Minkä ikäinen olet/olette, kun asuntolaina on maksettu loppuun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja velallinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä olen 56 ja mies 70... Eikä rahaa taida jäädä yhtään enempää käteen, koska remontteihin alkaa mennä rahaa ja energian hintakin vain nousee. Plus tietysti mies on eläkeiässä jollei olla jo kuolleita...

Me ollaan 40-50 väliltä, riippuen maksutahdista ja korkojen noususta/laskusta. Mielestäni on ihan turhaa kituuttaa parhaita vuosia maksamalla mahdollisimman nopeesti lainaa pois, kun sillon sitä rahaa juuri tarvitaan kun lapset on pieniä. 850€ jää sitten enemmän rahaa.

muutaman vuoden päästä ollaan asuntovelattomia, minä silloin 34 ja mies 35. voitais nytkin maksaa loput pois, mutta ei viits,i 20 tonnii jäljellä. nytkin lyhennetään 500€/kk, mikä on ihan hyvä tahti, jääpähän enemmän nyt rahaa ja vastike on meillä reilu 400€.

Meillä on ollut lainan takaisinmaksu mitoitettu niin, että ollaan voitu elää ihan mukavaa elämää, rahaa on jäänyt muuhunkin kuin pakollisiin kuluihin.

Laina loppuu nyt kesällä, olen 43 v ja kulutusrahaa jää n 800 enemmän.

Olen 46- kun sekä asuntolaina että mökkilaina on molemmat maksettu, Käytännössä on paljon aiemmin maksettu (kun aina sitä rahaa jostain tulee ja palkat nousee jne niin maksetaan enemmän). Sen jälkeen jää kk 1650e enemmän rahaa =)

Tämä laina maksettu näillä näkymin n. 45-vuotiaana, käteen jäisi 1600/kk enemmän. Mutta voi hyvin olla, että vaihdamme isompaan asuntoon muutaman vuoden päästä, eli tilanne voi muuttua.

52v ja rahaa jää sitten ylimääräistä 1500€/kk. Hui! :D
Surullista, mut varmaan samoihin aikoihin alkaa valua perintörahojakin.
Mitähän ihmettä sitä keksii sit viiskymppisenä kun on yhtäkkiä millä mällätä? Ainakin omia lapsia aion avustaa rahallisesti jo eläessäni, toisin ku omat ja mieheni vanhemmat tekee.

Meillä asuntolaina maksettu pois omasta omakotitalosta. Meni kaksi vuotta maksaa 70000€. Aateltiin että painetaan pari vuotta pienemmällä niin voidaan olla ilman taloudellisia paineita kun tulee lapsia. Ikää molemmilla 24v

Yhteistyössä