Minkä ikäiselle kani/marsu, kumpi "parempi" pienelle lapselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lähdetään siitä että kani ei ole jyrsijä.... Kannattaa varmaan lukea pari opusta kyseisistä eläimistä ennen kuin sellaisen menee hankkimaan.

Jos lapsi on vasta 3 v, olisi ehkä ennemmin joku hamsteri sopivampi.
Etenkin kani on sangen vaativa eläin, eivätkä yleensä välitä lapsista ja niiden kovakouraisesta käsittelystä.

Heinäallergikoille ehdoton ei!! Heinä on kanin TÄRKEIN ravinto, ja sitä on oltava saatavilla koko ajan, muuten kani sairastuu ja pahasti.

Mietippä vielä.

Hätsii täällä heina-allergikolla on kani tai siis tytöllä, mutta minähän sitä pääsääntöisesti hoidan.... mies laitta heinän ja minä pysyn siitä huoneesta hetken pois.

Tyttö namitti eläintä ja päädyttiin sitten kaniin. Ja se onkin kummankin tytön sydänkäpy. Tytöt 1,5v ja 5v. Hyvin osaavat kohdella pupua ja herkkupaloja saisi vähän turhankin usein. Tosin metsässä isompi pongailee mitä kanille voisi etsiä syötäväksi ja hän tykkää rakentaa esteratoja kanille ja juoskuttaa sitten hihnassa kania ulkona. SIsällä kanineiti saakin sitten pomppia tyttöjen kanssa kilpaa. Ihan kovakourasille ja tottumattomille en kyllä käsiin antaisi, meillä oli kuitenkin isomman tytön aikana koira, että hän oli tottunut eläimiin ihan vauvasta ja pienmmän aikana tää kani neiti olikin jo olemassa, että tottuneet karvaturreihin.

mä olin 8v ku sain kanin.ite siivosin mut tietty vanhemmat katto perään. mut jos on heinäallergiaa ni on tyhmää ottaa ku kanin tärkee ravinto on kuiva heinä jota pitäs olla koko aika saatavilla ja se pölyää kyllä.

Ehdottomasti KANI!
meillä ollu molempia,marsut eläneet max.3 vuotta.Nykyinen kani on ainakin 5 vuotta vanha.
Touhuaa lapsen kanssa lattialla,suorastaan ´leikkii´.

Meillä myös hevosia,koiria ja kissoja...

Olisin marsun kannalla, kokemuksia on molemmista ja lapset on tykänny marsuista enemmän. Kanit on purru enemmän. Ei oo kyllä meidän marsut tainnu purra yhtään kertaa... Mutta marsulle on ehdottaman tärkeää antaa päivittäin C-vitamiinia! Muuten kuolee todellan äkkiä keripukkiin eli C-vitamiinin puutostilaan.

Minkä ikäiselle olette hankkineet jyrsijää ja onko ajatusta olisiko kani tai marsu parempi pienelle lapselle. Tarkoitus ei ole tietenkään hankkia lelua lapselle ja hoitovastuu olisi luonnollisesti minulla äitinä. Mietin vain, kun tyttö koko ajan kyselee, ja itsekin kyllä innostunut olen. Tytön ikä vain arveluttaa, mietin että olisiko stressaavaa jyrsijälle kun meillä aika meno välillä päällä
Oon 11v ja mulla on hamsteri. Talvikko tyttö puree mut pidän hanskoilla sitä ja käsillä välillä. Se tuli meille viime tamikuussa 2023.

Yhteistyössä