Minkä ikäinen käyttää 86cm:n ulkohaalaria?

Meillä poika 1v8kk ja koko talven ollut käytössä reimatecin 80cm toppapuku. Ja ihan soppeli on nyt. Vähän isokin. Kevätpuku piti tilata reimatecin vauvamallistosta, 80cm 2 osanen puku, koska 80 senttistä ei ollut isompien mallissa ja halusin vettähylkivän puvun. 86 cm puvut aivan yli-isoja meidän pojalle merkki kuin merkki. 1v6kk neuvolassa olikin 78cm ja 10,4 kg. On kyllä tosi lyhyt verrattuna ikäisiinsä ja nuorempiinki. :p
 
vieras vain
Mun poika nyt 1v 6kk on tämän talven käyttänyt 92cm ja 98cm pukuja.. =) Syksyllä oli 80cm syyspuku, mutta nyt auttamattomasti pieni.. Itse ostin pojalle alesta uuden 98cm Lassien puvun ens talveksi.. (sopii ainakin alkutalven).. Tämä uusi puku on isompi kuin edellinen 98 puku, joka oli jotain muuta merkkiä..Kyllähän ison puvun kanssa pärjää =) Ja pitäähän sinne mahtua vaatetta alle.. Itse veikkaisin, että vuoden/reilun vuoden ikäinen käyttää 86cm vaatteita.. MUT ITSE OLEN HUOMANNUT, ETTÄ KOOT OVAT TODELLAKIN MERKKIKOHTAISIA :(
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.03.2007 klo 01:51 vieras kirjoitti:
Kylläpä kaikki käyttää isoja kokoja :eek: Meillä 2v. nyt n. 90cm on hyvin tän talven mahtunut 86cm pukuun sekä Lassieen että Remuun. Nyt alkaa tehdä tiukkaa, mutta eipä noihin enää tarvikaan mahtua.
Täysin olen samaa mieltä, mutta tykkään kylläkin oikean kokoisista vaatteista, en pidä sisävaatteitakaan joissa on vielä kasvunvaraa.
 
..80cm on n. 1v ikäisen haalarikoko
..86cm n.1,5v haalarikoko
..92cm n.2v haalarikokoko

KUN puhutaan talvihaalareista. Välikausi pukujen alle ei tarvita niin paljon vällyjä, joten niissä koko vi olla noita kokoja pienenpi. Reimatecin asut ovat numeroa isompia kuin mitä kokolappu näyttää. Kyllä 1,5v lapselle talviulkoiluasu voi olla tuon 86cm jos lapsi ei mene +2 käyrällä neuvolan pituustaulukossa. Toki jos lapsi on suhteessa pituuteen tanakka, niin tilaa haalarissa tarvitaan sitten enemmän.
 
Meillä JONATHAN TALVIHAALARI 86cm. Poika nyt 1v 5kk ja puku vieläkin sen verran reilu, että voi mennä alkutalvella. 1v neuvolassa poika oli 80,5cm. Seuraava nla on ensi kuussa, joten tämän hetkistä pituutta en tiedä, kasvanut on kovasti!
 
Meillä ostettiin just 1v 3vk ikäiselle pojalle 86cm Reiman keväthaalari. Poika oli neuvolassa kuun alussa 79cm pitkä. Ihan hyvin voi jo tuota pitää, oli tänään jo päälläkin. Vähän reilu on, mutta niin pitää ollakin, kun emme itsekään pidä tiukkoja vaatteita. Ei ollut liian ison näköinen ja oloinen.
 
Mimosan äippä
Meidän 1-vuotiaalle neidille 78cm, 10kg ostimme Remun 86cm kokoisen välikausihaalarin...olemme pitäneet sitä nyt pari kertaa ulkona ja kun alla on lämmin fleeceasu niin puku on ihan hyvänkokoinen..neiti pysytyy hyvin liikkumaan, hihat on ehkä hieman turhan pitkät mutta ei menoa haitaa...
 
En tiedä onko meijän tytsy joku jättiläinen mut tyttö on pikkasen vajaa vuoden ja reiman kevät haalari on kokoa 86...ja ens talveks on hankittu reiman haalari kokoa 92...mielestäni reiman puvut eivät ole niin älyttömän reiluja mitä väitetään!
 
Jättiläinen taitaa meiltäkin sitten löytyä. Nyt on käytössä Lennen haalari (ei tosin mikään toppa) koko 86 cm ja ei taida edes koko kesää mahtua. On nimittäin just sopiva nyt. Niin ja eilen vietettiin 1v. synttäreitä.
 
Meidän pojalle ostetiin välikausihaalari (Lennie)kokoa 98ja ikää on nyt 1,4kk.
Housuja pitää hieman lahkeista kääntää, muuten sopivat. Puku on ollut tosi hyvän tuntuinen joka tavalla.
Poika ei ole mitenkään lihava, vaikka yläkäyrillä mennäänkin. Puvun alle sopii hyvin säästä riippuen paksumpaakin välikerrastoa.
Syksyyn mennessä puku jäänyt jo pieneksi. Vaatteet eivät menee montaa kuukautta, eikä niin suuria viitsi ostaa missä joutuu lahkeita kääntämään kuutta kertaa. Tämän takia en ostaa koskaan "ensi talvea/kesää varten vaatteita" kun ei osaa yhtään ajatella mikä koko sillloinkäy.
 

Yhteistyössä