Minkä ikäinen olet/olette, kun asuntolaina on maksettu loppuun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja velallinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä ei vielä ole asuntolainaa ollenkaan, kohta on omakotitalo valmis. Ollaan rakennettu 2 omakotitaloa ja tämä on kolmas ja myyty melkein heti pois ja voittoa saatu todella paljon kun mies on tehnyt käytännössä katsoen itse kaikki. Minä olen 31 ja mies 39

Nykyisen suunnitelman mukaan ollaan viisikymppisiä kumpikin. Rahaa jäisi enemmän n. 900e

Tosin, nyt kun itse palaan hoitovapaalta takaisin töihin, on tarkoitus nostaa lyhennystä ja kiristää tahtia. Tavoitteena, että laina maksettu, kun ollaan reilu nelikymppisiä.

Ollaan 57 ja 59 vuotiaita. Rahaa jää 2200€ enemmän. Mutta kuka tietää asummeko tässä sitten kun olemme 57 ja 59? Lapset on lentäneet pesästä, ties vaikka ollaan muutettu kaupungin sykkeeseen kerrostaloon tai vaikka etelänmaille, mistä sen tietää?

[QUOTE="äiti kahdelle";25698192]Meillä ei vielä ole asuntolainaa ollenkaan, kohta on omakotitalo valmis. Ollaan rakennettu 2 omakotitaloa ja tämä on kolmas ja myyty melkein heti pois ja voittoa saatu todella paljon kun mies on tehnyt käytännössä katsoen itse kaikki. Minä olen 31 ja mies 39[/QUOTE]

mutta miten ihmeessä joku jaksaa noi kaikki rakennusrumbat yms. yhä uudelleen ja uudelleen...?

[QUOTE="äiti kahdelle";25698192]Meillä ei vielä ole asuntolainaa ollenkaan, kohta on omakotitalo valmis. Ollaan rakennettu 2 omakotitaloa ja tämä on kolmas ja myyty melkein heti pois ja voittoa saatu todella paljon kun mies on tehnyt käytännössä katsoen itse kaikki. Minä olen 31 ja mies 39[/QUOTE]

onko tuo muka jotain elämää?

sitten kun onkin yhtäkkiä aikaa miehelläkin olla joskus illat kotona, teille tulee ero, kun ette osaa elää normaalisti, ilman jatkuvaa rakennusurakkaa. näettekö toisianne koskaan?

Alkuperäinen kirjoittaja anteeksi että kysyn;25698210:
mutta miten ihmeessä joku jaksaa noi kaikki rakennusrumbat yms. yhä uudelleen ja uudelleen...?

Hyvin on jaksanut, sillon kun ekaa rakennettiin niin hän ei juuri omassa palkka töissä ollut. Tokaa rakennettiin niin hänen isä ja minun veli oli paljon apuna ja minä olin sen minkä mahan kanssa pystyin olemaan :)

[QUOTE="aaaaa";25698214]onko tuo muka jotain elämää?

sitten kun onkin yhtäkkiä aikaa miehelläkin olla joskus illat kotona, teille tulee ero, kun ette osaa elää normaalisti, ilman jatkuvaa rakennusurakkaa. näettekö toisianne koskaan?[/QUOTE]

Nähdään paljonkin :) varsinkin nyt kun lapset ovat pieniä ja minä kotona ja tulen olemaan näillänäkymin hyvin pitkään, kun ei velvotteita töihin!! Elämme onnellista velatonta elämää unelma talossamme joka on pian valmis. Ei asiat vois paremmin olla. ja toi rakennus brokkis se on niin pieni osa meidän elämästä, että olemme molemmat tyytyväisiä ratkaisuumme!

olen sitten 43, yksinhuoltajana yksin makselen.. sen jälkeen jää 1200 euroa kuussa ylimääräistä, nyt ei juurikaan jää säästöjä.. mutta ei tarvitsekaan, kaikki on mitä tarvitaan, ja lisäksi muutaman tonnin vararahasto :)

Noin nelikymppisiä ollaan sitten miehen kanssa ja noin 1500e jää ylimääräistä. Vähän kyllä ollaan mietitty, että jos alettaisiin elämään oikein askeettista elämää ja yritettäisiin maksaa velka pois nopeammassa tahdissa.

Varmaan jossain 50v tienoillaan ollaan miehen kanssa. Tarkkaa aikaa on paha mennä sanomaan, kun nyt varmaan otetaan lyhennysvapaata kun olen hoitovapaalla vielä vajaa 2v. Toisaalta kun palaan töihin varmaan maksetaan lyhennyksiä enemmän ja kurotaan kiinni lyhennysvapaa aika. Meillä on miehen kanssa erilliset lainat, mutta kun molemmat on maksaneet lainansa niin joku 900-1000e/kk jää käyttöön, mikä nyt menee lainaan.

Yhteistyössä