minipillerit...ja niien seuraukset... :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mamama"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mamama"

Vieras
Mä oon niiin kyllästynyt...nii pettynyt noihin cerazette pillereihin ja moneen muuhun ehkäsyyn.Mikään ei käy mulle,mut jotain silti ois oltava!!Kaikki pillerit,renkaat,laastarit....Kaikki vie multa halut!!Vie tunnon!!Kuivattaa paikat!!MÄ OON NIIIN KYLLÄSTYNYT!!Mull eei käy yhistelmäpillerit...aurallisen migreenin takia.Huoh..Jotain pitäs kummiski käyttää...kumillakin mentii pari vuotta,mut sit tarvihin hormonaalista hoitoo ku oli nii karmeet menkka kivut.Ja naimisissa kun ollaan ei millää kiinnostas kumilla pelata seuraavat 20 vuotta.

Nyt multa o lähteny tunto ja paikat kuivuu...Ihan syvältä ku ei enää kiinnosta..TAi kiinnostas mut ku se ei enää tunnu miltään!!!Oon kiukkunen ja muutenkin...elämä ruennu maistuu puulta kun noita pillereitä oon nyt tässä kuukausia jo syönyt...sen aikana nää on ilmestyny.En tunne miestäni kohtaan kauheita...vaikka juur ennen pillereitten alkua olin vastarakastunut.HUOH!!

Sterilisaatio meinannu...mut...lääkäri sano et se ei ainakaan auta menkkakipuihin...tai hormonallisee puolee tasottaaksee...

Miehet!!Jos naisenne ei halua seksiä tai on kiukkunen tai mitän semmosta...ÄLKÄÄ please syyttäkö naistanne vaan syyttäkää ehkäsyä jos teillä on joku hormonaalinen tms keino käytössä!!

Mä haluaisin niin nauttia samanlaisesta hurmiosta seksin aikana kun ennen pillereitä.Mä oon aina ollut se halukkaanpi...ja muutenki himokkaampi...MIksi??!oi miksi...muhun kaikkien pitää vaikuttaa tällein....Mitä ihmettä mä keksiN??!!

Jos yhtään lohduttaa niin täältä löytyy kohtalotoveri, mä niin tiedän mistä sä puhut :( Me päätettiin, että lapset saa tulla jos on tullakseen lyhyellä ikäerolla ja oltiin niiden väli ilman mitään ehkäisyä. Siis miten mahtavaa seksielämä voi ollakaan ilman mitään "hormoonihöyryjä". Meillä kolme lasta ja kaikki aika tarkalleen 2 v ikäerolla. Nyt kun hormoonikierukan laitatin niin siihen loppui halut. Pillerit sai aikaan, että halut meni ja vielä lisäksi en voinut sietää koko miestä. Kumien kanssa ei meitäkään huvita vehdata :( Kai sitä on vain opittava elämään ilman kunnollista seksielämää ja muisteltava aikoja jolloin siitä sai nauttia. Sterilisaatioon en vielä ole valmis jos se iltatähti kuume sattuu tulemaan

mullakin oli ongelmaa ehkäisyn kanssa. meinas mennä järki.

cerazette oli niistä se kaikista pahin. sai mun kehon totaalisen sekaisin. ja paikat niin kuiviksi että jouduin käyttämään estrogeeni voidetta. tosin senkin jouduin lopettamaan kun se sai aurallisen migreenin pahenemaan vaikka väitettiin ettei paikallisesti laitetut valmisteet vaikuta siihen.

mutta onneksi kokeilin vielä toista minipilleri merkki nimeltään Mini-Pill, aivan loistavat pillerit ei mitään haittoja tullut.

ootko kokeillut muita minejä kuin cerazette?

Mulla on neljä lasta...ja lapsiluku varmasti täynnä!Ei iltatähtiä ei yhtään enää.Meidän perhe on kokonainen tällein. :)

Mutta mä en kestä tätä...mä haluisin nii haluta...olla touhussa mukana.Mut mut...hoh hoijaa...

Yks vaihtoehto ois miehen sterilisaatio ja mä menisin menkat särkylääkkeitten voimalla...muuten olisin ilman.Pitäs semmosesta vaihtoehosta puhua miehen kanssa.

Mut mä haluun nauttia seksistä niin kun ennen!!Kotiäidin suunnilleen ainoita iloja!Me elettiin kolme ekaa suhteen vuotta ilman mitään ku annettiin lapselle lupa tulla....ja tuli toinen perään kun sillekkin annettiin lupa.Seksi oli mahtavaa...ihanaa...siin oli hurmioo.Mahtavaa.Alotin renkaalla ei..halut vex...yms.kokeilin laastaria...halut vex...oltiin pari vuotta ilman mitään..siis kumilla mentiin.Ahhhh sitä autuutta.Mutta se...että mä rakastan saaha paljasta sitä ihteesä.Ei kumin kanssa oikeen käy...nyt pillereitä syöny kohta puol vuotta...ja ei...mä oon nii vieras jopa itelleni...ankä haluis tottua näi apaattiseen minään...mä haluun olla se sama virrakas ilonen seksin harrastaja... :/// Mä en haluu tottua tähän ja antaa avioliiton mennä hukkaan,kun toinen vaihtoehto olis NAuttia siitä avioliitosta monin tavoin.Tiedän että en muuta halua.

