Minkä rikoksen hyväksyt miehesi tekemänä?

Lilii lisänimetön

Aktiivinen jäsen
08.05.2008
30 970
-26
36
Helsinki
Ja kyse vankilaan johtavasta rikoksesta.

Tuossa toisessa ketjussa riitti sympatiaa miehille, jotka päätyvät vankilaan / ovat olleet vankilassa. Joten haluaisin kuulla, mitkä on sellaisia rikoksia, jotka ovat "ihan ok". Kun itselle ei tule yhtään mieleen...

no lähinnä jotku talousrikokset yms. huijaukset. pahoinpitelijöitä,murhaajia, raiskaajia ja huumeveikkoja en minäkään kattelis.

lisätään nyt vielä kuitenkin, et en hyväksy minkäänlaisia linnaanjohtavia rikoksia, mut noitten takia en nyt kuitenkaan miehestäni erois.

Ainoa, mikä tulee mieleen on sellainen tilanne, jossa mies vahingossa ajaisi autolla jonkun kuoliaaksi, ja joutuisi siksi vankilaan. Jos siitä edes joutuu, tuskin.
Ja täytyy sanoa, etten tuntisi suurtakaan surua siitä, että mieheni on vankilassa, jos syynä olisi se että hän tappoi lastamme ahdistelleen/hyväksikäyttäneen henkilön. En hyväksyisi tekoa, en tykkää siitä että oikeus otetaan omiin käsiin, mutta ajatus siitä että lapseni elämän pilannut paskaläjä pääsisi ehdollisella vankeustuomiolla tai istuisi kuukauden päivät ei oikein miellyttäisi. Lapsiani ei siis luojan kiitos ole ahdisteltu, tämä on vain ajattelua.

Hyvä se on nytten selitellä tyyliin et se on kerrasta poikki, mutta kuinkas sitten kun osuukin kohdalle se et oma rakas ukko onkin ollut tuhma ja joutuukin lusii, ihan vaikka sakkoja... ???

Alkuperäinen kirjoittaja just:
Hyvä se on nytten selitellä tyyliin et se on kerrasta poikki, mutta kuinkas sitten kun osuukin kohdalle se et oma rakas ukko onkin ollut tuhma ja joutuukin lusii, ihan vaikka sakkoja... ???

Jostain se oma rakas ukko on ne sakotkin (useat sellaiset) saanut, ja jättänyt maksamatta...ei, en hyväksyisi, se kertoo jo siitä että miehen käsitys oikeasta ja väärästä on ihan erilainen kuin mulla.

niimpä niin...sakoistakin, siis vaikka vaan siitä yhdestä maksamatta jääneestä voi sinne istumaan joutuu...

en ihan oikeesti jaksa uskoo et teidän kaikkien miehet on jotain täysin kaiken oikein tekeviä, näin suomen lainkaan puitteissa...

Ja varmasti suurin osa kirjoittajistakin on nuorempana varastanut jotain kaupasta, vaikka vaan karkkia, toiset vie tikkarin toiset jotain muuta, osa jää kiinni osa ei. Tuskimpa ne kaikki rikolliset kiinni jää, ja tolla asenteella tuskin emännälleen ekana kertoo.

Oma ukkoni ei ole ikinä ollut vankilassa...mutta en nyt tässä käsi raamatulla ala vannomaan että jos joskus se eteen tulisi, niin samantien erottas... siihen eroon ois ehkäs sitten paljon muitakin syitä.

Tyhmähän se on sillonkin ollu jos sakkoja joutuu lusiin... Viisaampi ois ne hoitanu muulla tavoin. ;)

no sakkojen lusiminen ois ehkä. mutta siinä on kuulkaas niin kauan aikaa maksaa ennen kuin noutaja tulee.

suomessa saa tehdä monta tai yhden ison rikoksen ennenkun pääsee linnaan.

mulle on jääny tuo vaihe sitten teiniaikojen joten ei tarvi hyväksyä mitään!

Missä puhuttiin kerrasta poikki. Tekee mieheni nytkin asioita, joita en hyväksy ja silti ei olla erottu??

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
en ihan oikeesti jaksa uskoo et teidän kaikkien miehet on jotain täysin kaiken oikein tekeviä, näin suomen lainkaan puitteissa...

Ja varmasti suurin osa kirjoittajistakin on nuorempana varastanut jotain kaupasta, vaikka vaan karkkia, toiset vie tikkarin toiset jotain muuta, osa jää kiinni osa ei. Tuskimpa ne kaikki rikolliset kiinni jää, ja tolla asenteella tuskin emännälleen ekana kertoo.
Mä en ole väittänytkään, että mun mies ois aina kaiken oikein tehny.
Linnatuomiokaan ei kaukana ollu silloin ennekuin alko oleen mun kanssa. Mutta jos hän ei ois älynny niistä nuoruuden töppäilyistä muuttua, ja linnatuomio ois pamahtanu, ni kyllä tää suhde sit siinä ois ollu.

Ja mä en muuten ole ikinä varastanu kaupasta mitään. :)

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
niimpä niin...sakoistakin, siis vaikka vaan siitä yhdestä maksamatta jääneestä voi sinne istumaan joutuu...

Oma ukkoni ei ole ikinä ollut vankilassa...mutta en nyt tässä käsi raamatulla ala vannomaan että jos joskus se eteen tulisi, niin samantien erottas... siihen eroon ois ehkäs sitten paljon muitakin syitä.

Mä en näe mitään yhteistä sillä, että lapsi/teini varastaa kaupasta tikkarin tms, ja sillä että aikuinen perheellinen mies jolla PITÄISI olla älliä päässä tekee jotain sellaista että joutuu vankilaan.

Sakot on mielestäni "pikkujuttu" verrattuna esim. henki- ja huumausainerikoksiin. Raha on vain rahaa.

Just toi aiemmin esiin tuotu: Jos joku meidän lapsen tappaisi tai lasta hyväksikäyttäisi (seksuaalisesti), se olisi siltä kaverilta nirri veks. Joko mun tai ukon toimesta, ja se on fakta. Se vaan että ei me itse sitä hoidettaisi hengiltä, sen tekisi joku muu "tuttu". Mä en saisi mitään "tyydytystä" siitä että syyllinen joutuisi vankilaan ja istuisi puolesta puolet ensikertalaisena ja hyvine käytöksineen. Ei se mielestäni ole mikään rangaistus, kyseessä on kuitenkin viattoman lapsen henki. Kivittäkää vaan, mutta kuinka moni teistä EI toivoisi kuolemaa moisessa tilanteessa syylliselle ja olisi valmis itse tämän hoitelemaan päiviltä?

Mikään rikos ei ole hyväksyttävää, se on kuitenkin tosi asia.

Yhteistyössä