N
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Ihana kuulla etten ole ihan hullu kun jo nyt vähän haaveilen seuraavasta...mun lähipiirissä vähän isompia ikäeroja ja yks jopa sano mulle että siitä on epäreilua lasta kohtaan että ei saa sitä äidin huomiota yksinään koko kahta vuotta...No sehän oli sen mielipide, mutta itelle tuli vähän hullu olo...
Tottahan tuo on. Kyllä mun käy sääliksi pientä, jopa vauvaa jolle "hankitaan" jo heti sisarus.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Ihana kuulla etten ole ihan hullu kun jo nyt vähän haaveilen seuraavasta...mun lähipiirissä vähän isompia ikäeroja ja yks jopa sano mulle että siitä on epäreilua lasta kohtaan että ei saa sitä äidin huomiota yksinään koko kahta vuotta...No sehän oli sen mielipide, mutta itelle tuli vähän hullu olo...
Tottahan tuo on. Kyllä mun käy sääliksi pientä, jopa vauvaa jolle "hankitaan" jo heti sisarus.
Alkuperäinen kirjoittaja :):Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Ihana kuulla etten ole ihan hullu kun jo nyt vähän haaveilen seuraavasta...mun lähipiirissä vähän isompia ikäeroja ja yks jopa sano mulle että siitä on epäreilua lasta kohtaan että ei saa sitä äidin huomiota yksinään koko kahta vuotta...No sehän oli sen mielipide, mutta itelle tuli vähän hullu olo...
Eihän kukaan esikoista seuraava saa vanhempien jakamatonta huomiota. Mä olen vain tyytyväinen meidän pieneen ikäeroon, kovasti on seuraa toisilleeMun käy sääliksi kun paapotaan eka sitä esikoista ja sitte vauvan tullessa esikoinen ei saakaan sitä huomiota enää ja on todella mustasukkainen. Mutta mitä mä siitä tilanteesta tiedän kuten ei ne meitä säälivätkään tiedä pienestä ikäerosta
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja viera:Alkuperäinen kirjoittaja :):Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Ihana kuulla etten ole ihan hullu kun jo nyt vähän haaveilen seuraavasta...mun lähipiirissä vähän isompia ikäeroja ja yks jopa sano mulle että siitä on epäreilua lasta kohtaan että ei saa sitä äidin huomiota yksinään koko kahta vuotta...No sehän oli sen mielipide, mutta itelle tuli vähän hullu olo...
Eihän kukaan esikoista seuraava saa vanhempien jakamatonta huomiota. Mä olen vain tyytyväinen meidän pieneen ikäeroon, kovasti on seuraa toisilleeMun käy sääliksi kun paapotaan eka sitä esikoista ja sitte vauvan tullessa esikoinen ei saakaan sitä huomiota enää ja on todella mustasukkainen. Mutta mitä mä siitä tilanteesta tiedän kuten ei ne meitä säälivätkään tiedä pienestä ikäerosta
![]()
Ei, mutta isompi lapsi ymmärtää jo ja osaa odottaakin vuoroaan. Miten selität toiselle vauvalle / pienelle taaperolle että ei voi äiti hoitaa ja leikkiä kun pitää vauvan kanssa olla. Pienten ikäerojen perheissä tuota mustasukkaisuutta tuntuu vasta olevankin.
Alkuperäinen kirjoittaja :):Odottaako se isompi? Onko se kuitenkaan niin valmis uhraamaan sitä jakamatonta huomiota yhtäkkiä? Meillä ei ole ollu mustasukkaisuutta. Ehkä siksi että ikäero on niin pieni. Ja kyllä ne molemmat tuli hoidettua vaikka sitte yhtä aikaa![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:Kyllä meillä on molemmat lapset saaneet todella paljon huomiota ja myös sitä kahden- ja kolmenkeskistä aikaa äitin ja/tai isin kanssa. Ja esikoinen sai olla ihan just se vauva mikä vielä olikin kuopuksen syntyessä.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja :):Odottaako se isompi? Onko se kuitenkaan niin valmis uhraamaan sitä jakamatonta huomiota yhtäkkiä? Meillä ei ole ollu mustasukkaisuutta. Ehkä siksi että ikäero on niin pieni. Ja kyllä ne molemmat tuli hoidettua vaikka sitte yhtä aikaa![]()
Ainakin meillä juu eikä ole ollut tippaakaan mustasukkaisuutta ja läheisiä ovat.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:Kyllä meillä on molemmat lapset saaneet todella paljon huomiota ja myös sitä kahden- ja kolmenkeskistä aikaa äitin ja/tai isin kanssa. Ja esikoinen sai olla ihan just se vauva mikä vielä olikin kuopuksen syntyessä.
