Mitä mieltä meidän rahatilanteesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alkuper.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";25998812]No onpa sitä nyt yksinkertainen vastapuoli... en sunkaan minä niitä kuluvia osia kaikkia kerralla vaihda, vaan vuosien saatossa ne on tullut kaikki takuulla vaihdettua ja nyt aletaan menemään toista kierrosta, ne 15 vuotta sitten vaihdetut kato alkaa olemaan siinä kunnossa että aletaan kierros alusta. Ja auto on huollettu koko elämänsä ihan määräaikaishuolloissa, mikään kuluva osa vain ei ole ikuinen.[/QUOTE]

No mutta miksi meillä ei mene sitten tämän sinun maagisen säännön mukaan? :) Ja jos jotain vaihdetaankin, se ei tosiaankaan paljoa maksa? Ja koko vika laitetaan kerralla kuntoon. Jos heittäisin yliarvioidusti että 150 euroa menee automme korjaamiseen vuosittain :)

[QUOTE="vieras";25998716]Pakoputki on erittäin helppo vaihtaa, ja itse ostin aikoinaan romuttamolta täysin uudenveroisen koko putken katteineen 50 eurolla.

Uusi olisi maksanut muistaakseni vajaa 600e + liikkeessä parin tunnin vaihtotyö. = 800e[/QUOTE]

No liikkeessä ne maksaa 30-100e pala, riippuen palasta ja niitä paloja on kolme, mutta ei ne silti ilmaisia ole. Meillä ostetaan autoihin myös renkaat kunnolliset, halpa henkivakuutus.

No mutta miksi meillä ei mene sitten tämän sinun maagisen säännön mukaan? :) Ja jos jotain vaihdetaankin, se ei tosiaankaan paljoa maksa? Ja koko vika laitetaan kerralla kuntoon. Jos heittäisin yliarvioidusti että 150 euroa menee automme korjaamiseen vuosittain :)

Ja se on sun mielestä vähän??? Ei mulla noin paljon mene vuodessa, mutta renkaat yms. on kunnolliset ja muutkin kuluvat varusteet.

[QUOTE="vieras";25998852]No liikkeessä ne maksaa 30-100e pala, riippuen palasta ja niitä paloja on kolme, mutta ei ne silti ilmaisia ole. Meillä ostetaan autoihin myös renkaat kunnolliset, halpa henkivakuutus.[/QUOTE]

Mistä liikkeestä saa uutena katalysaattorin 100 eurolla?

Otappa aikasi kuluksi selvää mitä teidän autoon maksaa vaikkapa jarruremontti itse tehtynä, ne kuluu jopa teidän autossa remonttipisteeseen joku kaunis päivä.

[QUOTE="vieras";25998863]Ja se on sun mielestä vähän??? Ei mulla noin paljon mene vuodessa, mutta renkaat yms. on kunnolliset ja muutkin kuluvat varusteet.[/QUOTE]

No renkaita ei kyllä vuosittain vaihdeta, ja tohon laskettu ihan kaikki ja kuten sanoin, yliarvioidusti :D joskus enemmän, joskus vähemmän. no ei ainakaan mun pussissa paljoa paina, sehän on ihan siittä kii mihin rahansa töösää ja mitä arvostaa, mitä pitää kalliina jne :D

selitysyritys hyväksytty :) mut ootko koskaan ajatellut, et ostasit itsellesi vaikka jotkut kivat biksut/kävisit solariumissa...? *miettii, mitä itse tekis ylimääräisellä 500 eurolla kuukaudessa*

Meillä hyvin samankaltainen tilanne kuin ap:lla ja tyytyväisiä ollaan :) Ei tietenkään hanttiin pistettäis isompia tuloja ja sitä kautta esim. isompaa asuntoa, mutta mielestämme aivan normaalisti eletään.

Mieluummin meilläkin laitetaan säästöön mahdollisia remppoja ja matkoja varten kuin törsätään 500€ biksuihin ja solariumiin. Solarium ei minua kiinnostaisi vaikka olisi millaiset tulot, mutta jotta ylipäänsä tuollaisen summan heittäisin menemään johonkin vastaavaan, saisi olla tuplatulot. Ehkä sitten, kun joskus olen itse töissä myös.

