minkä takia kaikki pärpättävät siitä että ME OLLAAN KYLLÄ IHAN OMAN PERHEEN KESKEN JOULUAATTO!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hyi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä en halua olla vain ydinperheen kesken, mutta haluan viettää omassa kodissa jouluaaton. Tänne voi sitten tulla ketkä haluaa. Ja ihan anopinkin takia en lähde oman äidin luo aattona. Hän kun asuu yksin ja mies on ainoa lapsi, niin onhan se kiva että voi tulla tänne meidän luo viettämään joulua :) Joulupäivänä ja tapaninpäivänä käydään sitten kyläilemässä.

Meillä tosin molempien vanhemmat ja isovanhemmat asuu samassa kaupungissa kuin mekin. Vain siskoni on muuttanut toiselle paikkakunnalle, mutta sieltäkin alle 2 tunnin matka tänne. Äidin sisarukset lapsineen muuttaneet muualle, muuten koko mun ja miehen suku asuu samalla seudulla.

En voisi ikinä repiä itseäni juuriltani ja muuttaa pysyvästi kauas kotikaupungistani. Muutamia vuosia ollaan asuttu ulkomailla, mutta se eri asia, kun Suomessa kuitenkin pysynyt koti.

Mun vanhempani viettävät kaikki joulunpyhät kännissä. Näin on ollut ihan joka vuosi niin kauan kuin muistan. Joten ei, emme todellakaan lähde heille sitä meininkiä katsomaan.

Miehen vanhemmat ovat kyllä ihan ok, mutta sinne menee mieheni sisko lapsineen. En jaksa kuunnella yhtään sitä vertailua, kuka sai kuinkakin paljon lahjoja ja saiko he nyt varmasti yhtä arvokkaita lahjoja kuin meidän lapset... Ja jos on jotain valittamista, niin sitä saa sitten kuunnella ensi jouluun asti.

Joten vietetään joulu ihan rauhassa oman perheen kesken. Ja jos mun lapset ei sitten aikuisina halua meille tulla joulua viettämään, se on ihan heidän oma valintansa.

Ehkä kaikille ei nuo perhejuhlat suju täysin sovussa ja rennosti yms. Paljon on perheitä, joissa juuri juhlapäivinä tulee riitelyä yms.. Sillon on parempi olla ihan vaan oman porukan kesken. Joillakin on esim. äärettömän vaiketa ja rasittavat vanhemmat/vanhempi, joka pilaa koko joulun mäkätyksellä ja ilkeilyllä..
Itse en voisi kuvitella viettää joulua ilman "koko perhettä". Vain oman porukan kesken, jotain todella oleellista puuttuisi. Ei olisi "oikea joulu".

Koska mie haluan olla sen aaton ihan rauhassa, aamulla kuitenkin pörrätään lahjoja kuskailemaan yms. Mie haluan olla saunan jälkeen ( myöhään iltapäivällä) ihan oman perheen kesken pakettia availlen, rentoutuen ja vaikkapa yöpaita päällä heiluen.

jos vanhemmat asuis lähempänä, saatettais joulu siellä viettääkin. Miehellä on jouluna 2-3 päivää vapaata, joten ei kiinnosta lähteä lasten, tavaroiden ja pakettien kanssa ajamaan montaa sataa kilometriä viipyäkseen päivän perillä.

Toisekseen nautin joulusta enemmän pienellä porukalla eli miehen ja lasten kanssa. Vuodessa on ainakin 362 muuta päivää viettää vanhempien kanssa aikaa.

Yhteistyössä