No
Vai että marttyyri ja kynnysmattokin vielä.Alkuperäinen kirjoittaja evita:Nyt en oikein ymmärrä. Ei kai veljenvaimo voi estää sinua antamasta lahjoja vanhemmillesi ja muille, joille haluat?Alkuperäinen kirjoittaja No:Minulle on ihan se ja sama saanko yhtäkään lahjaa vai en. Pidän kuitenkin lahjojen antamisesta, mutta veljenvaimon vuoksi en voi antaa lahjoja niille henkilöille joille haluan, esimerkiksi miehen vanhemmille tai miehen siskolle. Tämän lisäksi minulla on velvollisuus antaa lahjoja henkilöille, joille en muuten ikinä antaisi lahjoja.
Mutta ehkä se olisi tosiaan liikaa vaadittu, että kaikki ratkaisisivat lahjomispolitiikkansa itse. Ehkä on tosiaan sääntö, että lasten pitää saada lahjoja kaikilta läsnäolijoilta, olivat antajat kiinnostuneet lahjojen antamisesta tai eivät.
Miten sinä suostut tähän, vai onko veljenvaimollasi niin määräävä asema perheessä, että hänen sanansa menee sinun sanasi yli?
Marttyyri-kynnysmatto-elämä pitää lopettaa alkuunsa.
Tokihan minä voin viedä aikuisille lahjoja jos haluan. Tokihan minä voin olla viemättä lahjoja vieraiden lapsille jos haluan. Voin vaikka antaa lahjan sille miehen veljelle, jotta rouva voi sitten kotona marmattaa siitä miten etukäteen oli kyllä muuta sovittu. Tokihan minä voin olla välittämättä siitä mistä suku sopii, ja soitella veljenvaimon soittoringin jälkeen ihmisille ja sanoa että minä olen kyllä nyt täysin eri mieltä, tehdäänpä tästä nyt helvetillinen numero. Joulurauhaa vain kaikille.
Jos paikalla on yli kolmekymmentä henkeä, pitäisikö minun oikeasti ruveta miettimään kenellä nyt on "valtaa" minun ylitseni ja koittaa kapinoida jotain naurettavaa lahjasäännöstelykolhoosia vastaan, vai käyttäytyykö normaali ihminen siinä vaiheessa odotuksen mukaisesti käyttäytyy?
Mutta ehkäpä minulla nyt sitten on kertakaikkisen väärä asenne, kun en ymmärrä että aikuisia ei tarvitse eikä saa jouluna muistaa. Onneksi veljenvaimo nyt sitten jaksaa minustakin kouluttaa yhteiskuntakelpoista yksilöä, jotta unohdan moiset hömppäajatukset ensi jouluun mennessä.
Eipä tämä niin iso asia ole ettenkö siitä hengissä selviäisi, tulinpa nyt kirjoittaneeksi soraäänen väärään ketjuun.