MINÄKÖ muka nyt olen se pissapää?! Teinkö teistä kovinkin kamalasti..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Harmaana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Harmaana"

Vieras
Meillä oli viikonloppuna kylässä miehen veli perheineen ja appivanhemmat. Meillä on olohuoneessa sohvpöytä, jossa on tavallaan kaksi tasoa ja sen alemman tason alla on laatikot.
Mä pidin liian painavaa tavaraa sielä laatikossa joskus ja se pohja rojahti alas ja laatikko meni rikki.
Sohvapöytä on uusi ja ulkoapäin siis täysin ehjän näköinen. Sitä laatikkoa vaan ei saanut enää korjattua ja niinpä mies teippas sen pohjasta kiinni. Ulospäin ei huomaa siis mitään.
Sitä laatikkoa ei vaan saa enää avata, koska sitten se rojahtaa taas alas. vaan teipit kannattelee sitä sieltä pohjasta.

No miehen veljellä on sitten pieni lapsi (pikkulapsihan on tottakai syytön), joka tykkäsi vedellä koko ajan kaikkia laatikoita ja kaappeja auki. Yritti myös tuota olkkarin pöydän laatikkoa.
Sanoin asiallisesti, että X voi vapaasti leikkiä ja touhuta, mutta siihen sohvapöytään ei saa koskea, koska se on rikki. Vieraat sitten sanoivat, että "eihän se rikki ole". No selitin niille sitten, että laatikko rojahtaa als, jos vetää. Lapsi yritti koko ajan vetää. Pari kertaa kielsin ihan asiallisesti. Kolmannella kerralla otin lapsen syliin ja "hömpötin" hyväntahtoisesti lapsen kanssa ja sanoin, että "jätetäänkö se laatikko rauhaan ja mennään hakemaan joku kirja". No taas meni laatikolle ja mä touhasin silloin keittiössä.
huusin sitten miehelleni, että "Hei mene nyt oikeasti katsomaan, ettei X vedä sitä laatikkoa auki. Sitä ei saa vetää".

No nyt on sitten miehen veli ja appivanhemmat mulle suutuksissa, kun käytökseni oli niin törkeää kulemma. Olin jatkuvasti TURHAA kieltänyt X:ää ja en kuulemma selvästikään tykkää siitä lapsesta jne..
Mua lähinnä naurattaa, enkä osaa edes reagoida moiseen naurettavuuteen kovin vakavasti.
Ja muksussahan ei ole vikaa vaan ihana taapero on.

Mä en oikeasti ymmärrä ihmisiä joiden lapsia ei saa kieltää asiasta. Siis tässä tapauksessa sinä kielsit omassa kodissasi ja huolehdit ettei taaperolle käy mitään. Eli ihan asiasta.

Mulla on yks ystävä jonka poikaa ei saa kukaan kieltää. Puistossa kiusasi todella inhottavasti muita lapsia ja jonkun isä puuttui niin tämä isäoli sitten ihan hirviö...

Ei, ne vanhemmat ei tykkää siitä lapsestaan, koska ne ei välittänyt siitä että lapsi voisi satuttaa itsensä sen rikkinäisen laatikon kanssa.

Ja appivanhemmat on muuten vaan vähän ---- en viitsi sanoa rumasti =)

Koita kestää

Yhteistyössä