Minen jaksa enää tätä sentinvenytystä :(

Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
Ei oo yhtään kivaa mennä enää kauppaan, kun saa aina laskea päässä paljonko on mennyt ja paljonko rahaa jäljellä. Nytkin käytössä oli ihan jopa 22 euroo ja rahaa tulee vasta torstaina...

:'(

älä välitä, mulla oli vaan 4e ja keskiviikkona tulee s-tilille rahaa, jotka menee ruokaostoksiin, sit tuleekin seuraavat rahat 15 pvä, joka menee suurin osa vuokriin, vian vähän jä ruokaan., sit tulee lapsilisät, se mnee myös laskuihin, sit kuun viimeienn päivä tulee taas mun isotili ( 700e) ja se menee suurimmaksi osaksi laskuihin ja ruokaan. Ei oo varaa edes niihin KUNNON KENKIIN mitkä pitäis ostaa mun jalkojen takia ja siihein erikoispohjallisiin.

:(

Onko tilanne vakituinen vai satunnainen? Löytyisikö tilanteeseen jotain ratkaisua jolla saisit/saisitte talouden tasapainoon?

Tiedän omalta kohdalta mitä tuskaa tuo on, meillä tilanne jatkui yli vuoden mutta niin vain siitäkin selvittiin ja oltiin taas vähän vahvempia.

Jaksamista! Toivon että tilanteeseen löytyisi helpotus!

Ei oo yhtään kivaa mennä enää kauppaan, kun saa aina laskea päässä paljonko on mennyt ja paljonko rahaa jäljellä. Nytkin käytössä oli ihan jopa 22 euroo ja rahaa tulee vasta torstaina...

Tuttu tunne, mä odottelen ekaa rahaa liitolta ja siis 7 vk.a olen ollut työttömänä nyt kotihoidontuen jälkeen. Nyt on tilillä 6 euroa, ja rahat tulee ties koska. Kivaa tämä odottelu, juu...

Alkuperäinen kirjoittaja yks:
oletko miettinyt miten olette ajautuneet tollaseen tilanteeseen?

No kaikki hinnat nousee, mun työttömyyskorvaus laski reilusti, työtä en ole saanut. Elämme kyllä pienesti, mutta silti. Nytkin piti ostaa talveksi pelletit, sattui isoja laskuja samaan aikaan, jne.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
:(

Onko tilanne vakituinen vai satunnainen? Löytyisikö tilanteeseen jotain ratkaisua jolla saisit/saisitte talouden tasapainoon?

Tiedän omalta kohdalta mitä tuskaa tuo on, meillä tilanne jatkui yli vuoden mutta niin vain siitäkin selvittiin ja oltiin taas vähän vahvempia.

Jaksamista! Toivon että tilanteeseen löytyisi helpotus!

Ollut vakituinen huhtikuusta saakka. Mulla piti alkaa tämän viikon maanantaina työt, muttei alkanutkaan, Siitä kerroinkin jo täällä.

Meillä eletään kutakuinkin kädestä suuhun. Ärsytti aina kuun lopussa kun oli rahat loppu ja olis pitänyt syödäkkin. Avattiin tili kauppaan, ainakin nyt pari kuukautta on mennyt hyvin, sen sujaan että ostetaan tilipäivänä hirveesti ruokaa varastoon, käydään kaupassa joka päivä ja ostetaan vaan mitä just sillon tarvitaan. Heräteostokset on jäänyt pienemmiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:

älä välitä, mulla oli vaan 4e ja keskiviikkona tulee s-tilille rahaa, jotka menee ruokaostoksiin, sit tuleekin seuraavat rahat 15 pvä, joka menee suurin osa vuokriin, vian vähän jä ruokaan., sit tulee lapsilisät, se mnee myös laskuihin, sit kuun viimeienn päivä tulee taas mun isotili ( 700e) ja se menee suurimmaksi osaksi laskuihin ja ruokaan. Ei oo varaa edes niihin KUNNON KENKIIN mitkä pitäis ostaa mun jalkojen takia ja siihein erikoispohjallisiin.

mitään tukea siihen että saist ne kengät..esim sossusta lääkärinlausunnon kanssa tai kelasta ..?

:hug: Tuttu tunne. Mulla jäi tänään 4cnt tilille rahaa. Seuraavan kerran tulee rahaa 10.9. Kukkarossa on sen verran kuitenkin, että saan bensaa jotta pääsen töihin. Ja tuosa tilistä joka tulee menee laskuihin 900? jos piisaakaan.. tilistä jää siis jotain 330? ruokarahaa. Sitten tulee sähkölasku 340? jonka maksan 2 kk elastusmaksuilla jotka ei ihan siihen riitäkään. Onneksi pojan isä maksaa elarit just sähkölasku kuukautena eli joka toinen kuukausi. No, sitten odotetaan kuin kuuta nousevaa lapsilisiä jotka on 210?. Niistä taas maksetaan laskuja, ostetaan bensaa jotta pääsen töihin ja ruokaa.
Pelottaa hoitomaksu. Uutta päätöstä ei ole vielä edes tullut vain tiedote että eka maksu myöhästyy jollon kaksi maksua tulee suht perätysten. Tämmöstä mulla on ollut jo kauan.. ehkä joskus helpottaa.

Ja mitä mies sitten maksaa kysyy varmaan joku.. hän maksaa melkein tonnin lainanlyhennystä, talonvakuutukset, vesimaksun, tv-luvan, rempat, nuorimmalle vaatetta jne jne.

Yhteistyössä