minispinaalista kysymys

  • Viestiketjun aloittaja Ymmällään
  • Ensimmäinen viesti
Ymmällään
Eli missä vaiheessa synnytystä se laitetaan? Ja voiko siinä puudutusta lisätä jos alkaa teho loppumaan kesken? Toivottavasti ymmärsitte.

Toista olen lähdössä saamaan toivottavasti parin viikon kuluttua (tai kuukauden, mur :kieh: )

Kaverini vain kertoi, että oli saanut sen vasta kun oli auki tietyt sentit, että teho kestäisi loppuun saakka. Eikö sitä voi lisätä?

Kiitos armaat siskot!
 
Mulla kokemusta spinaalipuudutuksesta sektion yhteydessä ja juu, olen siinä käsityksessä että sitä ei voi lisätä. Se spinaalipuudutus tuikattiin kerta-annoksena selkänikamien väliin ja mitään lisäysmahdollisuutta ei siinä varmaankaan ole, koska se on vaan yksi pistos. Eikös epiduraalia voida lisätä (minulla ei siis kokemusta epiduraalista).
 
Tanna
Spiaanlipuudutuksen vaikutus kestää noin kaksi tuntia, eikä sitä voi lisätä.

Epiduraalia taas voi lisätä, mutta toisaalta spinaalin jälkeen voi saada vielä epiduraalin.

Näin minulle kertoi anestesialääkäri, kun tuli puudutusta laittamaan ja selvitti spinaalin ja epiduraalin eroja.

Muitakin eroja oli, mutta kaikki ei jäänyt päähän siinä suppareiden lomassa kuunnellessa. :)
yksi oleellinen ero taisi olla, että spinaalipuudutus voi levitä myös ylöspäin, epiduraali ei.

Joku senttimäärä avautumiselle siinä on, en kyllä muista mikä, mutta sinne asti selviää kyllä muilla lievityskeinoilla.
 

Yhteistyössä