen kanssa :D Siis luetaan myyrää yms lyhyitä kirjoja.
Kuopus on ollut oikeastaan syntymästään lähtien kuuntelemassa iltasatua kun ollaan esikoiselle se luettu.
 
Oliskohan likka ollut 2 vanha , kun alettiin illalla tosi lyhyitä satuja lukemaan. Ja siitä sitten mitä enemmän tuli ikää sitä pitempiä satuja.
Alkuu istuttiin sohvalla "lukemassa" iltasatua ja siitä sitten nukkumaan.
Noin 3 vanhasta sitten niin , että likka makoili sängyssä, kun hänelle luettiin.
Ja luetaan edelleen iltasatu ja likalla ikää kohta 8v.
 
Meillä kuopus on nyt 2,5v, eikä olla vielä iltasatuja luettu, kun nukkumaan meno on muutenkin helppoa. Pitää varmaan kesän jälkeen ottaa "ohjelmaan" ;) .
Ehkä noille isommille ollaan jo aiemmin luettu...aikanaan oon heille lukenut iltasaduiksi mm. Potterit ja Tolkienia.
 
rider
Aina luettu- ihan 2 kk luin ääneen jotain lääketieteellisiä artikkelejakin :D Ensimmäinen kirja taisi olla Sinuhe. Sittemmin siirrytty hieman toisenlaisiin kirjoihin. Tavoitteena olisi saada lapselle elävä, runsassanainen kieli. Tämän olen itse saanut lahjana äidiltäni ja olen siitä hänelle syvästi kiitollinen.
 

Yhteistyössä