En jaksa enää!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lullacry
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lullacry

Vieras
Nimittäin tätä minun tärähtänyttä suhdettani ruokaan!! Takana ties kuinka monta laihdutusyritystä, nytkin taas yksi menossa. Monta päivää menee ensin hyvin, mutta sitten kun talo hiljenee niin alkaa tapahtua:
Alkaa KÄSITTÄMÄTÖN mässäilyhimo, olkoot sitten makeaa tai suolaista, kaikki menee mitä kaapista löytyy. Ja ei, kyse ei ole yhdestä voileivästä vaan neljästä voileivästä, puolesta paketista jäätelöä, pullasta, sipseistä, kekseistä, päivällisen jämistä, syön aivan käsittämättömiä määriä ruokaa! Voiko olla että ahmiminen on jo sairautta, vastakohta anoreksialle?? Onko siihen saatavissa mitään apua?? Sillä tämä ei ole enää normaalia, syön vielä itseni hengiltä. En ole ikinä uskaltanut edes yrittää laskea paljonko kaloreita tulee pahimpien mässäilypäivien aikana. Auttakaa! :( :ashamed:

En yritä kituuttaa itseäni kuoleman partaalle, syön vain sen verran että nälkä pysyy poissa.
Onko kukaan koskaan hakenut apua ahmimiseen?? Miten sitä hoidetaan?

Mulla on ap ihan sama juttu. En tiedä mitä tekisin. En edes usko, että mistään olisi apua. Tai ehkä jos en olisi näin yksinäinen ja allapäin. Aika toivoton olo ja pelkään että lihon vielä todella lihavaksi ja en todellakaan pysty laihduttamaan. Mä en jaksa tätä elämää jos lihon vielä!

Muuten ottamatta kantaan mässäilyysi, niin monella nuo on nimenomaan laihdutusKUUREJA. Laihdutusta ei tulisi ottaa kuurina vaan elämäntapamuutoksena. Siitä se lähtee, kun päätät, että nyt elämäsi lähtee uusille raiteille.

Laihdutus yksi syy;
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00352
Ahmimishäiriö on viime vuosikymmenien aikana länsimaissa nopeasti yleistynyt syömishäiriö. Se on yleensä murrosikäisten tyttöjen ja nuorten naisten häiriö. Häiriö alkaa useimmiten 15-25-vuotiaan nuoren naisen epäonnistuneen laihdutusyrityksen seurauksena. Vajaa 10 % nuorista naisista täyttää ahmimishäiriön diagnostiset kriteerit, mutta bulimiset oireet ovat yleisempiä.

Mä olen kans tommonen mässyttelijä. Nyt yritän muuttaa elämää terveellisemmäksi...iltaisin syöpöttelen sitten porkkanaa ja kurkkua tms, dippailen yleensä.

Syö päivällä isompia annoksia, viisi kertaa päivässä, älä syö muita välipaloja, kuin se yksi mikä on lounaan ja päivällisen välissä.

Jos syöt päivällä sen verran että pärjäät, on se liian vähän. Suosittelenkin nyt että syöt aamupalalla, päivällisellä ja lounaalla vähän enemmän, ja muista jälkiruoaksi kahvi tai keksi tai vaikka suklaapala. Suosittelen myös että syöt iltapalankin runsaanpana, sillä sinähän näköjään valvot myöhään.

:hug:

Yhteistyössä