• Tykkää
Reactions: Naspula
[QUOTE="vieras";25998882]Otappa aikasi kuluksi selvää mitä teidän autoon maksaa vaikkapa jarruremontti itse tehtynä, ne kuluu jopa teidän autossa remonttipisteeseen joku kaunis päivä.[/QUOTE]

Jarrut ihan kokonaa laitettu uusiks, tehty viimekesänä, maksoi satkun :) sehän on, kuten sanoin, ihan siittä kii millasen auton hankkii mitä osat ym. maksaa :D

[QUOTE="vieras";25998610]Siihen kauppaan ei kuulu vakuutusmaksu, uudet renkaat, remontit tai edes huolto.[/QUOTE]

Onko sulla tylsää kun pitää sitkeästi yrittää väittää ettei pienituloisilla ole varaa autoon? Ei kukaan voi tosissaan väittää, että ap:n perheen tuloilla ei ole varaa autoon.

Mun kaveri saa miehensä kanssa reilun 2000€ kuukaudessa, perheessä kaksi lasta, oma talo sekä kaksi autoa.

[QUOTE="Pioni";25998903]Onko sulla tylsää kun pitää sitkeästi yrittää väittää ettei pienituloisilla ole varaa autoon? Ei kukaan voi tosissaan väittää, että ap:n perheen tuloilla ei ole varaa autoon.

Mun kaveri saa miehensä kanssa reilun 2000€ kuukaudessa, perheessä kaksi lasta, oma talo sekä kaksi autoa.[/QUOTE]

Voi lapsi riepuja, millähän rahalla heille ostetaan kaikki tarpeellinen???

[QUOTE="vieras";25998852]No liikkeessä ne maksaa 30-100e pala, riippuen palasta ja niitä paloja on kolme, mutta ei ne silti ilmaisia ole. Meillä ostetaan autoihin myös renkaat kunnolliset, halpa henkivakuutus.[/QUOTE]

Osia voi olla hiukan enmmänkin. Motonetissä vastaava putkikombinaatio olisi maksanut 550e ja risat. Just katsoin. Otathan myös huomioon, että merkkiliikkeet käyttävät merkkivaraosia, jotka maksavat reippaasti enemmän mitä tarvikeosat.

[QUOTE="vieras";25998922]Osia voi olla hiukan enmmänkin. Motonetissä vastaava putkikombinaatio olisi maksanut 550e ja risat. Just katsoin. Otathan myös huomioon, että merkkiliikkeet käyttävät merkkivaraosia, jotka maksavat reippaasti enemmän mitä tarvikeosat.[/QUOTE]

Meillä ostetaan jotain muuta kuin merkkituotteita, en minä sinun autosi kompinaatioista tiedä, omaani olen ostanut ja ne hinnat tiedän ja määrän.

[QUOTE="Pioni";25998903]Onko sulla tylsää kun pitää sitkeästi yrittää väittää ettei pienituloisilla ole varaa autoon? Ei kukaan voi tosissaan väittää, että ap:n perheen tuloilla ei ole varaa autoon.

Mun kaveri saa miehensä kanssa reilun 2000€ kuukaudessa, perheessä kaksi lasta, oma talo sekä kaksi autoa.[/QUOTE]

Jos pysyisit jutussa mukana niin tietäisit ettei ole kyse ap:sta.

• Tykkää
[QUOTE="vieras";25998964]Vai satkun maksoi osat, sulla taitaa olla melkonen menopeli.[/QUOTE]

Jo yksi jarrupala maksoi 30 e huiteilla ja niitä neljä plus muut osat...

[QUOTE="vieras";25998985]Jo yksi jarrupala maksoi 30 e huiteilla ja niitä neljä plus muut osat...[/QUOTE]

No, ompahan sitte käyny hyvä säkä :D miksi on niin vaikea uskoa, että itse tiedän mitä autoni minulle on kustantanut?

[QUOTE="vieras";25998977]Minullakin on ollut varaa pitää autoa ja ajella vieläpä iltaset pillurallia. Tuloina toimeentulotuki ja asumistuki.[/QUOTE]

Ja vielä kehtaat siihen tulla retostelemaan, sossupummi?

[QUOTE="vieras";25998830]No sulla menee autoon se vähintään 400e vuodessa, niinkuin minä sanoinkin ja tulot on murto-osan siitä mitä mulla ja sinä elät leveästi...[/QUOTE]

Anteeksi mutta mikä sulla harmittaa siinä että jollain pienempituloisella on varaa pitää autoa eikä ole tarvinut huollattaa sitä (vielä)?

Harmittaako kun oma autosi on niin surkea että joutuu koko ajan remppaamaan vai mikä mättää?

• Tykkää

Yhteistyössä