Minkä ikäiselle lapselle nukke?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Onko esimerkiksi 1-vuotias vielä liian nuori ns. ymmärtämään nuken päälle mitään? Minkä ikäisenä te olette omille lapsillenne nukkeja hankkineet? Meillä tuossa sukulaistäti kysäisi, joko tuolla tytöllä on nukke, ja suorastaan hämmästyi kovin, kun vastasi ettei ole...

Kyllä mun mielestä just 1v. on oikein hyvä ikä hommata nukke ja jos lapsi ei sillä ihan vielä osaa leikkiä, niin aikuinen näyttää mallia ja kohta lapsi hoksaa homman.

Kyllä mun mielestä just 1v. on oikein hyvä ikä hommata nukke ja jos lapsi ei sillä ihan vielä osaa leikkiä, niin aikuinen näyttää mallia ja kohta lapsi hoksaa homman.

Höh, en ymmärrä miksi aikuisen pitäisi näyttää mallia leikkimisessä. Meillä lapset ainakin ovat saaneet itse valita sen mitä ovat halunneet minkäkin ikäisenä leikkiä. Meillä just yks vee vasta pinoilee ja pujottelee ja sovittelee eli ei kyllä vielä mitään varsinaisia "rooli" leikkejä, mitä nukkeleikit monesti on. Tarjolle toki voi jo hankkia vaikka yksinkertaisen mollan, kyllä lapsi sen ottaa leikkeihin kun on "valmis" tai kaikki eivät leiki nukeilla ollenkaan.

Riiippuu ihan lapsesta. Kaikki eivät kiinnostu nukeilla leikkimisestä, eivät edes tytöt. :D Oma 2 v 3kk ei ole kiinnostunut nukkien hoitamisesta ollenkaan. Pehmoja joskus paijaa.

Mä hommasin aikanaan tytölle joululahjaksi ekan nuken tytön ollessa n. 10kk. Kovasti piti sylissä sillon jo ja halaili sitä ja sänkyyn piti aina yöksi saada mukaan. Sittemmin hoitomuodot on monipuolistuneet. Nyt 3-veenä jo nukuttaa rattaisiin, imettää, syöttää, vie kouluun ja lääkäriin ja kauppaan vauvojansa. :) Joululahjaksi päätin ostaa ekan nuken koska tytteli vaikutti jo silloin kovasti hoivailevalta, eli paijaili pehmoleluja etc.
Nyt tuo mun kuopus on vajaan 10kk ja tykkää kovasti isosiskonsa nukeista, tosin lähinnä räpläilee silmiä ja tunkee sormea suuhun. Mutta siis kiinnostusta nukkeihin löytyy.. ;)

Ostettiin tytölle joskus vähän ennen 1v:tä nukke, mutta eihän se siitä oikein kiinnostunut.
Nyt 1,5v:nä alkaa olla sellasia hoivaamis leikkejä. Just äsken tuossa pyöri isoveljen turtlesi pyyhkeeseen käärittynä ja hyssytteli sitä kuin pientä vauvaa :D Ja millon on vähän mitä sattuu tytön hoivassa. Kai sille pitäis käydä toinen vauva ostamassa :)

Tyttö sai 1-vuotis synttärilahjaksi nukenkehdon, nuken vuodenvaatteet ja nuken, ja ilman että kukaan olisi neuvonut hän tiesi välittömästi miten pitää toimia.

Nuket pääsevät nykyään myös pissille, kylpyyn ja syömään, niille lauletaan, viedään lääkärille, niitä laastaroidaan ja pidetään vauvasanista, eli 2 v 3 kk tytön nukkeleikki on jo hyvin monipuolinen.

sai vähän yli vuoden vanhana. Oli jo kaupassa siitä niin innoissaan, että ei olisi saanut antaa nukkea myyjälle hinnan ottoa varten.

Ei kauheasti "hoivaa" nukkeaan, mutta leikkii sillä toisinaan. Mitä haittaa, jos joku lelu on hankittu vähän liian aikaisin?

Meidän molemmat ovat saaneet 1v-lahjaksi baby bornit ja ovat toki olleet liian isoja heille vielä silloin mutta sujuvasti niitä on kuskattu rattaissa ja syötetty yms. Näin ainakin näillä nukeilla on pitkä tarina ihan lapsen alku metreiltä :) Eikai se haittaa vaikkei sillä nukella niin aktiivisesti olisi alusta asti leikitty :)

Kyllä se leikki on siitä sitten myöhemmin aktivoitunut. Sitä paitsi kyllä meidän kuopus 1v:nä leikki jo tosi vahvasti hoivaleikkeja ja edelleen 2v:nä on todella hoivaava kaikkia talon vauvanukkeja kohtaan, niin erilaisia ne lapset on, sillä esikoinen 3,5v taas ei koskaan ole suuremmin vauvoista innostunut (lähinnä pukenut ja syöttänyt ja juossut rattaiden kanssa).

Sellanen pikkunukke joka halpiskaupasta irtoaa n.10e on paras ihan pienelle, sitä on kiva halia ja kantaa kainalossa, sekä helppo opetella pukemaan. Suosittelen! Itse löysin just toisen samanlaisen kirppikseltä eurolla ja tyttö oli äärettömän onnellinen kun mummalastakin löytyy nyt lempinukke :)

meillä vauvat olivat niin pop jo vähän ennen vuoden ikää että pyydettiin nukke 1-vuotislahjaksi :) Ei sillä nyt vielä leikkimällä leikitä, mutta kyllä siltä vaatteet riivitään aina pois kun äiti sen pukee ja sitä halitaan ja kanniskellaan pitkin poikin mukana, niin ja tällä vauvalla on myös tutti jota sitten enemmän tai vähemmän hienovaroen sille syötetään :D