Minkä ikäiset koululaiset teillä lähtee kouluun ilman vanhempaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KuutioTasku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ekaluokkalainen kevään puolella alkoi lähtemään yksin, kun soitin aamulla töistä että kaikki oli kunnossa: vaattet päällä, aamupala syöty jne... Vaatteet ja aamupalan laitan valmiiksi, mutta aamupalaa meillä lapsi ei aina syö, mutta vaatteet sentäs pukee joka aamu päälleen. Nyt tokalla luokalla ei enää tartte soittaa aamuisin, vaan lähtee ihan itsenäisesti.

Ekaluokkalainen joutui pärjäämään yksinään pari viikkoa koulun alkamisen jälkeen eli syyskuusta alkaen. Mutta ei joutunut pärjäämään kuin kuukauden, sen jälkeen täällä oli taas aikuinen paikalla.

Ekalta alkaen, lomalla olin silloin aikoinaan esikoisen alottaessa koulutaipaleen, 2 viikkoa ja siitä eteenpäin joutui/sai lähteä yksin kouluun ja hyvin meni aina alusta asti.En laittanut aamupalaa valmiiksi, vaatteet laitoin edellisenä iltana esille.

Meidän ekaluokkalaisella oli ensimmäisen kouluviikon aikana aikuinen lähettämässä matkaan. Sen jälkeen oltu kännyköiden varassa. Vaatteet laitan valmiiksi, tosin tuo joskus tekee ihan omia ratkaisuja vaatetuksen suhteen, kerran mm. sukkiksilla koulussa, siis ilman mitään välihousuja...

• Tykkää
Reactions: ToDieFor
kyllä se oli pari viikkoa ekaluokan alkamisen jälkeen, ei mahdollisuutta olla kotona vahtimassa. mulla oli lista seinällä(kuvien kera) mitkä aamutoimet pitää tehdä:aamupala, vaatteet päälle, hampaanpesu yms. puhelimessa oli muistutuksena milloin pitää alkaa pukea ulkovaatteita ja lähteä kouluun.tällä menetelmällä homma toimi ja tyttö oli ajoissa koulussa. toki joskus soitin ja varmistin että kaikki on ok.

Ekalta lähtien ovat pärjänneet aamut yksin. Jos olen lähtenyt aikaisemmin, olen soittanut ja varmistanut, että kaikki sujuu hyvin. Aamupalaa ovat osanneet ottaa yksin jo aikoja ennen kouluun menoa ja vaatteet katsottu illalla valmiiksi.

Yhteistyössä