Minkä ikäiseksi asti,on soveliasta käydä yhdessä saunassa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hope
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hope

Vieras
mietin vaan kun tyttö kesällä täyttää 10v,että mihin asti teillä on tyttölapset käyneet isän kanssa samaan aikaan saunassa? Itse taisin jo 10v käydä eriaikaan.
Tuntuis kyllä hassulta käydä eriaikaan...

Meillä erotettiin saunavuorot kun olin kuopuksena 8v, siskot olivat lopettaneet aikasemmin. Minusta se on sellanen asia että tekee miten hyvä on kellekin. Sitten lopettaa kun ei se tunnu enää luontevalle.
Poika käyköön isän kanssa tai yksin siinävaiheessa kun ei enää halua mun kanssa saunoa.

Meillä käydään yleensä äiti+ 13 v tyttö ja iskä + 15 v poika. Joskus muksut haluaa käydä yksinkin. Mutta just vasta kaikki oltiin yhtä aikaa ja loppu pelissä saunan lauteille jäi muksut! Olipa ihana kuunnella kun ne jutustelivat siellä kahdestaan ;)

Mä kävin aikuisenakin vielä isäni kanssa saunassa, enkä kokenut asiaa mitenkään ongelmalliseksi tai epänormaaliksi.

eiköhän tuo ole hyvinkin henkilökohtaista ja jos siitä vaivautuu joku, niin sittenhän tulee tehdä muutosta asian suhteen.

Ei kai siihen mitään ikärajaa ole. Niin pitkään kun kaikista on luontevaa, niin mennään yhdessä. Sitten jos joku kokee sen ahdistavaksi, niin sitten erikseen.

Meillä ei tyttö halunnut enää käydä isänsä ja veljensä kanssa samaan aikaan 11 vuotiaana (nyt 15 )
poika on 13v, enkä vois kuvitellakaan että mentäis kaikki yhdessä. Noi ipanat ei koskaan suostuis siihen.

Jes, muutaman sivun tappeluketju! Mä kipasen laittamassa poppareita...

Mä käyn vieläkin äitini ja isäni kanssa saunassa. Ja äitipuolen ja isäpuolen. Usein siellä on isomummukin. Ja tietysti lapset...

Periaate on, että jos jotakuta alkaa jossain vaiheessa ahistaa, niin erikseen saa toki mennä tai vaikka jättää menemättä ilman, että asiasta tehdään sen suurempaa numeroa. Jos taas ketään ei ala rassata missään vaiheessa, niin me ei ruveta porukkaa erottelemaan, kun lauteilla on kerran tilaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Mä kävin aikuisenakin vielä isäni kanssa saunassa, enkä kokenut asiaa mitenkään ongelmalliseksi tai epänormaaliksi.

eiköhän tuo ole hyvinkin henkilökohtaista ja jos siitä vaivautuu joku, niin sittenhän tulee tehdä muutosta asian suhteen.

Mä läksytin mieheni, kun vanhempansa kanssa saunoi. Minusta se ei ole soveliasta, vaikka on kuinka omaa perhettä. Mieheni tuolloin 18v

Alkuperäinen kirjoittaja leena:

Mä läksytin mieheni, kun vanhempansa kanssa saunoi. Minusta se ei ole soveliasta, vaikka on kuinka omaa perhettä. Mieheni tuolloin 18v

Mua ei oo läksytetty, enkä kyl olis välittäny pätkääkään, vaikka niin joku olis tehnytkin. Tuo asia kun on mulle mun henkilökohtanen asia, eikä kuulu muille :)

Meillä 13v on vielä käynyt mun ja muun perheen kanssa. Ei kait siinä mitään ikärajaa ole, sitten kun ei halua tulla kanssani, niin käykööt isän tai veljien kanssa. Siskot on vielä pieniä, joten heidän takia ei vielä tarvitse ujostella.

Alkuperäinen kirjoittaja leena:

Mua ei oo läksytetty, enkä kyl olis välittäny pätkääkään, vaikka niin joku olis tehnytkin. Tuo asia kun on mulle mun henkilökohtanen asia, eikä kuulu muille :)

Mulla menee kans vähän ohi, miksi siitä pitää ketään muuta läksyttää?
Mä ymmärrän ja hyväksyn täysin, jos joku haluaa saunoa erikseen tai vaikka vaan oman sukupuolen kanssa.

Meille on kuitenkin ihan luontevaa saunoa sekaporukassa sukulaisten kesken, saattaapa sekaan eksyä vaikka naapurin emäntäkin muksuineen.
Ja kyllä mä katsoisin hiukan hitaasti, jos joku tulisi mulle sanomaan, että mä en voi tehdä niin.

Yhteistyössä