Mustakin siihen vaikuttaa niin moni asia -päällimmäisenä se, kuinka paljon on rahaa (omistus vai vuokra), miltä alueelta asunnon haluaa, mitä sukupuolta lapset ovat, oletko itse valmis nukkumaan olohuoneessa jne.
Mun kaverilla on 3h+K kaupungin vuokrarivitalossa, liian pieni :/ Heillä 2 lasta, makuuhuoneet niin pienet, että ei mahtunut kahta lastensänkyä juuri mitenkään (tai juuri ja juuri mahtui, mut leikkitilaa ei ollut). Teettivät sit jollain kerrossängyn.
Riippuu asunnon pohjaratkaisusta ja asumisen hinnasta.
Meillä 3 lasta ja kaksi aikuista,asutaan 3h+k+s, asunnon pohjaratkaisu on tosi onnistunut, hyvin mahdutaan ja asuminen on edullista.