Perhesauna - minkä ikäiseksi asti yhdessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ansku38
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä saunotaan koko perhe yhdessä. Meillä on kolme poikaa, iältään 19-25v. Kaikki tulevat saunaan myös minun kanssani, ei mitään ihmeellistä.
Asiasta ei ole tehty numeroa koskaan. Pojat ovat saaneet tulla saunaan kun haluavat eikä sitä ole mietitty mitenkään erityisesti.

Meidän tyttöä oli nyt kiusattu koulussa, kun oli jotenkin sattunut kertomaan, että käy meidän perheen kanssa vielä yhdessä saunassa ilman uikkareita tai pyyhkeitä.

Minkä ikäiseksi asti teidän jälkikasvunne on tullut saunaan vanhempien kanssa?

Sauna on meidän mielestämme ainakin "pyhä" paikka ja siinä ei pitäisi olla mitään outoa, että koko perhe käy yhdessä saunassa.
Joo joo ei siinä mitään outoo oo mä oon aina käynyt samalla aikana saunassa perheeni kanssa koko teiniiän olin samana aikana saunassa kun vanhemmatkin.

Ja jos olin siskoni kanssa samana aikana saunassa niin enne kun metiin saunaan niin äiti sanoi simon oo sit kunnolla saunassa siskon kaa joo joo oon, ja jenni sanoo sit jos simon teki jotain mitä ei pitäs tehdä joo ja äiti tiesi että mulla on pippeli eli oon poika villiimpi kuin tyttö eli jotain pippeli juttuja voi tulla puheksi ja pahimmisakin tapauksessa poika voi näyttää pippelillä jotain siskolle. No saunassa unohdin kaikki ja näytin siskolle miten iso pippeli voi olla jos siitä vähän vetää ja näytin kato jenni miten iso pojan pippeli voi olla kun se seisoo ja mitä sisko sit sanoi saunan jälkeen....? kyllä oikein, se ei sanonut mitään

musta murrosikään asti on ok käydä yhdessä, sitten ainakin itse lopetin käymästä saunassa isän kanssa samaan aikaan. Äidin kanssa käyn edelleen samaan aikaan, jos joskus aikataulut sopivat yhteen esim. mökin saunassa. Taisin olla n.12-vuotias, kun lopetin saunomasta isän kanssa samaan aikaan. Kävin tuolloin jo paljon yksinkin saunassa, kun isä ja äiti saunoivat kahdestaan. Uikkarit päällä voin edelleen käydä muiden kanssa samaan aikaan saunassa!
Mä ja sisko mentii aina samana aikana saunassa ja kerran kun siskon oli teiniiässä ja oli alkanut kasvamaan karvaa mun siskolle pimpin päälle ja sisko oli ajanut ne pois nii äiti vaan sanoi ihan normaalisti jahaa sä tapaat ajaa nuo pois ja sisko: joo kyllä ja äiti: ok. Oon kuullu ett jotkut jopa suuttuvat kun niitten "pikkutytöt" 14v ajaa karvat pois so what ne on ollu 14v ilman karvoja aimmenkin

Yhteistyössä