minkä takia kaikki pärpättävät siitä että ME OLLAAN KYLLÄ IHAN OMAN PERHEEN KESKEN JOULUAATTO!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hyi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hyi

Vieras
miksi ette halua viettää jouluaattoa omien/miesten vanhempien kanssa??

mitäs sitten jos teidän isät ja äidit joutuvat viettämään aaton kahdestaan, ilman HEIDÄN lapsia, eli TEITÄ!

mä en ymmärrä..

miettikääs ite sit ku teidän lapset kasvaa eikä halua tulla jouluna teille..varmasti ite tahtoisitte että tulisivat??

musta ois niin ihanaa kun ois aattona mummot ja papat ja sedät ja tädit ja enot kaikki samassa paikassa..

Mä en kyllä halua olla vaan meidän perheen kesken! Niinhän me ollaan harva se päivä. Haluan mummojen näkevän lastenlasten riemun ja lapsien saavan sukujoulun, ne on parhaita!

Mä ainakin tykkään, kun ollaan kaikki koolla jouluna, ei mua huvittais istua miehen ja vauvan kanssa kotona kinkku seuranamme. Ensi vuonna, kun meillä isompi asunto, ollaan koko porukka, mun ja miehen perhe yhdessä!

Mun äitini pilasi joka ainoan joulun stressaamalla ja väsyttämällä itsensä niin piippuun, että jouluna olikin sitten hyvää aikaa riidellä tai pitää mykkäkoulua. Kun sain itse lapsia, päätin kolme asiaa: a. en stressaannu kiusallakaan, vaan jätän siivouksen ym. vähemmälle. b. en koskaan riitele jouluaattona. c. en koskaan vietä jouluaattoa äitini seurassa.

mä en niin pidä joulusta, mutta pitäisin siitä vielä vähemmän jos istuisin kotona lapsen kanssa. me mennään siskon luo ja sinne tulee sekalaista porukkaa, sukulaisia ja ystäviä.

Etkö ole huomannut, että tämä on yleinen anopinvihauspalsta. Sukulaisille ja ystäville ei lapsia näytetä, kun ne kaikki (varsinkin puolison) ovat inhottavia ja törkeitä ym. Hyvää Joulumieltä estäviä tyyppejä. Appiuokko on takuulla valmiiksi kännissä yhden oluen juotuaan kaksi viikkoa ennen joulua jne.

No, meille saa kaikki ihan vapaasti saapua joulua viettämään. Mä päätin esikoisen synnyttyä että mä en jaksa lähteä autottomana kaikkien pakettien, muiden matkatavaroiden ja ipanoiden kanssa yhtään mihinkään junalla ja vietetään joulut kotona. Joulun jälkeen mennään vuoro vuosina mun äidin luo ja miehen vanhempien luo ja tapaninpäivänä ollaan tavattu käydä mun isän luona syömässä.

Tänä vuonna mun äitini tuleekin viettämään joulua tänne meiolle meidän kanssa =) Samoin mun siskoni ollaan kustuttu meille, saa tulla jos haluaa.

Olen aina sanonu et meille saa tulla mut me ei aattona lähtä yhtään minnekkään. Ihan jo käytännön syystä. Meillä on nimittäin viis lasta ja lahjojaki jo sen verran et ei meillä mahdu ne matkaan. ja mielestäni me saamme olla edes jouluaattona kotona ihan rauhassa. Tosi mummot ja papat saa tulla meille mut haluavat myös olla kotona. Tai mennä sille lähimmälle perheelle et pääsevät näppärästi kotiin sit. Minulle passaa sekin kyllä.
Toisekseen mä en missään nimessä halua mennä miehen kotiin aattona. Varsinkaan jos sinne tulee hänen veljen perhe. Siittä on joulurauha kaukana.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Etkö ole huomannut, että tämä on yleinen anopinvihauspalsta. Sukulaisille ja ystäville ei lapsia näytetä, kun ne kaikki (varsinkin puolison) ovat inhottavia ja törkeitä ym. Hyvää Joulumieltä estäviä tyyppejä. Appiuokko on takuulla valmiiksi kännissä yhden oluen juotuaan kaksi viikkoa ennen joulua jne.