Miten onnistui käytännössä kun molemmat vaativat yhtä aikaa huomiota? Vai oliko sulla mies koko ajan kotona?
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:Kyllä meillä on molemmat lapset saaneet todella paljon huomiota ja myös sitä kahden- ja kolmenkeskistä aikaa äitin ja/tai isin kanssa. Ja esikoinen sai olla ihan just se vauva mikä vielä olikin kuopuksen syntyessä.
Miten onnistui käytännössä kun molemmat vaativat yhtä aikaa huomiota? Vai oliko sulla mies koko ajan kotona?
Varmaan samaan tyyliin kuin kaksosten perheissä?
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:Kyllä meillä on molemmat lapset saaneet todella paljon huomiota ja myös sitä kahden- ja kolmenkeskistä aikaa äitin ja/tai isin kanssa. Ja esikoinen sai olla ihan just se vauva mikä vielä olikin kuopuksen syntyessä.
Alkuperäinen kirjoittaja :):Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:Kyllä meillä on molemmat lapset saaneet todella paljon huomiota ja myös sitä kahden- ja kolmenkeskistä aikaa äitin ja/tai isin kanssa. Ja esikoinen sai olla ihan just se vauva mikä vielä olikin kuopuksen syntyessä.
Ei herranen aika, ei kai nyt miehen pidä jäädä kotiin jos perheessä on kaks pientä lastaKyllä ne lapset saa hoidettua
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:Kyllä meillä on molemmat lapset saaneet todella paljon huomiota ja myös sitä kahden- ja kolmenkeskistä aikaa äitin ja/tai isin kanssa. Ja esikoinen sai olla ihan just se vauva mikä vielä olikin kuopuksen syntyessä.
Eli? Toista huudatetaan tarvittaessa ja jätetään tarpeet tyydyttämättä siinä hetkessä?
Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:Kyllä meillä on molemmat lapset saaneet todella paljon huomiota ja myös sitä kahden- ja kolmenkeskistä aikaa äitin ja/tai isin kanssa. Ja esikoinen sai olla ihan just se vauva mikä vielä olikin kuopuksen syntyessä.
Eli? Toista huudatetaan tarvittaessa ja jätetään tarpeet tyydyttämättä siinä hetkessä?
ööh.. EI.
Mä en tiedä millasia sun lapset on tai miten sä niitä hoidat.
Mutta ei mun ole tarvinnut kumpaakaan huudattaa eikä jättää yksin tarpeinensa. Kyllä mulla on kaks kättä ja melko terävä pääkin![]()
On meillä iskäkin onneksi tosi paljon kotona :heart:
Ja ajattele, sekin pärjäs noiden kahden kanssa yksin kun kuopus oli vielä ihan vauva :xmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:ööh.. EI.
Mä en tiedä millasia sun lapset on tai miten sä niitä hoidat.
Mutta ei mun ole tarvinnut kumpaakaan huudattaa eikä jättää yksin tarpeinensa. Kyllä mulla on kaks kättä ja melko terävä pääkin![]()
On meillä iskäkin onneksi tosi paljon kotona :heart:
Ja ajattele, sekin pärjäs noiden kahden kanssa yksin kun kuopus oli vielä ihan vauva :xmas:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja :):Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:Kyllä meillä on molemmat lapset saaneet todella paljon huomiota ja myös sitä kahden- ja kolmenkeskistä aikaa äitin ja/tai isin kanssa. Ja esikoinen sai olla ihan just se vauva mikä vielä olikin kuopuksen syntyessä.
Ei herranen aika, ei kai nyt miehen pidä jäädä kotiin jos perheessä on kaks pientä lastaKyllä ne lapset saa hoidettua
![]()
En epäilekään etteikö saisi, mutta jos on 2 vauvaa perheessä niin ainakin mulle on turha tulla vakuuttelemaan että ihan totta aina on voitu vastata molempien tarpeisiin ja pienempi on osannut odottaa jne.