Minkä ikäinen teillä vauva oli kun mies suostui lähtemään esim. Kauppaan vauvan kanssa?

  • Viestiketjun aloittaja "Sannis"
  • Ensimmäinen viesti
"Sannis"
Meillä vauva ihan kohta 6 kk ja mies ei edelleenkään halua lähteä mihinkään käymään niin, että mentäisiin yhdessä koska kokee, että vauvan kanssa on ärsyttävää ja rasittavaa käydä esim. Kaupassa tai kylässä. Harmittaa kun en ollut varautunut tällaiseen kun monet tuttuni ovat käyneet "koko perhe yhdessä" esim. Juurikin ruokakaupassa tai kylässä vaikka vauva on pieni ollutkin. Aikaisemmin kävimme usein miehen kanssa yhdessä tekemässä isot ruokaostokset ja kävimme myös kylässä kavereilla ja sukulaisilla. Nyt vauvan syntymän jälkeen ei olla vielä yhdessä päästy mihinkään kun mies ei halua liikkua vauvan kanssa tai muutaman kerran on käyty kävelyllä yhdessä. Mutta muuten aina mues käy yksin tai minä vauvan kanssa.
 
lllllllllllllllllllllllll
kannattaa sanoo ukolles, et nyt se kauppareissa vielä on mukavaa mut oottaa kun lapsi on sen 1,5-> sittenhä se on kivaa ku lapset metelöi, vaatii kaikkea jne..
 
Häh?
Meillä oltu alusta asti liikkeellä. Päästiin toisen muksun kanssa torstaina, sopivasti juhannukseksi kotiin, oltiin juhannuksena tossa kiven heiton päässä kylän kokolla, vauva mukana, mies välillä napannut molemmat lapset ja käynyt kaupassa/kylässä milloin missäkin, siinä kuin minäkin.
Vauva oli 4viikkoa, niin oltiin eläintarhassa ja muutenkin kesäreissulla. :confused:
 
"mami"
Samana päivänä kun kotiuduttiin kauppaan ja kävelylle. Vauva tosin silloin jo 12 päivää, kun vietettiin ensin vähän aikaa sairaalassa. Tietty sen jälkeen käytiin kaikki kolme yhdessä kaupassa, jos mies ei vaan ollut työmatkoilla tms. Vauva oli 4 vkoa, kun matkustettiin ekan kerran junalla ja yövyttiin hotellissa. Ja 6 vkoa kun lennettiin ekaa kertaa yms.

Tosi outo suhtautuminen miehelläsi. Ja vauvan kanssa on tosi helppoa käydä kaupassa! Vertailukohtana 3- ja 5-vuotiaat...
 
-
Miks sun mies ei sitten jää vauvan kanssa kotiin, jos sen kanssa on niin rasittavaa mennä kauppaan? Miksi sun mies menee yksin tai sinä vauvan kanssa? Mä en tajua?

Kyllä munkin mies väsyneenä yrittää joskus vänkyttää jotain vastaavanlaisia juttuja, että lasten kanssa ei voi tehdä sitä ja tätä tai mennä sinne tai tänne, mutta ei noita juttuja kannata alkaa toteuttamaan vaikka se mies vähän valittaakin. Hyvä sun miehenkin on oppia, että vaikka kaikki ei käy niin näppärästi ja nopeasti lapsen kanssa, niin se kuitenkin on nyt siinä. Hyvähän sen lapsenkin on oppia pienestä pitäen olemaan erilaisissa ympäristöissä.
 
"böö"
just noin aiemmassa suhteessa, siis ex-miehen kanssa,jonka kanssa on 3 lasta. Ei edes sen ensimm lapsen syntymän jälkee käyty koko perhe missään yhdessä,saati kun lapsia tuli pari enemmän. Se olin minä, joka lasten kanssa kävin jossain. ne ns.perhekyläilyt koko perheellärajoittui vain mummoloihin ja lasten kummeille(tosin,noissakin minä olin se joka niit lapsia ns.kaitsi ja mies istui ja jutteli vaan..), kaveriperheille ei saanu miestä mukaan.
Eli ei oikestaa koskaan mies lähtenyt lapsen/lasten kanssa mihkään yksin, eikä juurikaan perheenä..

Nyt, kun mulla on uusi mies, 3 lasta edellisestä suhteestä niin me ollaan kyllä porukalla aika paljon menossa milloin missäkin... Nykyinen mies lähtee mielellään mukaan kaikkeen, ja usein ehdottaa myös itsekin tekemistä ja menemistä, lähtee myös yksin lasten kanssa jonnekin..
Meille on syntymässä lokakuussa ensimm yhteinen lapsi ja kovasti on suunnitellut alottavansa mm.vauvauinnin pienen kanssa isä-lapsi juttuna :)....
 
?

Siis ihan normaalisti liikuttiin "koko perheellä" jo synnytyssairaalassa ja kyllä tuo on miellään lähtenyt vauvan kanssa kaksin esim kauppaan, koiraa lenkittämään tai muuten vaan kävelylle ihan siitä asti kun 2-4pv ikäisinä ollaan kotiuduttu.

Täysimetys nyt on joidenkin lasten kohdalla sitonut vauvoja minuun niin ettei ihan pienistä pysty pidempiä aikoja olemaan erossa. Silti esim kuopuksen (4. lapsi) kanssa oli ekan kerran 5h pätkän kaksin kun vauva oli 5vkoa, kävin itse isosiskonsa kanssa uimassa ja kenkäostoksilla. Kakkosen ollessa 2kk hoiti vauvaa ja 1,5v isoveljeään yhden aamupäivän viikossa kun olin viittomakurssilla. Kävivät kaupassa, avoimessa päiväkodissa, leikkipuistoissa, kaupungilla jne.
 
