minäkin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kärsin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kärsin

Vieras
Tämä asia ei minulle kuuluisi, mutta osalliseksi melkein tunnen...

Ystäväni mies pettää vaimoaan häikäilemtättä. On hankkinut sivutöitä, joissa voi pitää mukanaan vieraita naisia.
Valehtelee vaimolle , joka luulee miehen olevan korvaamaton työympyröissään ja toisista työkavereista itseään peittääkseen.
Vaimolla on ollut aikoja, jolloin epäilee, mutta nyt tuntuu uskovan miestä.

He ovat erittäin rahanahneita ihmisä, miehen sivutyöt sopivat hyvin kuvaan. Hänen työkaverinsa ovat miehiä, tietävät asiat, mutta vain naureskelevat tälle. Sama missäpäin Suomea heillä on koulutuspäiviä, aina iilmestyy joku nainen seuralaiseksi, viimeksi jopa yöpyi miehen huoneessa.

Ongelma on se, että vaimo on ystäväni, pitää itse yhteyttä. Muuttunut tosin vähän varauksellisenmaksi miehestään puhuessaa.
Mies käyttäytyy minua kohtaan ihan ok., vaikka varmasti tietää minun olevan selvikkä asioista.

On erittäin vaikeaa hyväksyä, varsinkin kun vaimo kertoo näitämiehen peitetarinoita. Yritin pitää etäisyyttä, mutta ei onnistunut.

Nyt tuntuu minunkin mittani olevan täysi. En halua särkeä ystäväni avioliittoa, mutta en myöskään siedä että häntä petetään jatkuvasti. kerronko?
Kiukuttaa myös miehen muiden mollaamiset perusteetta.

Miehellä oli nyt 2 viikkoa lomaa, vaimo järjesti oman lomnsa samoin. Ollut kuitenkin yksin kotona, kaksi kertaa tämän 1½ viikon aikana käynyt luonani. Eilen illallla mies näkyi tulevan kotiin. Sitten varmaan voi käydä vaimon kanssa päivän reissulla !

Kerro miehelle, että et hyväksy hänen kaksoielämäänsä. Anna hänelle aikaa, esim. kaksi viikkoa kertoa itse asia vaimolleen. Jos ei kerro, niin kerro vaimolle.

Minulle kävi niin, että eräiden juhlien päätteeksi ystäväni, jonka olen tuntenut 15 vuotta, mies kävi käsiksi minuun. Kertoi että on ihastunut minuun ja haluaa sänkyyn ja eron vaimostaan.
Kerroin siitä ystävälleni. Ja kuinka kävi? Minä olinkin vokotellut miehen.
Sama mies vehtaili sitten muuallakin josta ystäväni sai kuulla, mutta ei kuulemma vieläkään tiedä mitä tapahtui hänen miehensä ja minun välillä, ja ystävyys on ohi.

Mutta silti tekisin saman uudelleen jos voisin.
Sellainen vinkki, että varaudu todella siihen, että ystävyytenne menee katkolle. Jos kerrot, et saa ajatella ollenkaan itseäsi, tai sitä kuinka mukava ystävä tämä nainen on sinulle.
Teet vain sen likaisen työn, annat vinkin, lähdet pois. Etkä jää sitä heidän taisteluaan seuraamaan, etkä ole liikaa sen naisen olkapäänä heti kerrottuasi. Muuten he alkavat haukkumaan sinua myöhemmin, että olet avionrikkoja ja ""leikit pelastavaa enkeliä"" ja yrität saada itsesi näyttämään hyvältä ja ystävälliseltä. Ja annapas kun tulee vaikka joku työ- tai muuasia, ja tarvitset naiselta palvelusta, niin alkaa se epäily ja v-tuilu, että olet kertonut jotta nainen olisi sitten sinulle kiitolllisuuden velassa.
Ja jos he päättävät jatkaa yhdessä kaikesta huolimatta, niin toivota onnea ja pitkää ikää.

Asian voi nimittäin hoitaa melko puolueettomasti, että sanot vain kuin nainen naiselle, että ""mies pettää sinua"", mutta älä mene yksityiskohtiin. Jos esimerkiksi Kerrot jonkin tarkan kellonajan, että mies on mennyt hotellihuoneeseen sen-ja-sen naisen kanssa, niin herää kysymys että mitäs SINÄ toisten tekemisiä kyttäät, ja lisäksi ukko kyllä puhuu mustan valkeaksi, sanoo että sillä naisella oli pää kipeä ja tarvitsei särkylääkettä jne. Jotain täyttä paskaa, jonka vaimo kuitenkin uskoo koska haluaa uskoa.

Paras olisi jos mies jäisi vaimolleen rysän päältä kiinni, mutta se taas on sen naisen asia kuinka narauttaa ukkonsa.

Kaksi asiaa jotka ovat aina yhteistä naisille joiden miehet ovat tapapettäjiä:

Materialismi ja kieltäminen.

Eli suhde on voinut huonosti jo kauan, hyvä jos ei jo ensimmäisestä päivästä asti, mutta mukava elämä ja kiva omakotitalo pitävät naisen ja miehen yhdessä.