Mä suorastaan rakastan anoppia. Mut anopin tykö mä en jouluaattona halua lähtä. Hän saa tulla toki meille.

Joo, ei meilläkään periaatteessa mitään sitä vastaan ole, että pitää käydä sukulaisten luona, mutta kun kaikkien sukulaisten luona pitäisi olla juuri silloin aattoiltana samalla kellonlyömällä, vaikka pyhiä on monta päivää. Sitten joulupäivä, tapaninpäivä ja vielä seuraavakin päivä ihmetellään, että mitäs nyt tehdään ja mihin se kiire katosi.

Ja tänä vuonna on kyllä melkoisen orpo olo, kun ei ole aatoksi mitään ohjelmaa. Pitää kai itse vääntää jouluruoat ja ottaa rennosti. :D Ensi vuonna sitten tietää taas, että saa aattona juosta pää kolmantena jalkana joka suuntaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mini:
mä en niin pidä joulusta, mutta pitäisin siitä vielä vähemmän jos istuisin kotona lapsen kanssa. me mennään siskon luo ja sinne tulee sekalaista porukkaa, sukulaisia ja ystäviä.

Olis ja oli eri asia kun oli vain se yksi lapsi tai kaksi. Paljon helpompaa ja joustavampaa kulkea heidän kans. Ison sakin kans se on jo haastavampaa.

Alkuperäinen kirjoittaja myö:
Mun äitini pilasi joka ainoan joulun stressaamalla ja väsyttämällä itsensä niin piippuun, että jouluna olikin sitten hyvää aikaa riidellä tai pitää mykkäkoulua. Kun sain itse lapsia, päätin kolme asiaa: a. en stressaannu kiusallakaan, vaan jätän siivouksen ym. vähemmälle. b. en koskaan riitele jouluaattona. c. en koskaan vietä jouluaattoa äitini seurassa.

Viimeistä kommenttia lukuunottamatta peesailen :D :hug:

Miehen vanhempien kans voitas olla, mut mennään sinen vasta joulun jälkeen tänä vuonna. Omille vanhemmilleni ei mennä, koska ne vaan ryyppää jouluna. Vietetään joulua siskon perheen kera

Me mennään porukoille 5km päähän syömään, mutta ei jumiteta siellä tunteja: A. Ne voi juoda B. Haluan olla kotonani ja tehdä mitä lystään C. Ei noi lapset jaksa siellä nätisti kauaa olla, kun oottavat pukkia meille...

Kun olisikin ihana koko suvun joulu, mutta käytännössä menemme anopin luo kerrostalokaksioon ja syömme hätäisesti (kaikki eivät mahdu pöytään, joten syömme vuorotellen) jotain jouluruokaa. Ei kauniita kattauksia, kaikki ruoka kinkkua lukuunottamatta eineksiä. Joulupöydässä on aina sillipurkki, ja joka kerta anopin mies alkaa hirveään ääneen naureskella ja meuhkata että sillit pitääkin nostaa pöydästä pois, koska minä olen niin allerginen kalalle (mikä on totta, mutta se vitsi on jo niiiin kulunut).

Asunnossa haisee tupakka, koska anoppi, miehensä ja miehen lapset käyvät tupakalla parvekkeella ovi raollaan. Anopin koira on arvaamaton lasten kanssa, lapset eivät uskalla lähteä sohvalta koska koira riehaantuu heti.

Paljon mieluummin olemme kotona rauhallisessa tunnelmassa ilman tupakanhajua.

