teinkö muka väärin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja turhautunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

turhautunut

Vieras
olin tänään kaupustelemassa siskoni ja 4 vuotiaan ja 3 vuotiaan muksuni kanssa, vanhempi sai kaupassa ihan kauheen uhmaraivarin. huusi ja yritti karata ym. manku ja vonku. siis tosi hirveetä! no sisko otti nuoremman hoiviin ja otin poikaa reippaasti kädestä kiinni ja vein tomerasti autoon, ja lähdettiin kotiin. vaikka monesta kiellosta ei mennyt perille mikään asia. autossa poika reuhoi ja potki ja karjui aivan älyttömästi. sai autostakin jotain rikki. kotona vein omaan huoneeseen ja sanoin että tulee pois kun on rauhoittunut.
ihme kyllä, sain oltua pää kylmänä vaikka kaikki katsoi pää vääränä kaupungilla. eikä tuossa nyt harmitakkaan mikään muu kuin se että ihmiset ei tainneet ymmärtää. ja kyllä vähän sekin että poika noin käyttäytyi, on se illankin ollut ihan kumma. ei usko mitään jumatsukka.. takana onkin viikonloppu mummilassa, että kyllä vie taas aikansa kun päästään tähän arkeen.. mutta :ashamed:

Oikein teit.

Itse olisin laittanut arestiin miettimään vielä kuinka kaupassa käyttäydytään. Lisäksi jos mahdollista, niin jättää kotiin seuraavan kauppareissun ajaksi.

Mitä sitten tuossa tilanteessa olisit tehnyt väärin?
Ehkä ihmiset eivät edes katsoneet sinua ja jos katsoivat niin ehkä kuitenkin ihan hyväksyen. Jos rauhallisesti kerran hoidit tilanteen ja asetit rajat lapsellesi, niin mitä negatiivista siinä on?
Lapset tarvitsevat vastuullista aikuista, joka päättäväisesti asettaa rajat JA VIE ASIAN LOPPUUN ASTI.
Monilta jää rajat asettamatta tai ainakin jättävät tilanteen kesken...

Teit niinku pitikin =) :hug:

Tuo on kyllä inhaa... Miten ne mummut saakin lapsen niin lellittyä, ettei äitiä enää tarvii totella? :kieh: Teillä sentään takana koko viikonloppu! Meillä oli viikkoa sitten anoppi kylässä, ja jo yhden päivän jälkeen tuntu että pikkuemäntä vihas mua :ashamed: *odotan innolla tytön kesälomareissua mummun ja ukin kanssa* :snotty:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 21:35 Häirikkö kirjoitti:
Oikein teit.

Itse olisin laittanut arestiin miettimään vielä kuinka kaupassa käyttäydytään. Lisäksi jos mahdollista, niin jättää kotiin seuraavan kauppareissun ajaksi.

Tuntuu vaan niin pahalta, ihan ku ois huono äiti, etten oo kasvattanut lapsestani hyvin käyttäytyvää... yksin mä yleensä käyn nykyään kaupassa, kun en halua tuota raivoomista. sanokaa et tää menee ohi, ku tuo sälli on ollu aina tosi vaikea. mä rupesin itkemään autossa ku kaupungilta tultiin ja mietin et mitä oisin voinu tehdä toisin et mein reissu ois jatkunu kauemmin kuin 10 min. onneksi sisko oli sentään mukana. Näytti varmaan karseelta ku yritettiin laittaa poikaa autoon ku se rimpuili oikeesti niin paljon, puri ja hakkas mua. voi EI!!! :'( onneksi tyttö on nätisti, ni vähän niinkuin tasapainottaa..

Yhteistyössä