Hemmetti...MÄ OOON NIIIIN KYLLÄSTYNY NÄIHI EHKÄSY JUTTUIHIN ETTÄ....

En oo kokeillut niitä.Mulla on lääkärille soittoaika täs...jospa lääkäri ne vaihtas niihin.Eikö sulle mmmim mini pillseistä tullu sitten tuota haluttomuutta tunnottomuutta kuivuutta?? Oih...voisko sittenkin olla jokin keino viel mun ehkästä...TOIVOAKO??!! :P

Täällä on kanssa yksi, joka voi julistaa, että Cerazette on kyllä ollut epäonnistunein kokeilu - onkohan niillä joku diili muuten neuvolan kanssa, kun niitä väkisin työnnetään vaikka kuinka järkevästi yrittää argumentoida, ettei niitä halua...?

Itse olin tulla hulluksi ko valmisteen kanssa ja samaa kokemusta ei kyllä muiden pillereiden kanssa ole tullut. Jouduin lopettamaan yhdistelmaehkäisyn aurallisen migreenin vuoksi. Taas on ajankohtaista synnytyksen jälkeen ja th on aloittanut jo Cerazettejen tuputuksen... Kun tietäis, mitä tässä tekis, kun yhdistelmät kielletty ja edellisen kokemuksen takia nuihin en taho koskea ja kumeilla leikkiminen loppu elämämänkin tuntuu aika huonolta vaihtoehdolta...

[QUOTE="mamama";26088035]
Miehet!!Jos naisenne ei halua seksiä tai on kiukkunen tai mitän semmosta...ÄLKÄÄ please syyttäkö naistanne vaan syyttäkää ehkäsyä jos teillä on joku hormonaalinen tms keino käytössä!![/QUOTE]

Todellaki komppaan tätä!
Hormonien kanssa leikittelyllä on ikäviä seurauksia, seksiongelmat vain yhtenä niistä.
Pahimpana se, ettei pillerien syöjä itse välttämättä huomaa hissukseen päälle hiipiviä oireita, kuten elämänhaluttomuutta ja "udussa kulkemista" kuten omalla kohdallani joskus oli. Oi sitä auvoa miten silmät aukesivat, kun jätti hormonivalmisteet pois.

Ärsyttävä sekava kirjoitustyyli ap:lla. Ei huvita lukea viestejä kokonaan. Ja tuo pisteiden määrä varsinkin yhdessä viestissä. Argh!

Itsellä ei toiminut cerazette juuri tuon kuivumisen takia joten se vaihdettiin renkaaseen joka sekin nyt ilmeisesti tuottaa ongelmia. Ennen minipillereitä oli marvelon jonka halusin pois migreenin takia. Eilen sain uudet pillerit, mutta en ole vielä aloittanut niitä.

[QUOTE="mamama";26088179]En oo kokeillut niitä.Mulla on lääkärille soittoaika täs...jospa lääkäri ne vaihtas niihin.Eikö sulle mmmim mini pillseistä tullu sitten tuota haluttomuutta tunnottomuutta kuivuutta?? Oih...voisko sittenkin olla jokin keino viel mun ehkästä...TOIVOAKO??!! :P[/QUOTE]

No minulla ei ainakaan niistä kuivuutta tullut päinvastoin kosteus palasi ja musta tuntuu että nuo mini-pillit korjas kaiken sen mitä cerazette mun kehosta tuhosi..

Jep, mulla oli sama. Ja ne cerazettet olivat vielä kaikkein pahimmat. Kokeilin niitä imetysaikana ja voi luoja niitä sivuoireita. Ja se haluttomuus :/ Mulle on sopinut ainoastaan yhdet yhdistelmäpillerit, mutta ne olivat niin vahvat, että lääkäri ei enään niitä suostunut kirjoittamaan (ylipainon ja iän takia). MUistan kanssa kun miehelle valitin, että olisi ihanaa, jos joskus oikein panettaisi, sille kunnolla..... Mutta ei, hormoonit tekivät tehtävänsä.
Meillä sitten päätettiin, että annetaan kolmannen luvan tulla, sitten on lapsiuku täysi ja hoidetaan sterilisaatio. Ei noilla hormooneilla jaksaa pelailla.... Alussa mun piti teettä steri, mutta raskausaikana en oikein sanut lääkäreita suostutelluksi. Päätin sitten synnytyksen jälkeen kokeilla uudestaan,,,,, KUn kolmonen oli 2kk, niin mies päättikin, että hän on ajatellut asiaa ja voisi itse käydä vasektomiassa. Nyt kolmonen on 1,5v ja seksielämä on aivan IHANAA :) Kun eivät mitkä hormoonit ole tässä sekoittelemassa..

