Minkä näistä valitsisit 3-4 vrk lomakohteeksi aikuisille? Ja miksi?

Mä olen noista käynyt Barcelonassa ja Venetsiassa, joten tieto vähäistä siinä mielessä. Mutta ehdottomasti suosittelen Venetsiaa, jos siellä ei ole käynyt. Ei ole mikään lapsiperheiden kohde, joten sinne kuuluu mennä kuhertelemaan. Turistejakaan ei tuohon aikaan ole enää liikaa. Paikka on itsessään rujon kaunis ja niin erilainen.

Näistä nähty Barcelona, Malaga + Gibraltar ja Venetsia.
Ehkä mun mielestä Venetsia oli noista eniten sellainen "kahden aikuisen pakopaikka" ja jotenkin erityinen omassa erikoisuudessaan. Mut rysähän se on.
Barcelona on kiva kuten kaikki isot kaupungit, Malagaa en niin kovin kummoisena pidä.

Itse valitsisin Venetsian, koska siellä en ole käynyt. Ja puhtaasti tuosta syystä, että kun muut on jo tuttuja.

Sitten jos kaikki on käymättömiä paikkoja sinulle, niin ihan ensin suosittelen Roomaa. Ensinnäkin siellä on niin mahtava infrastruktuuri, että vaikka ei olisikaan mikään "museohiiri" niin siellä käynnin jälkeen varmasti on. Nähtävää ja koettavaa on mielettömästi! Hotellin sijaintia jos mietit, niin suosittelen Via Nazionalea. Se on katu, jonka varrella on hotelleja jokaiseen makuun ja vaatimustasoon. Lisäksi sieltä on lyhyt kävelymatka jokaikiselle nähtävyydelle. Pari kertaa kuljettu bussilla (Vatikaaniin, vaikka sinnekin kävelisi ) mutta muuten kävelty.

Oi että, ihan pitäisi itsekin taas varata matka Roomaan...

Lisään vielä vinkin;

me varasimme hotellin www.hotels.com:n kautta ja voin suositella. 4 tähden hotelli (ei tosin ihan suomalaista vastaa ;) ) Via Nazionalella eli ihan keskustassa 50 ?/yö/2hh

Siellä on hyviä tarjouksia usein ja edulliset hinnat ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Viivi:
Lisään vielä vinkin;

me varasimme hotellin www.hotels.com:n kautta ja voin suositella. 4 tähden hotelli (ei tosin ihan suomalaista vastaa ;) ) Via Nazionalella eli ihan keskustassa 50 ?/yö/2hh

Siellä on hyviä tarjouksia usein ja edulliset hinnat ;)

Ai hitsi, tunnen matkakuumeen nousevan jo pelkästään tämän viestin perusteella |O

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Roomassa arveluttaa se, riittääkö 3 vrk... Kun "kaiken" haluaisin nähdä :xmas:

3 vrk ei varmaan riitä :)

Minä oon nyt 2 kertaa käynyt ja molemmilla kerroilla on oltu 5 vrk ja vieläkin haluaisin takaisin...

Mutta kyllä 3 vrk:ssa ne tärkeimmät nähtävyydet kiertää, kunhan hotelli on kävelymatkan päässä tärkeimmistä =)

Roomassa olen käynyt, viikon verran viipynyt ja se aika tuntui riittämättömältä. Jätti kipinän palata.
Venetsiassa olen piipahtanut häämatkallmme. Kaunis ja ehdottomasti näkemisen arvoinen sekin.
Tosin kuukausi oli väärä, olimme heinäkuussa.

Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Niin, mä en ainakaan tulisi kuin hulluksi tuossa ajassa :xmas:
Niin just! Ahdistaa jo nyt oikeastaan... Riittääkö mihinkään kohteeseen 3-4 vrk :'(

Oikeasti, ei tuo 3 vrk riitä alkuunkaan, missään =) paitsi Helsingissä joka on jo läpeensä tuttu =)

Ainakaan mulla. Haluaisin aina jatkaa ja jatkaa ja jatkaa lomaa :D ja jokaiseen paikkaan palata uudelleen ja uudelleen ja uudelleen :D

Rooma ja Venetsia on nähty mutta ne on Italia-fanin ykköskohteet noista, ja tuossa järjestyksessä. Jos jonnekin ihan uuteen paikkaan haluaisin niin seuraava olisi Barcelona.

Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Niin, mä en ainakaan tulisi kuin hulluksi tuossa ajassa :xmas:
Niin just! Ahdistaa jo nyt oikeastaan... Riittääkö mihinkään kohteeseen 3-4 vrk :'(

Kyllä musta Venetsiaan riittää :D Se paikka imaisee sisäänsä heti, eikä ole kuitenkaan kovin suuri.

En osaa suositella, mutta itse aloin haaveilemaan Pietarin-risteilystä. Näytti olevan vielä aika edullisiakin. 2 yötä laivalla 2 kokonaista päivää ja yksi yö Pietarissa.

Yhteistyössä