"vieras"
Totta kai se on rasittavampaa käydä pienten lasten kanssa kaupassa joten miksi sitten niin on tehtävä. Meillä käy jompi kumpi kaupassa yksin oikein mielellään ja toinen leikkii lapsen kanssa kotona. On toki lapsikin päässyt kaupassa joskus käymään eli osaa kyllä käyttäytyä sielläkin mutta yksin on nopeinta ja helpointa hoitaa pakolliset ostokset.
 
"vieras"
Outo mies sulla.

Ihan on alusta asti liikuttu yhdessä. Ja mies kulkee vauvan kanssa kaksinkin, että mä saan viettää laatuaikaa esikoisen kanssa. Tai sitten mies ottaa molemmat lapset mukaan että mä saan olla hetken yksikseni =)
Ja mies käy vauvan kanssa vauvauinnissakin :)
 
"Vieras"
[QUOTE="böö";28915594]just noin aiemmassa suhteessa, siis ex-miehen kanssa,jonka kanssa on 3 lasta. Ei edes sen ensimm lapsen syntymän jälkee käyty koko perhe missään yhdessä,saati kun lapsia tuli pari enemmän. Se olin minä, joka lasten kanssa kävin jossain. ne ns.perhekyläilyt koko perheellärajoittui vain mummoloihin ja lasten kummeille(tosin,noissakin minä olin se joka niit lapsia ns.kaitsi ja mies istui ja jutteli vaan..), kaveriperheille ei saanu miestä mukaan.
Eli ei oikestaa koskaan mies lähtenyt lapsen/lasten kanssa mihkään yksin, eikä juurikaan perheenä..

Nyt, kun mulla on uusi mies, 3 lasta edellisestä suhteestä niin me ollaan kyllä porukalla aika paljon menossa milloin missäkin... Nykyinen mies lähtee mielellään mukaan kaikkeen, ja usein ehdottaa myös itsekin tekemistä ja menemistä, lähtee myös yksin lasten kanssa jonnekin..
Meille on syntymässä lokakuussa ensimm yhteinen lapsi ja kovasti on suunnitellut alottavansa mm.vauvauinnin pienen kanssa isä-lapsi juttuna :)....[/QUOTE]

Mikä ihme laittaa tekemään lisää lapsia miehelle, joka käyttäytyy noin jo ekan kohdalla??

Ap:n mies kuulostaa keskenkasvuiselta teinipojalta, en kattelis päivääkään.
 
"Sannis"
Sanoo syyksi sen jos vauva alkaa itkeä kaupassa tai sille tarvitsee vaihtaa vaippaa jossain muualla kuin kotona. Eikä auta kun sanon, että meillä menee vauvan kanssa kaksinkin kauppareissut kivasti kun viihtyy leluja tutkien vaunuissa ja kaupassa jossa käymme on todella hyvä lastenhoitohuone jos tarvetta tulee.
 
"jaa"
En kyllä muista, mutta meillä on alusta asti mies käyny yksinkin vauvan kanssa kaupassa ja neuvolassa ja muuallakin. Äidinmaitoa pulloon mukaan vain.

Kyllä ihmettelisin aika paljon jos ei suostu mihinkään menemään vauvan kanssa (porukalla).
 
"vieras"
[QUOTE="Sannis";28915751]Sanoo syyksi sen jos vauva alkaa itkeä kaupassa tai sille tarvitsee vaihtaa vaippaa jossain muualla kuin kotona. Eikä auta kun sanon, että meillä menee vauvan kanssa kaksinkin kauppareissut kivasti kun viihtyy leluja tutkien vaunuissa ja kaupassa jossa käymme on todella hyvä lastenhoitohuone jos tarvetta tulee.[/QUOTE]

Mitä sitten jos vauva itkee? Ei teidän vauva ainoa itkevä vauva maailmassa ole.
Vai ahdistuuko mies itkusta? Luulee että kaikki katsovat?

Vaipan voi vaihtaa muuallakin kuin kotona. Ja oletkin jo huomannut, että hyviä lastenhoitohuoneita kaupoista löytyy :) Miksi mies ei tajua sitä? Pelkääkö pöpöjä?

Nyt viikonloppuna lähdette kaikki yhdessä kaupoille. Älä anna miehelle vaihtoehtoa jäädä kotiin! Käykää vaikka vain ihan pikaisesti pikkuostoksilla.
 
"kahden lapsen äiti"
Meillä mies lähti heti ulos kun vauva vaan sai lähteä (syntyi kesken pakkasien). Myös kauppaan lähti, samoin kyläilemään yksin vauvan kanssa tai sitten mentiin kaikki. Kun toinen syntyi, niin ei enää niin helpolla ottanut molempia, mutta otti kuitenkin välillä. Kyläilyt tottakai perheenä :)
 
No en kyllä ymmärrä ollenkaan mistä on kysymys, keskenkasvuinen mies sulla vissiin? Kyllä meillä on molempien lasten kohdalla käyty kaupassa niin että sinne on lähtenyt koko perhe, mies + lapset tai minä + lapset. Ei mitään ongelmaa.
Toiset kauppareissut meni hyvin, toiset olivat vähän haasteellisempia varsinkin kuopuksen kanssa (koliikki) mutta se kuuluu normaaliin elämään.
 
Käytiin kyllä alusta asti yhdessä asioilla. Toinen hoiteli vauvaa ja toinen keskittyi ostoksiin jne. Yksin vauvan kanssa se oli haaste alkuun kun se huus vaan muualla kun sylissä ja toisaalta ei haluttu sitäkään että mies yksin hoitaa asioilla käynnit. Ja on kyllä vaippaa vaihettu vaikka ja missä ja ruokittu. Ei esteenä muu kun oma asenne.
 

Yhteistyössä