Miten teidän 1.-3.luokkalaiset viettävät kesälomansa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Työssäkäyvät vanhemmat, miten teillä on järjestetty alakoululaisten kesä? Tuleeko joku aikuinen "lastenvahdiksi" vai oletteko itse kotona? Meillä on eka kesä niin, ettei ole ketään täyspäiväistä hoitajaa tulossa, tyttö pääsee nyt tokaluokalta ja täyttää lokakuussa yhdeksän vuotta. Ensimmäisen lomaviikon on leirillä ja sitten minä teen lyhennettyä päivää, joten olen kotona n klo 14-15 aikoihin. Osan päivistä teen etänä kotoa käsin. Kolme päivää on kyllä sellaisia, että olen työmatkalla ja mies töissä siis joka päivä klo 7-15.30...siihen yritämme jotain keksiä. Tyttö on kyllä osannut jo tokaluokalla hyvin lähteä yksin kouluun ja iltapäivätkin on menny hyvin. Joskus on saattanut jäädä ovi lukitsematta tai valot palamaan. Pelottaa vain ne päivät, kun ei olekaan kavereita ja on tylsää...7-8 tuntia yksin on pitkä aika. Onko teillä tuon ikäiset etenkin ainoat lapset olleet yksinään kokonaisia päiviä?

Teen vuorotyötä, ja kesällä teen viikonloppua ja yötä. Sillä lailla viikolla on arkivapaita. Yövuoron jälkeen nukun kahteentoista ja illalla sitten pienen pätkän, eli päivällä voin vahtia lapsia.

Meidän tyttö menee syksyllä kolmannelle luokalle. Isoveli täyttää parin viikon päästä 14 vuotta ja on tytön seurana, kuten oli viime kesänäkin. Tyttö on tosiaan kohta jo 9,5-v. ja pärjäilee hyvin joitakin aikoja yksinkin kotona, kun isoveli on koulussa.