Siksi haluan oman perheen kesken joulun, koska haluan rauhallisen joulun ilman kauheaa
hulabaloota. Tarkoitan sillä, että jos on paljon lapsia paikalla, se on yhtä lahjapapereiden lentämistä, eikä siinä paljon ehdi oman lapsensa iloa seurata. Puhumattakaan että voisi sen jälkeen vetäytyä rauhassa kirjan ja suklaalevyn pariin lasten leikkiessä suhteellisen rauhallisesti uusilla leluillaan. Sukulaisia vastaan ei ole mitään, mutta heitä voi nähdä muulloinkin, joulu on juhlaa oman perheen keskenkin, sukulaisten näkeminen voi sitten olla juhlaa sinänsä, miksi ahtaa kaikki asiat samaan päivään/päiviin. Leppoisaa joulua kaikille :-)

Anoppi hössöttää koko joulunalusajan siivouksiaan, ruokiaan ja leipomisiaan, ja haluaa mielellään vetää aaton henkeä ennen kuin me ja muut lapset perheineen mennään sinne. Äitini sairastelee, eikä lähde mielellään kotoaan, eikä hänellä ole resursseja tarjota mitään yksiössään - häntä käymme tervehtimässä muuten. Isää tapaamme samalla kuin hänen veljensä perhettä tapanina perinteisen "peli-illan" merkeissä.

Aatto vietetään mielellään oman perheen kesken. Näin on meilläkin aikaa hengähtää ja iloita omastakin kodista joulukuosissaan.

Eka joulu ollaan nyt oman perheen kesken, 1 taapero ja 1 leikki-ikäinen löytyy.
Ihan siitä syystä että itsekin haluaa vaan olla.. vaikka kuinka muut yrittävät auttaa, on se jatkuvaa höösäämistä. Missä on sakset, missä paperia... onko se siellä ja tämä täällä..? Plääh.. :D

meille on appivanhemmat tulleet kahtena jouluna, sitä edellisenä oltiin mun vanhemmilla. Tänä jouluna ollaan aatto omalla porukalla. syynä se, etten osaa rentoutua appivanhempien seurassa, ja tunnen itseni vieraaksi kodissani heidän ollessaan täällä. Tämän joulun haluan viettää ja laittaa oman makuni mukaan, ei niin että yritän ehtiä ennen anoppia esim ruoan laittoon, kattaukseen jne...
Omilla vanhemmillani asuu vielä kotona lapsia, ja heillä käymme joulupäivänä, tapanina matkustetaan anoppilaan.

Ei oikein huvita ajatus, et lähdettäis koko porukalla raahautumaan pitkän matkan päähän. Sit jos mentäs toisen vanhemmille, niin toiset olis loukkantuneita kun ei heille tultu.
Ei ainakaan pääsis joulun aikana yhtään lepäämään jos pitäs vieraiden nurkkiin lähteä pyhiksi. Sitä paitsi, ihan yhtä hyvin ne mummot ja ukit voisi tulla meille...mutta eivätpähän nuo vaan tule. Ollaan siis kaikki omien perheidemme kesken.

En mäkään ymmärrä, kun lähes kaikki tuntemani lapsiperheet stressaa sitä, että jos jommatkummat isovanhemmat tulee heille jouluna... Minusta mukavaa, kun paljon porukkaa, eli iso laulukuoro kasassa ja kenenkään ei tarvi olla yksin.

Voin vaan kuvitella kuinka kurjaa meidän vanhemmilla olisi, jos joutuisivat kahdestaan tai meidän mummon kanssa istumaan aattoiltaa. Tulisi niille varmaan itku.

Alkuperäinen kirjoittaja hyi:
miksi ette halua viettää jouluaattoa omien/miesten vanhempien kanssa??

miettikääs ite sit ku teidän lapset kasvaa eikä halua tulla jouluna teille..varmasti ite tahtoisitte että tulisivat??

Minä vietän mieluiten aaton oman perheeni kanssa, en sekalaisten sukulaisten ja ei-sukulaisten kanssa.

Omia aikuisia lapsiani olen kannustanut hankkimaan omat perinteet, ja nauttimaan joulun rauhasta haluamallaan tavalla. Tänä vuonna esikoinen ja miniä tulevat jakamaan meidän joulurauhan, ensi vuonna suunnittelivat (nyt jo ) omaa kotijoulua vajaan vuoden ikäisen kanssa. Vanhin tytär olisi mieluiten reissussa jossain lämpimässä paikassa, mutta tulee vissiin tänne.

Yhteistyössä