Minkä ikäinen on nuorin lapsi jonka tiedät oppineen lukemaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja utelias
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä poika oli juuri 4 kun alkoi luettelemaan kirjaimia ja nyt kun kohta täyttää vasta viisi, kirjoittaa!!! jo sanoja kuulolta, yksi päivä keittiönpöydän ääressä kirjoitteli porkkanansiemen ja kauhakuormaaja...toki jotain kirjaimia joskus puuttuu välistä mutta silti!! Eikä ole tuputettu kirjaimia, 4 isompaa sisarusta joten kaipa kirjaimia pyörii niin paljon isompien jutuissa???

no meidän poika on nyt 6v ja laskee päässä 3 luokan matikkaa ja lukee muille eskarissa on osannu lukea sujuvasti 4 vuotiaasta ja osasi aakkoset 1,5 tunnin harjottelun jälkeen siis itse harjotteli ei kannustettu. mutta hän onkin erikoispoika eli dysfaatikko jolla myös aspergerin syndrooma !

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Minusta ei ole hienoa, että pieni lapsi oppii lukemaan. Lööpit sun muu paska hyppii silmille...

Samaa sanoo mun mutsi.
Olin 4 v kun opin lukemaan, ja muistan ilahduttaneeni vanhempiani mm. kysymällä että mitä tarkoittaa selibaatti ja mikä on raiskaaja.

mä olin myös 4v, kun aloin lukemaan ja hyvin kiinnostunut murhista ja ruumiinavauspöytäkirjoista. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Makika:
Alkuperäinen kirjoittaja opiskelijaäiti-69:
Alkuperäinen kirjoittaja Minjaana:
Mun poika osasi alta kolmenvuoden kaikki kirjaimet, nyt kolmivuotiaana tietää myös pienet kirjaimet ja osaa kirjoittaa tietokoneella aika paljon sanoja jotka kokee itselleen tärkeiksi. Osaa myös mennä haluamilleen sivuille googlen kautta

Näin meilläkin, kaikkia kirjaimia ei vain vielä osaa luetella, mutta muuten menee isot ja pienet kirjaimet sekä numerot ja tosiaan tuo tietsikan käyttö on hallinnassa hyvin.

Vähän ohi aiheen, mutta onko teidän mielestänne todellakin hienoa, että 3-v. osaa itse mennä koneella eri sivuille??

On.

Alkuperäinen kirjoittaja Makika:
Alkuperäinen kirjoittaja Minjaana:
Mun poika osasi alta kolmenvuoden kaikki kirjaimet, nyt kolmivuotiaana tietää myös pienet kirjaimet ja osaa kirjoittaa tietokoneella aika paljon sanoja jotka kokee itselleen tärkeiksi. Osaa myös mennä haluamilleen sivuille googlen kautta

Näin meilläkin, kaikkia kirjaimia ei vain vielä osaa luetella, mutta muuten menee isot ja pienet kirjaimet sekä numerot ja tosiaan tuo tietsikan käyttö on hallinnassa hyvin.

Vähän ohi aiheen, mutta onko teidän mielestänne todellakin hienoa, että 3-v. osaa itse mennä koneella eri sivuille??

On.

Meidän 3½-vuotias menee myös, tai siis yhdelle/kahdelle pelisivuille. Mun mielestä se ei ole hienoa, noloa lähinnä.

Yhteistyössä