Cerazette kysely

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietiskelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietiskelijä

Vieras
Kuinka kauan olet syönyt cerazetteä?

Missä yhteydessä ne määrättiin sinulle?

Kuinka kauan käytit/olet käyttänyt?

Tuliko tiputtelua ja kuinka kauan?

Jäikö sinulla kuukautiset pois?

Mitä haittavaikutuksia ilmeni?

Suositteletko?

Jos et ollut tyytyväinen cerazetteen mihin pilleriin/ehkäisyyn vaihdoit?

Olen luultavasti aloittamassa kyseiset pillerit ja kaipaisin kuulla hieman kokemuksia niistä... Lääkäri niitä kovasti ylisti...

En suosittele. Viskasin cerazettet roskiin kun menkat oli kestäneet jo kuukauden eikä loppua näkynyt. Ja määrättiin siksi että niiden aikana voi imettää. Soitin ehkäisyneuvolaan, jonka terkkari oli yhtä mieltä siitä etteivät pillerit minulle sopineet ja hän hankki reseptin minuleteille.

mä söin niitä hyvällä menestyksellä reilut 4vuotta ja sain ne koska imetin. menkat jäi pois kokonaan ja olivat kyl ehtineet alkaa jo kun alotin ne.
nyt toisen muksun jälkeen sitte oon syönyt noita vajaan vuoden ja menkat jäi pois samallalailla - kunnes nyt sitte kuukaus sitte alkoivat ja kestävät kaks viikkoa ja pari päivää väliä ja alkavat taas :headwall: :headwall: |O
pitänee lähteä vaihtaa normipilsuihin. kuhan saa aikaseks tässä.
mutta kokeile ihmeessä, sillä ovat loistavat jos sopivat =)

Kuinka kauan olet syönyt cerazetteä? Kaiken kaikkiaan melkein 5 vuotta, nyt putkeen 3,5 vuotta

Missä yhteydessä ne määrättiin sinulle? Synnytyksen jälkeen kummallakin kertaa

Kuinka kauan käytit/olet käyttänyt? taisi tulla selväksi tuossa ekassa kohdassa..

Tuliko tiputtelua ja kuinka kauan? ns. välivuototiputtelua tulee noin 2 kertaa vuodessa noin 3 päivää kerrallaan..

Jäikö sinulla kuukautiset pois? jep

Mitä haittavaikutuksia ilmeni? en osaa yhdistää mitään haittavaikutuksia just näihin pillereihin

Suositteletko? Tottakai, hyvin ovat toimineet :)

Eikä ehtiny kuukautiset alkaa synnytysten jälkeen ennen pillereiden aloitusta..

Kuinka kauan olet syönyt cerazetteä? *9kk

Missä yhteydessä ne määrättiin sinulle? *halusin ehkäsykapselin ja lääkäri suositteli ensin kokeilemaan cerazetteja

Tuliko tiputtelua ja kuinka kauan? alkuun

Jäikö sinulla kuukautiset pois? jäi

Mitä haittavaikutuksia ilmeni? 7kg ylimääräistä kiloa

Suositteletko? en todellakaan

Jos et ollut tyytyväinen cerazetteen mihin pilleriin/ehkäisyyn vaihdoit? yaziin

Alkuperäinen kirjoittaja mietiskelijä:
hmm.. painonnousu ei olis kyllä kovin toivottua... just kovalla urakalla saanu tiputettua kaikki raskauskilot..ja niitähän oli reilu 25kiloa..huh..

mitkään pillerit eivät itsestään nosta painoa vaan saattavat lisätä ruokahalua ja siihenhän taas kuitenkin voit itse vaikuttaa :)

kAksi kertaa olen kokeillut,synnytyksien jälkeen koska niiden kanssa sai imettää.hyvä ehkäisy oli kun ei voinut sänkypuuhia miettiäkään,kun vuosin koko ajan ja mahdottomasti.olipa Kivaa kun jälkivuotoa tuli sen 3 viikkoa ja sit pieni tauko kunnes alotin nää pillerit ja vuota jatkui monta viikkoa ,oisinko pari kuukautta syöny ja sit hermostuin,ei todellakaan sopineet mulle!!!!!!!ja ei omat menkat ei ollu alkaneet kun yritin ehkäistä ennenkuin vahinko ehtii tapahtua kun raskaudun helposti ja alotin siis melki heti jälKivuodon jälkeen..mulle ei kyl kukaan kertonut että minipillereissä ois ollu joku muukin merkki vaihtoehtona!!??oisko?

mä oon ollu kyllä tyytyväinen. oon syönyt nyt niitä noin 7kk eikä mitää valittamista ole. yhdet menkat tuli, eikä sen jälkeen oo näkyny. ei oo ilmenny mitää haittavaikutuksia.nii eikä tiputteluakaan tullu. kakkosen syntymän jälkeen otin sen nuvaring(vai mikä se rengas on) niin tiputteli ekat 3kk kokoaika, sit otin pois ja sit olinki taas pian raskaana ja kolmosen jälkeen jälkitarkastuksessa nuo pillerit otin.

Söin muistaakseni reilu puol vuotta

Minulle määrättiin, kun mitkään pillerit eivät meinannu sopia

Tiputtelua kesti aina monta viikkoa

ja useampi viikko oli sitten väliä

eipä tehny mieli harrastaa seksiä, kun aina monta viikkoa kesti menkat

Suositteletko?
suosittelen kokeilemaan sopiiko ne sulle..olen kuullu, et joillekkin on käyny hyvin ja sellasia tarinoita, että ennen raskautta ei oo käyny, mut raskauden jälkeen ne on käynykkiin

vaihdoin yasminelleen ja se sopi aika hyvin

Olen luultavasti aloittamassa kyseiset pillerit ja kaipaisin kuulla hieman kokemuksia niistä... Lääkäri niitä kovasti ylisti...

Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
kAksi kertaa olen kokeillut,synnytyksien jälkeen koska niiden kanssa sai imettää.hyvä ehkäisy oli kun ei voinut sänkypuuhia miettiäkään,kun vuosin koko ajan ja mahdottomasti.olipa Kivaa kun jälkivuotoa tuli sen 3 viikkoa ja sit pieni tauko kunnes alotin nää pillerit ja vuota jatkui monta viikkoa ,oisinko pari kuukautta syöny ja sit hermostuin,ei todellakaan sopineet mulle!!!!!!!ja ei omat menkat ei ollu alkaneet kun yritin ehkäistä ennenkuin vahinko ehtii tapahtua kun raskaudun helposti ja alotin siis melki heti jälKivuodon jälkeen..mulle ei kyl kukaan kertonut että minipillereissä ois ollu joku muukin merkki vaihtoehtona!!??oisko?

onhan niitä microluton ja mini-pill.... mutta jotenkin musta tuntuu että lääkärit ei niitä halua heti antaa vaan tukkivat ensin sen cerazeten käteen..

Söin vajaat 3 vuotta noita, määrättiin koska olin ylipainoinen ja tupakoin, kuulemma silloin ei yhdistelmäpillereitä voinut saada.
Tiputteluja ei tullut, alkuun pari epäsäännöllistä kiertoa ja sit menkat jäi pois loppuajaksi, 2,5 vuodeksi. Vaikea oli tietty alkuun noihin luottaa kun menkkoja ei tullut mutta sitten opin nauttimaan siitä ettei menkkoja tullut. Kun lopetin pillerit kierto normalisoitui välittömästi.
Haittavaikutuksia tai muita sivuvaikutuksia en huomannut.

Söin kai puolisen vuotta (en muista).
Valitsin ne ehkäisyksi ensimmäisen raskauden jälkeen.
Ei tiputellut.
En muista kuinka kuukautiset tuli.
Kytön aikana ei pahempia haittavaikutuksia (miehen mukaan olin kuitenkin aika hormoonihirviö ), lopettamisen jälkeen kuukautiskierto todella epäsäännöllinen, vaihteli 19-30 päivän välillä.

Nyt käytössä kuparikierrukka.

MUUTAMAN PÄIVÄN

JÄLKITARKASTUKSESSA

MASENNUIN JA SEKOSIN TÄYSIN

Suositteletko?

EN TODELLAKAAN.

KUPARIKIERUKKAAN

söin viikon niitä ihan hirveät.... vuosin kokoajan eikä ollu mitään pientä vuotoo tosi runsasta muutenkin oksetti ym... en suosittele kenellekkään... nykyään kondomi käytös.

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
hmm.. painonnousu ei olis kyllä kovin toivottua... just kovalla urakalla saanu tiputettua kaikki raskauskilot..ja niitähän oli reilu 25kiloa..huh..

mitkään pillerit eivät itsestään nosta painoa vaan saattavat lisätä ruokahalua ja siihenhän taas kuitenkin voit itse vaikuttaa :)

Kahden lääkärin kanssa tästä keskustelin. Toinen meinasi samaa kuin sinä ja toinen sanoi, että on mahdollista saada noin paljon kiloja kuin minä sain (sain siis tuon 7kg). Harrastan paljon liikuntaa ja olen harrastanut kauan eli ei ollut mitään lihasmassaa joka yhtäkkiä tuli enkä syönyt enempää kuin normaalisti. Seuraan ruokamääriäni ja ruokailujani ylipäätään, joten olen varma, että ruokamääräni eivät kasvaneet.

Missä yhteydessä ne määrättiin sinulle? SYNNYTYKSEN JÄLKEEN

Kuinka kauan käytit/olet käyttänyt? KOHTA 3V

Tuliko tiputtelua ja kuinka kauan? EN MUISTA ETTÄ OLIS TULLUT,AINAKAAN PALJOA
Jäikö sinulla kuukautiset pois? JOO.

Mitä haittavaikutuksia ilmeni? EI MITÄÄN

Suositteletko? KYLLÄ

Alkuperäinen kirjoittaja hippa :
Alkuperäinen kirjoittaja endie:

Kahden lääkärin kanssa tästä keskustelin. Toinen meinasi samaa kuin sinä ja toinen sanoi, että on mahdollista saada noin paljon kiloja kuin minä sain (sain siis tuon 7kg). Harrastan paljon liikuntaa ja olen harrastanut kauan eli ei ollut mitään lihasmassaa joka yhtäkkiä tuli enkä syönyt enempää kuin normaalisti. Seuraan ruokamääriäni ja ruokailujani ylipäätään, joten olen varma, että ruokamääräni eivät kasvaneet.

aivan varmasti pillerit voi lihottaa vaikka ei söis enempää ku normaalisti. mulle lääkäri sanoi että pillerit/hormoonit voi vaikuttaa jotenkin aineen vaihduntaan ja jos se esim hidastuu niin voi helpommin paino nousta. Jos nestettä kerääntyy tai on turvotusta voi paino nousta mutta se katoaa kyllä kun lopettaa pillerit. mulle tuli puolessa vuodessa 6kiloa oli kyl yhdistelmät mutta kuitenkin....

Yhteistyössä