Minimi kotihoidontuli 315€ - verot = x euroa (paljonko?)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "elli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;23094222:
Kotihoidontuestahan verotetaan nykyään se 20% minimissään.

Mistä ihmeestä teitä riittää jotka ette sen vertaa tiedä että jos vie kelaan muutosverokortin sosiaalietuutta varten niin se % voi olla vaikka 1!

[QUOTE="vieras";23094327]Ja mätkyjä onkin sitten luvassa x-määrä :([/QUOTE]

No niihin mätkyihin vaikuttaa toki muutkin asiat kuin pelkkävero%!

Tuo nyt oli vain karkea esimerkki siitä että kela ei todellakaan vie sitä 20% jos toimittaa muutosverokortin.

Mä en kyllä ainakaan tiennyt :O
Mulle sanottiin vaan kelalla, että se on automaattisesti 20%.
Joo ja mullakin on asuntolainaa 50% kodista. Onko toi ihan verotoimistolta saatava? pähkäilen just, että jäädäkö kotiin vai palatako heti koulun penkille. Toisaalta näin pientä en haluaisi vielä hoitoon viedä.

[QUOTE="Maria";23094352]Mä en kyllä ainakaan tiennyt :O
Mulle sanottiin vaan kelalla, että se on automaattisesti 20%.
Joo ja mullakin on asuntolainaa 50% kodista. Onko toi ihan verotoimistolta saatava? pähkäilen just, että jäädäkö kotiin vai palatako heti koulun penkille. Toisaalta näin pientä en haluaisi vielä hoitoon viedä.[/QUOTE]

Mene sinulle vero.fi/verokortti ja lasketa sieltä uusi veroprosentti. Lähettävät sitten 2 arkipäivän päästä sulle uuden verokortin.

[QUOTE="vieras";23094380]Miten tolla summalla edes voi tulla toimeen? :O
Äidit barrikadeille!!!! Seuraavissa vaaleissa on kyllä pakko äänestää!!![/QUOTE]

Voihan sitä tehdä töitä siinä ohessa jos ei rahat riitä. Meidän kaupunki onneksi maksaa kuntalisää 130-250€ riippuen lapsen iästä.

Jos sä et toimita verokorttia niin menee automaattisesti 20%. Mä kävin hakemassa muutosverokortin, ja prosentiksi tuli 18. Ja siihen laskettiin se et palaan töihin loppuvuodesta. Jos jään kotihoidon tuelle, niin käyn laskettamassa uuden verokortin kelalle sitä varten, enkä usko että olis silloin 5% suurempi, luultavasti 0% (koska aina kannattaa hieman yläkanttiin laskea)

[QUOTE="vieras";23094327]Ja mätkyjä onkin sitten luvassa x-määrä :([/QUOTE]

no juu, niitä voi tulla jos menee niinkuin mulla.. eli sain kht ja kuntalisän 0% ja töistä saadusta palkasta meni sitten 12%.. ja mätkjä tuli 600€
mutta verotoimiston täti itse nuo laski ja itse laittoi 0% kun kuulemma olin maksnaut jo aivan liikaa veroja palkasta... juupa juu

Eilen just kävin kelassa. Siellä suositeltiin tota 20%.
koska mätkyjä tulee tosi helposti. Ja siis jos on asuntolainaa, niin tota muutos verokorttia ei edes suositella, koska ei saa jotain vähennyksiä yms...

Yhteistyössä