Minkä verran teidän miehet osallistuu kotitöihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maajussitar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maajussitar

Vieras
Siinäpä asia joka mietityttää, eli minkä verran teidän miehet osallistuu lasten hoitoon ja muihin kotitöihin?

Mietin, et olenko ainoa joka tekee kaiken käytännössä yksin vaikka mies talossa onkin?!? Meillä karjatila ja myös navettatyöt teen pitkälti yksin, joskin mies jonkunverran osallistuu. Lapset hoidan tässä samalla - eivät ole päivähoidossa. Ja kaikki ruuanlaitot, siivoukset, pyykkäykset ja muut teen yksin.. Joskus vaan tuntuu ettei jaksaisi millään huolehtia kaikesta yksin, mutta ehkä en olekaan ainut vaan tämä ikäänkuin "kuuluu asiaan".

No ei kyllä mun mielestä "kuulu asiaan".. Meillä tehdään suht puoliksi kaikki, tällä hetkellä mies on paljon enemmän vastuussa lapsen viihdyttämisestä ja nukutuksista ym. kun mä olen niin vetämätön ja odotan poksahdusta :)

Iltavuoroviikollaan mies tekee ruuat, pesee pyykit, imuroi, pitää keittiön kunnossa... Niin, ja hoitaa lapset, kun mies on aamussa, niin kotityöt teen enimmäkseen minä, ja sillon lapsetkin on siis hoidossa. Kunnon siivouksen teen minä muuten mutta mies kopistelee matot.

meillä työt tehdään yhdessä,mies tiskaa,imuroi ym.ihan samalla lailla kun mäkin.pesen lasten pyykit ja omani ja mies pesee omansa,ja viikkaapa vielä kaappiinkin.sitte on hommia mitä mun ei tarvi tehdä esim.puiden haku..

Ei munkaan mielestä kuulosta yhtään reilulta. Minkä ihmeen takia se miehes ei voi hoitaa ees niitä navettatöitä? Tai sit vaihtoehtoisesti hän tekis siivousta.. Voihan se tietty olla, että kun sulta hoituu varmaan asiat aika sukkelaan (miten muuten ehtisit tuon kaiken?) niin miehes on siihen tottunu. Nyt pidätte pienen palaverin asiasta, muuten tohon ei kyllä muutosta tule.

Tekee meillä lähes kaiken. Ruuat, pyykit, leivonnaiset, kauppareissut... Minä töissä, hän kotona. Toki teen kotona ollessani kotihommia, mutta pääosin ne on tehty, kun tulen töistä.

Niin ja siis meillä nyt mä teen kans aikalailla "kaiken", mutta kyllä mieskin tekee heti jos vaan siitä sanon. Kai itse sitten yleensä teen siivoukset ym, kun ajattelen että teen sen paremmin.. No voi silleenkin itsensä tietty uuvuttaa!

Meillä mies yrittäjä ja tosi harvoin osallistuu normaali arkena kotitöihin. Kyllähän sitä välillä tuntuu ettei jaksais millään, ja sen kyllä sit näkeekin. Saattaa vapaapäivänä laittaa ruokaa jos sille tuntuu mutta ei mikään vakio sekään.

Alkuperäinen kirjoittaja maajussitar:
Siinäpä asia joka mietityttää, eli minkä verran teidän miehet osallistuu lasten hoitoon ja muihin kotitöihin?

Mietin, et olenko ainoa joka tekee kaiken käytännössä yksin vaikka mies talossa onkin?!? Meillä karjatila ja myös navettatyöt teen pitkälti yksin, joskin mies jonkunverran osallistuu. Lapset hoidan tässä samalla - eivät ole päivähoidossa. Ja kaikki ruuanlaitot, siivoukset, pyykkäykset ja muut teen yksin.. Joskus vaan tuntuu ettei jaksaisi millään huolehtia kaikesta yksin, mutta ehkä en olekaan ainut vaan tämä ikäänkuin "kuuluu asiaan".

