Minkä kokoinen on normaali 2-vuotias?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Löytyykö jostai netistä ne neuvolan kasvukäyrät? Haluaisin tietää minkä kokoinen 2-vuotiaan pojan pitäisi olla, että on ns keskikokoinen eli kasvaa neuvolan käyrien mukaan. Meidän poika oli alle vuoden ikäisenä kasvuseurannassa, koska oli liian pieni neuvolan käyriin verrattuna. Kohta on 2-vee tarkastus ja haluaisin vähän etukäteen tietää, et onko poika tällä hetkellä "tarpeeksi iso", vai alkaako th taas sanoa, et liian pieni edelleen.

ite henk.kohtasesti oon kyllästynyt noihin th:n "mitä täytyy olla". Aina on joko liian pitkä tai liian lyhyt, tai liian painava tai liian laiha.. Kaiken huippu oli kun imetin tyttöä (oli siis pelkällä tissimaidolla 6kk:na)niin th kysyi, huijaanko, että annanko jotain, josta en kerro kun paino käyrät huitelee ties missä.. :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja hilla83:
ite henk.kohtasesti oon kyllästynyt noihin th:n "mitä täytyy olla". Aina on joko liian pitkä tai liian lyhyt, tai liian painava tai liian laiha.. Kaiken huippu oli kun imetin tyttöä (oli siis pelkällä tissimaidolla 6kk:na)niin th kysyi, huijaanko, että annanko jotain, josta en kerro kun paino käyrät huitelee ties missä.. :laugh:

Huijaat? No olipa outo th? Joo ihan takuulla joku alkaa huijata ja syöttää salaa omalle lapselleen jotain, et sais neuvolan käyrät näyttämään hyvältä. Pitäiskö munkin kokeilla, ettei poika ole taas liian pieni? Että tunnusta nyt vaan millä sait lapsesi kasvamaan niin hyvin. :D

Meilläkin oli ne tutkimukset sairaalassa ihan turhia. Vähän ruoka-aineallergiaa löytyi, mut ei mitään syytä miksi lapsi oli neuvolan mielestä liian pieni. Äidille vaan tuli paniikki, kun vaikka mitä vihjailtiin ja verikoetta verikokeen perään otettiin ja turhaan huudatettiin vauvaa sen takia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Huijaat? No olipa outo th? Joo ihan takuulla joku alkaa huijata ja syöttää salaa omalle lapselleen jotain, et sais neuvolan käyrät näyttämään hyvältä. Pitäiskö munkin kokeilla, ettei poika ole taas liian pieni? Että tunnusta nyt vaan millä sait lapsesi kasvamaan niin hyvin. :D

Meilläkin oli ne tutkimukset sairaalassa ihan turhia. Vähän ruoka-aineallergiaa löytyi, mut ei mitään syytä miksi lapsi oli neuvolan mielestä liian pieni. Äidille vaan tuli paniikki, kun vaikka mitä vihjailtiin ja verikoetta verikokeen perään otettiin ja turhaan huudatettiin vauvaa sen takia.

Meillä olis löytynyt ratkaisevat ruoka-aineallergiat, jos olis päästy ajoissa kokeisiin! Painosta puuttui neljännes, pituuskasvu hidastui, mutta th vain puheli että voihan pitkillä vanhemmilla olla lyhyt lapsi, ja kiukkuinen ja ripuloiva... Lopulta mentiin yksityiselle (2v kanssa) ja löyty maito- ja vilja-allergia, ja lapsi alkoi kasvaa =)

Meillä ollu pojat noin 90 cm ja 12-13,5 kg.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Meillä olis löytynyt ratkaisevat ruoka-aineallergiat, jos olis päästy ajoissa kokeisiin! Painosta puuttui neljännes, pituuskasvu hidastui, mutta th vain puheli että voihan pitkillä vanhemmilla olla lyhyt lapsi, ja kiukkuinen ja ripuloiva... Lopulta mentiin yksityiselle (2v kanssa) ja löyty maito- ja vilja-allergia, ja lapsi alkoi kasvaa =)

Meillä ollu pojat noin 90 cm ja 12-13,5 kg.

No aino mikä niissä verikokeissa löytyi, oli kananmuna-allergia ja vauva ei ollut kertaakaan siihen mennessä munaa saanut muuta kuin hyvin satunnaisesti äidinmaidon kautta. Myöhemmin aloin itse epäillä, et myös porkkana aiheuttaa oireita. Nämä kummatkaan ei vaikuttaneet mitenkään kasvuun.

Aika lyhyt meidän poika taitaa edelleen olla, kun kotimittauksen tulos oli 85-86 cm ja 13 kg

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras harmaana:
Ei kai ole mitään huolta jos ei pituus tai paino ole liikaa alle -2 käyrän.

Käsittääkseni ne ei ole missään vaiheessa olleet niin alhaiset, mut silti jouduttiin juoksemaan Tyksissä tutkimuksissa, koska kasvu oli kuulemma hidastunut.

ei terkka sanonu siihen mitään. serkun tyttö oli 95cm 2v neuvolassa, tyttö on pitkä(perinyt isänsä pituuden). tuttujen lapset on ollu 2v suunnilleen 90cm(vähä yli ja ja vähä ali), painoa ollu 13-15kg välillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras harmaana:
Ei kai ole mitään huolta jos ei pituus tai paino ole liikaa alle -2 käyrän.

Käsittääkseni ne ei ole missään vaiheessa olleet niin alhaiset, mut silti jouduttiin juoksemaan Tyksissä tutkimuksissa, koska kasvu oli kuulemma hidastunut.

Meillä poika on lyhyt. En tiedä millä käyrällä kasvaa kun en ole koskaan liiemmin kysellyt. Pituudesta ei olla koskaan oltu neuvolassa huolissaan koska kasvu on ollut tasaista ja poika on "kasvanut omalla käyrällään". Tärkeintä ei siis ole lapsen pituus vaan se että kasvua tulee tasaisesti. Näin ainakin olen asian ymmärtänyt.

2v neuvolassa pojan mitat olivat 82,5cm ja 11,7kg

Alkuperäinen kirjoittaja vara:
http://www.verkkoklinikka.fi/?page=3538860&laskuri=kasvu

aukeisko tuo?

Tulee tälläinen teksti: Selaimesi ei tue Javaa, tai Javaa ei ole asetettu toimimaan Ja mä olen tosi tumpelo tän koneen kanssa eli en tiedä mitä pitäisi tehdä, et alkaa toimia :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja villitulppaani:
Katso sairaslapsi.com ja sieltä lapsen kasvu. Löytyy taulukot pienestä, keskikokoisesta ja suuresta lapsesta (pituus ja paino).

Kiitos! Tuon mukaan meidän poika on edelleen vähän lyhyt, mutta paino nykyään jo aika keskitasoa.

Alkuperäinen kirjoittaja vara:
http://www.verkkoklinikka.fi/?page=3538860&laskuri=kasvu

aukeisko tuo?

Tulee tälläinen teksti: Selaimesi ei tue Javaa, tai Javaa ei ole asetettu toimimaan Ja mä olen tosi tumpelo tän koneen kanssa eli en tiedä mitä pitäisi tehdä, et alkaa toimia :ashamed:

Sairaslapsi.com taulukko:

paino:

ikä pieni keskikoko suuri
2 v 11.0kg 13.3kg 16.3kg

Pituus:

2 v 82cm 88cm 95cm