[QUOTE="vieras";29124313]Aika masentava galluppi meille, joiden lapset eivät edes suostu istumaan potalle, vaikka pottailua on vaihtelevalla menestyksellä harjoiteltu vuoden iästä lähtien, kesällä kokeiltiin vaipattomuutta pikkuhousujen kanssa, mutta ensimmäisen pissan jälkeen lapsi ei ollut moksiskaan housuun tulleista pissoista.
Laps on nyt 2v8kk ja kertoi isälleen viikonloppuna, ettei vielä osaa käydä potalla. Ymmärtää kyllä että pitäis potalla tai pytyllä käydä, mutta syystä taikka toisesta ei tahdo sitä tehdä...[/QUOTE]
Meillä tyttö ei suostunut myöskään millään menemään potalle, vaikka selvästi jo tiesi hätänsä. Kesällä kun juoksenteli muutenkin melkein alasti, en suostunut enää laittamaan vaippaa. Tyttö ei vieläkään halunnut potalle, mutta meillä onnistui kesäaikaan näin: sai juosta ulos puskan juurelle kyykkypissalle, ja sai käydä sisällä kylppärin viemärissä pissalla. Sitten kun oli jonkun viikon harrastanut tuota "villi-ihmismeininkiä", uskaltautui myös kiipeämään ITSE pöntölle korokerenkaan avulla (itsenäisyys on kauheen tärkeätä tuolle tytölle, rasittavuuteen asti) ja kävi sitten siinä vähän aikaa pöntöllä. Sen jälkeen jostain kumman syystä alkoi se pottakin kelvata, kun sitä ei ollut tyrkytetty ollenkaan. Nyt pääasiassa pottailee, joskus käy itse pöntöllä. Ei käytä pienennysrengasta, koska ei itse siihen pääse kiipeämään (eikä anna nostaa), vaan itse kannattelee käsillä itseään siinä pöntön reunalla ja varpaat korokepallilla.
Isänsä ja äitinsä on samanlaisia jästipäitä, mitään ei voi tehdä silloin jos joku käskee vaanite pitää saada päättää