NOH meillä mies on joka päivä töissä aamusta iltamyöhään niin missä välissä se kerkeis kotitöitä tekemään. samaa ammattikuntaa olemme mutt mies tekee suurimman osan maataloustöistä ja minä sitten koti, puutarha ja paperityöt. 3 lasta on ja ihan hyvin se on näin mennyt jo muutama vuosikymmen:-)

Se joka on kotona hoitaa kodin ja lapset. Se joka on töissä ei siihen pysty. Pyrin tekemään kaiken minkä vain suinkin voin, mutta usein on käsi-ihottuma niin pahana että joudun jättämään jotkut hommat miehelle. Viikonloppuisin tehdään yhdessä.

Mitä sun miehesi tekee kotona sisällä ollessaan? Siis samaan aikaan kun sä teet kotihommia?

Meillä jako menee varsin tasan. Mä laitan ruokaa ja pyykkään enemmän, mies tiskaa ja imuroi useammin. Jos toinen makaa sohvalla, harvoin toinenkaan tekee mitään hyödyllistä, ja kun toinen ripustaa pyykkejä, ei toinenkaan kehtaa laakereillaan maata.

Alkuperäinen kirjoittaja NewArtRiot:
Se joka on kotona hoitaa kodin ja lapset. Se joka on töissä ei siihen pysty. Pyrin tekemään kaiken minkä vain suinkin voin, mutta usein on käsi-ihottuma niin pahana että joudun jättämään jotkut hommat miehelle. Viikonloppuisin tehdään yhdessä.

Me ollaan molemmat kotona töissä omaa tilaa kun pidetään ;)

Mitä sun miehesi tekee kotona sisällä ollessaan? Siis samaan aikaan kun sä teet kotihommia?

Meillä jako menee varsin tasan. Mä laitan ruokaa ja pyykkään enemmän, mies tiskaa ja imuroi useammin. Jos toinen makaa sohvalla, harvoin toinenkaan tekee mitään hyödyllistä, ja kun toinen ripustaa pyykkejä, ei toinenkaan kehtaa laakereillaan maata.[/quote]

Sisällä ollessaan kattoo telkkaria, on tietokoneella tai nukkuu.. kesäisin ei paljoa sisällä ehdi olla, mutta talvella sentään joskus iltaisin tässä pyörii

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja NewArtRiot:

Me ollaan molemmat kotona töissä omaa tilaa kun pidetään ;)

Eli mies on kotona ja sä pidät omaa tilaa.. Tai sille tuo ainakin kuulosti. Ei TODELLAKAAN normaalia minusta!

Meillä molemmat käy töissä kodin ulkopuolella ja kotihommat hoidetaan yhdessä. Mä käyn enemmän kaupassa ja teen ruokaa, mies tekee enemmän lumitöitä, muita ulkohommia, polttopuita, ruohonleikkuita. Pyykit menee suht. tasan ja siivotaan yleensä siten että mä pidän yleistä järjestystä ja mies imuroi ja luuttuaa lattiat.

Kyllä ne aika 50-50 menee vaikka aina jaksan urputtaa kun teen enemmän kuin mies.

Mulla aikalailla pyykki ja tiskihuolto, eli pistän koneen täyteen, pyöräytän ja tyhjennän.
Yleinen siivous eli imurointi, lattiat ja järjestely menee aika tasan. Ite teen ehkä enempi kun oon päivisin kotona eikä ole tekemistä mutta miehelle kuuluu taas pölyjen pyyhintä.

Viime kesänä isännälle jäi ruohon leikkuu, mutta mä hoidin suurimmaks osakseen ton lumen kolauksen.
Lisäks mies huolehtii autoista (ja tietokoneista) enemmän ku minä - puunaa ja korjaa. Kompensoi tota mun imurin varressa heiluntaa.

yritän huolehtia että tekee vähintään puolet. jso hän lepää lepään minäkin jos hän tekee jotain teen minäkin. toinen ruokaa, toinen huolehtii lapsista, toinen siivoaa, toinen lasten kasnsa jne. tai koko perhe tekee töitä.

ei harrastamitään paitsi työssäkäyntiä. saisi kyllä mutta ei ole innostunut.

Yhteistyössä