Mini-Pilleri Gallup

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja etsijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

etsijä

Vieras
1.Miksi sinulle määrättiin mini-pillerit?

2. Mitä käytit? Kerro myös jos olet kokeillut useampia!
a) Cerazette
b) Microluton
c) Mini-Pill

3. Kuinka pitkään käytit/olet käyttänyt?

4. Sopivatko sinulle? Jos ei niin, mitkä oli haittavaikutukset ja mitä käytät nykyään?

5. Mikä on sinulle tärkeää ehkäisyssä muuta kuin että se ehkäisee raskautta?

Kiitos vastanneille jo etukäteen!

1.Normaalit e-pillerit ensimmäisen raskauden jälkeen nostivat verenpaineet taivaisiin joten otettiin minipillerit käyttöö.

2.Cerazette

3. 4 vuotta oli käytössä kyseiset pillerit.

4.Minipillereiden aloituksen jälkeen painoni nousi..kun lopetin pari vuotta sitten paino putosi hyvin nopeasti.Tällä hetkellä ei ole ehkäisyä käytössä,hormoonikierukan ja kapselin välillä poukkoilen...Pelottaa vain että mitkä haittavaikutukset niistä tulee.

5.Minulle on tärkeää että ehkäisy ei nosta painoa,ei aiheuta liian suuria mielenailahteluja tms.

Runsaisiin anemisoiviin kuukautisiin määrättiin Mini-pill, sopivat migreenin vuoksi. Käytin 5 vuotta ja olin tyytyväinen sillä kuukautiset jäivät pois kokonaan. Ainoastaan ilmavaivoja oli jonkunverran. En muista miksi lopetin.
Myöhemmin kokeilin Cerazettea eikä sopinut ollenkaan sillä koko ajan oli kuukautisvuotoa, kunnes lopetin pillerit.
Nyt imetän enkä ole aloittanut ehkäisyä sillä kirjoittivat juuri tuon cerazette reseptin. En ole vielä päättänyt miten jatkossa, kuukautiset tulevat jo joten tuurilla tässä seilataan...

-Aurallisen migreenin ja verenpaineen takia.

a) Cerazette

- Käytin 4viikkoa

4. Sopivatko sinulle? Jos ei niin, mitkä oli haittavaikutukset ja mitä käytät nykyään?
- Ei todellakaan sopineet. Vuosin massiivisesti 4viikkoa putkeen eikä loppu varmaan olisi tullut jos en olisi lopettanut käytön. Jälkikäteenkin vielä tuli ikäviä vaivoja. Limakalvot kuivui, halut poissa, akne ja hiuksia lähti aivan kamala määrä.

- Ettei se aiheuta mitään vaivoja ja sen voi lopettaa omin toimin koska vaan, siksi käytämmekin kondomia.

1. Aurallise migreenin vuoksi

2. Cerazette

3. Hmm. muutaman vuoden. Ennen raskautta ja raskauden jälkeen

4. Sopivat minulle hyvin. Alkuvuotojen jälkeen kuukautiset jäivät pois kokonaan. Ainut haittapuoli on että seksihaluja vievät kyllä.

5. Helppous. En ole ikinä unohtanut pilleriä, siitä kun tulee tapa aina aamuisin ottaa.

- Imetän
a) Cerazette

- ekalla kerrallä käytin 10kk ja nyt oon syöny 3kk
- Ensinmäisen kerran kokemuksella voin sanoa, et sopivat silloin tosi hyvin imetysajan. Imetyksen loputtua aloin vuotamaan parin viikon välein, vuotoa kesti aina viikko. Tästä syystä sit lopetinki ne. Nyt toisella kerralla oon huomannu, et ehkäsyteho on ainakin taattu, ku ei tee sitten yhtään mieli, tarttee toooooosi pitkät alkulämmittelyt jotta innostun: / Hyvin kuivatki on paikat, tosin se saattaa johtua imetyksestäkin.

- helppous on tietty tärkeää ja se et tulis mahdollisimman vähän sivuvaikutuksia.
Kiitos vastanneille jo etukäteen!

EI Hitto!!!

Nyt vasta tajusin ku luin muitten vastauksia!!!!

Mulla ei oo ollu migreeniä sen jälkeen ku aloin esikoista odottaan. Silloin lopetin normi e-pillereiden syönnin. En oo aatellutkaan niitten yhteyttä aikasemmin.

Yhteistyössä