Minkä helvetin takia on niin vaikee olla herkuista erossa??!!!!!!!

Raidallinen tiikeri

Aktiivinen jäsen
06.03.2006
5 266
1
36
Hitto pitäis vähän kattoo mitä suuhunsa laittaa,kun on tota painoa tullu jo 10kg ja rv 22+2 |O

Kesä tulossa ja olo on,ku valaalla :'(
Miks se on niin vaikeeta olla ilman karkkia,pizzaa,limua,jätskiä,hamppareita,ranskalaisia...

Ois niinku pakko olla,mut se vaan on niin vaikeeta :/

Kaikki hyvä lihottaa.

Semmoset ruoka-aineet, mitkä ei maistu millekään, ovat terveellisiä (kuten vihreä salaatti), mutta annas olla, kun laitat siihen jotain mikä saisi sen mauttomuuden häviämään, muuttuu terveellinenkin jo epäterveelliseksi, lihottavaksi mössöksi... :|

Alkuperäinen kirjoittaja Mansikka85:
Hitto pitäis vähän kattoo mitä suuhunsa laittaa,kun on tota painoa tullu jo 10kg ja rv 22+2 |O

Kesä tulossa ja olo on,ku valaalla :'(
Miks se on niin vaikeeta olla ilman karkkia,pizzaa,limua,jätskiä,hamppareita,ranskalaisia...

Ois niinku pakko olla,mut se vaan on niin vaikeeta :/

mulla oli samat lukemat viimeraskaudessa. niille himoille on hirmu vaikea tehdä mitään. koita kuitenkin aamulla syödä puuroo ja ruisleipää,kolmentunnin päästä päivällinen ja senkans ruisleipää. sitten välipala kolmentunninpäästä ja päivällinen ruisleivänkanssa siitä kolmentunninpäästä. näin verensokeri ei pääse heitteleen ja noi himot on helpompi pitää kurissa. siitähän noi on lähtösin kun verensokeri heittelee,kokemuksella.. illalla voit varata itselles jotain kivempaa ruokaa jos oot iltasyömäri. tutustu pakkaus selosteisiin ja ostat esim. valmis pizzaa pakkaseen. kevyt pizzoja on olemassa. paras olisi jos tekisit ihan itse,puolet ruisjauhoo niin on terveellisempää. mulla on hyvin tärkee toi että syön usein pieniä aterioita tai sitten ilta on pelkkää mässäystä.

Alkuperäinen kirjoittaja vili43:
Kaikki hyvä lihottaa.

Semmoset ruoka-aineet, mitkä ei maistu millekään, ovat terveellisiä (kuten vihreä salaatti), mutta annas olla, kun laitat siihen jotain mikä saisi sen mauttomuuden häviämään, muuttuu terveellinenkin jo epäterveelliseksi, lihottavaksi mössöksi... :|

Valitettavasti näin on. :(
Kukahan keksis mauttoman suklaan, tai suklaanmakuisen salaatin... :whistle:

Silloin kun olin raskaan, söin kyllä mahdottoman paljon herrkkuja. Jotenkin sitä vaan antoi itselleen luvan...painoakin tuli 17kg, mikä oli mun mielestä tosi paljon.

Herkkupeppu olen edelleen, vaikka raskaana en ole kohta kahteen vuoteen ollutkaan. Ja ihan mahdottoman vaikeaahan herkuista on erossa pysyä. Kesää kohti kuitenkin helpompaa, koska haluaa saada tota vatsanseutua pienemmäksi...mulle makeanhimoon riittää toisinaan hedelmät, kevyet vanukkaat yms.

tiedän tunteen. Aivan niinku elämässä ei olisi mitään muuta ku kaikki herkut. Ei nää mitään muuta! Sitten mä ainakin yritän pettää itteeni sillee, et mä en ees käy puntarilla.. Viisi kiloa tuli iha heti ku raskaaksi tuli, ja nyt housujen napit sinkoilee, paidat venyy :(
PItäs kai ottaa konkreettisesti niskasta ittiään kiinni, eikä ostaa kaupasta aina jotain. nytki on ollu koko aamu taistelua, käynkö ostaa karkkia vai en...

Lenkilläkään ei jaksa käydä..

ja mä poden järkyttävää morkkista en ole ollut lenkillä 4 pvään eilenkin 23.30 mussutin leipää ja teetä kilo tullut takasin laihdutetusta 8 kg vielä kun haluis 4kg pois mut kun ne herkut on niin ihania eikä jaksa olla aina tiukkana itelleen nyt sit melkein itkettää oma selkärangattomuus.

Tiedän myös tunteen....
Mun alamäki alkoi 2 raskauden ja tupakan polton lopettamisen jälkeen... Nykyään aina palkitsen ja hemmottelen itseäni herkuilla ja tuntuu että oen oikein addiktoitunut sokeriin.

Yritän kyllä varsinkin näin kesää kohden tsempata, mutta eipä ole vielä onnistunut... :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Jessica Rabbit:
Tiedän tunteen, mulla oli ennen sama ongelma :/

Mitä sä teit ettei oo enää?

No mulla oli kauheat suklaa- ym makeanhimot, sekä suolaisen ja erityisesti rasvaisen ruuan himot. Eli pizzaa ja mäkkiruokaa ja yrttivoipatonkeja :ashamed: Makeanhimoon auttoi sokeripaasto ja muihin himoihin se, että aloin syömään 3-4h välein kaikkea sallittua. Mm. keittoja, salaatteja, leipää, hedelmiä, jogurttia.. Aina kun tuli himo niin söin eka terveellisesti ja sitten mietin että jos haluan niin voin sen jälkeen syödä herkkuja, ja eihän täydellä vatsalla tietty enää ahmia halua. Sit mä aloitin itseni psyykkaamisen että tarvitsenko mä todella näitä herkkuja kun vatsan saa täyteen kevyemminkin? Mietin että miksi mä haluan mässätä, mitä mä sillä korvaan? Mulla auttoi psyykkaaminen :)

Tiedän tunteen, mulla oli ennen sama ongelma :/

Mitä sä teit ettei oo enää?

No mulla oli kauheat suklaa- ym makeanhimot, sekä suolaisen ja erityisesti rasvaisen ruuan himot. Eli pizzaa ja mäkkiruokaa ja yrttivoipatonkeja :ashamed: Makeanhimoon auttoi sokeripaasto ja muihin himoihin se, että aloin syömään 3-4h välein kaikkea sallittua. Mm. keittoja, salaatteja, leipää, hedelmiä, jogurttia.. Aina kun tuli himo niin söin eka terveellisesti ja sitten mietin että jos haluan niin voin sen jälkeen syödä herkkuja, ja eihän täydellä vatsalla tietty enää ahmia halua. Sit mä aloitin itseni psyykkaamisen että tarvitsenko mä todella näitä herkkuja kun vatsan saa täyteen kevyemminkin? Mietin että miksi mä haluan mässätä, mitä mä sillä korvaan? Mulla auttoi psyykkaaminen :)

Munki täytyy kokeilla tota,et söis useemmin. Ja hedelmiä syön päivässä tosi paljon,mut sit saatta myös pizzaa tulla syötyä :ashamed:
Parikasta on tullut oikeen mun suurinta herkkua :p täytyy ruveta syömään aina joku hedelmä,kun tekee herkkuja mieli,eli syön siis koko ajan :laugh:

Yhteistyössä