Mä ihmettelen kans mikä noissa on että mini pillssejä ei etes tarjota vaan se on joka paikassa cerazette.Ei tarvihe olla neulola et niitä tuputetaan...mä kävin viimein yksityisellä kun hermot meni neuvolaan.

Kaulin.Mä huomaan itestäni muutoksen mielessäkin...Onneks.Enkä tuu jatkamaan näitä enää pitkään.Yks lista ois syömättä..jos sen söis ja sit...kokeilisin viel noita Mini Pillssejä.Mä todellakin nyt tajuan että syy ei ole aina meissä naisissa vaan tuossa ehkäsyssä paremminkin!

Oon sitä mieltä että jos on pari suhteessa ongelmia,ni ensin kannattasi tarkastaa ehkäsy.varsinkin jos ne ongelmat suuntautuu naiseen.

Meillä tosin ei ole parisuhteessa ongelmia.Ollaan hyvin onnellisia yhdessä.Molemmat osapuolet.Mutta kyllä niitä ongelmia tulee jos jatkan noiden syömistä.

mmmim kiitos kun toit esiin noi toiset..Oon niistä kyllä kuullut ja tietoinen että ne on olemassa,mut juurkin kun noita cerazetteja jokapaikassa työnnetään...eikä etes anneta vaihtoehtona mini pillssejä...Jospa mäkin nyt lääkäriltä pyydän repseptin niihin...kokeilen vielä sitkeesti ne..ja jos ne ei sit käy...ni en tiiä mitä teen. ://

Oispa ihana tuntee kunnon panetus!Sitä ei tosiaan ole. :/ yasmin yhistelmiä söin joskus vuosia sitten...ennen kun kiellettiin yhistelmät.Ne sopi mulle hyvin mielestäni.Mutta en voi niitäkään syödä kun mulla tulee tuo migreeni nii paha aurallisena.

Ollaan me miehen kanssa puhuttu vasektomiasta.Ja ennen ku kumin jälkeen alotin ehkäsyn...puhuttiin paljonkin.Mies on varma myös että ei jälkikasvua tule ei halua ei.Enkä minäkään.Se ois kyllä maaliman mahtavin vaihtoehto se.Mutta mies tarvihtee kaikkeen muutenkin sulatteluaikaa...ja on vaikea saamaan aikaseks laittaa alulleen asioita.Tosin lasten alulle laitto ei tuottanu tuskaa.. :D

Oon mie sulle kateellinen.. :P ei vaa onni et saitte sen puolen kuntoon.Ehkäpä mekin...joskus.
Täytyy keskustella miehen kanssa...mitä keksitään.Mä en haluu elää tämmösenä loppuelämääni..en.

Kiitti vastauksista.Lisää saa kommentoida jotain fiksua...

Minipillejä ei suositella ehkä siksi, että ovat pillereistä kaikista epävarmimmat. Tuskin sen kummempi salaliitto on kyseessä. Yhdenkin minipillerin poisjäännistä voi seurata raskaus. Ja kun juomiskulttuuri on monella naisella mitä on. Tarvitaan tehokas ehkäsy niille, jotka muutaman kerran vuodessakaan viettää sunnuntai-aamun pää pöntössä. Itsellä Minipill toimii tässä niin, että olen oppinut raskauden pelossa kohtuukäytön hyvin tehokkaasti. ;) Toki sitten on vatsatauti, jolle ei mitään voi. Silloin olen pitänyt suositellun 7 päivän varoajan. Tähän mennessä toiminut.

Minipill on itselleni sopinut hormonaalisista parhaiten, mutta tosiaan haluttomuutta, tunnottomuutta ja kuivuutta on ollut - sekä outoa tummien karvojen ilmaantumista jalkoihin (minulla ei yleensä kasva lainkaan tummia karvoja käsissä tai jaloissa). Laastarilla tuli aikanaan jalkakivut ja pelottava paineen tunne, joka loppui melko pian lopettamisen jälkeen.

Ja minä myös olen tosiaan ollut erittäin halukas ilman horm.ehkäsyä. Sanotaanko jopa, että asia oli ongelma, koska vei niin paljon ajatuskapasiteettia. Puolensa siis haluttomuudellakin. Ennen silmää houkutti aika moni vieraskin mies. Eipä ole sitäkään houkutusta enää, vaan voi rauhassa keskittyä yksiavioisuuteen. Niin mikäli mies ei kyllästy jossain vaiheessa elämään tällaisen puolinunnan kanssa ja lähde itse hakemaan seksiä muualta...

Yhteistyössä