Kieltäminen tulee siitä, että nainen ei halua nähdä miehen pettämistä, koska muuten joutuisi jättämään tämän, jotta itsekunnioitus säilyisi. Koska nainen halua luopua mistään, esim. rahallisesti tai rouva SenjaSen- statuksesta, hän ei myöskään halua nähdä pettämistä.

Ymmärrän tämän asian oikein hyvin.
He uskovat aivan USKOMATTOMIA ja mahdottomia selityksiä mieheltään. Jos mies jää housut kintuissa kiinni, vaimo uskoo vielä silloinkin että ""mies teki sen vihanpuuskassa"" tai ""sitä ei tapahdu koskaan enää"".
Sitten he uskovat kaikkia muita pikkuselityksiä, vaikka koko kaupunki heille toitottaisi että mies pettää. He ajattelevat, että ""avioliiton pitää perustua luottamukseen"" ja uskovat kun mies sanoo että ""kenen sanaan sinä luotat? Kateellisten kavereidesi vaiko aviomiehesi sanaan?""

Inhottava tilanne, jossa myös olin muutama vuosi sitten.

Kyseessä miehen työkaveri, mutta myös hyvä ystävä. Emme olleet perheinä paljon tekemisissä, mutta ne kerrat kun olimme, todella nautin heidän molempien seurasta. Aivan ihania ihmisiä ja edelleen nuorena solmitun avioliiton jälkeen tykkäsivät toisistaan todella paljon.

Tilanne oli kertakaikkisen hirveä, ihmisiä kun ei voi luokitella hyviin ja huonoihin. Tämä vaimo kertoi minulle joskus kun höpöteltiin kahdestaan naisten juttuja, kuinka ihana mies hänellä on (mikä on totta), kuinka paljon he välittävät toisistaan (mikä on totta) ja vielä vuosien jälkeen seksi on yhtä ihanaa kuin nuorena.

Mies taas todella huomioi vaimonsa kun he olivat yhdessä liikkeellä: pienet eleet, halaukset.

Mieheni yritti puhua tälle kaverilleen, että mieti nyt hyvä mies. Mihin sinä näitä toisia naisia tarvitset? Kuulemma ei pysty pysäyttämään, kun on aloittanut. Hänellä oli joka kaupungissa joku jo odottelemassa, julkkiksetkin käytiin läpi. Eräs laulaja perui keikkansa toisessa kaupungissa, jotta pääsi yhdeksi yöksi hotelliin tämän miehen kanssa.

Minä en enää halunnut tavata tätä vaimoa, enkä heitä yhdessä. Vastailin muutamalla sanalla, kun mies kävi meillä. Kerran omasta mielestäni todella törkeän tempun jälkeen kun tiesin, että mies on tulossa meille, laitoin soimaan Mamban ""Pieni lemmenleikki.. meille sallitaan, kukaan ei koskaan tietää saa..."". Mies katsoi minua silmiin ja ymmärsi kyllä. Oma mieheni oli jutellut hänelle sitten, että minun on kovin vaikeaa seurata moista.

Kai tämä mies ajatteli, että saatan puhua hänen vaimolleen, koska yritti irti. Mutta varsinainen muutos, pelin loppu, tapahtui niin, että mies sairastui vakavasti. Elinaikaa annettiin muutama vuosi. Pettäminen loppui kuin seinään. Olen iloinen, etten puhunut; heillä on muutama vuosi yhdessä hyvää elämää.

tosi samanlaista kerrot... Luulin jo, että puhumme samoista ihmisistä, pääkohdat ovat samoja.

Mieheni on sanonut, että kyllä asialle tulee loppu. Mies polttaa kynttiläänsä molemmista päistä. Hänellä on jo terveydellisiä ongelmia, jotka kieltää.

Ahneella on p-nen loppu, pitää paikkansa, sen olen jo oppinut.

Toisten on helppo antaa neuvoja... elä elämääsi, anna toisten olla... Panepa kohdallesi, jos kyseessä on ihmiset, joiden kanssa joudut liki päivittäisiin tekemisiin! Jos pystyt olemaan välittämättä, sinulla ei ole omaatuntoa!

Kertomasi perusteella minusta tuntuu, että ystäväsi tietää, vähintäänkin aavistaa miehensä puuhat. Me olemme niin ylpeitä, että pidämme kulisseja yllä, vaikka sydän märkänis. Siitä nuo ystäväsi kertomat miehen peitetarinat kielivät siitä, samoin varauksellisuus. Vaimokin haluaa, että muut uskovat miehen tarinoihin.

Ällistyttävän tarkasti vaimot tietävät miehensä puuhista, on legendaa, että kaikki tuli yllätyksenä. Jos niin on, on ollut ihan tahallista silmiensä ummistamista tosiasioilta. On tuhansia pikkuasioita, jotka paljastavat käytöksessämme salaisuuksia. Kehon kieli puhuu tuhat kertaa enemmän kuin suu, siitähän me alitajuisesti luemme toisiamme.

Usko vain, vaimo tietää, mutta ei paljasta. Älä ota kontollesi vapaaehtoisesti haukkuja ja ikävyyksiä, joita saisit paljastuksistasi kiitokseksi. Miehelle itselleen voit sanoa ihan suoraan, että et hyväksy ystäväsi pettämistä, että se on raukkamaista ja toivot, että hän pysyy poissa silmistäsi, niin paljon hänen käytöksensä sinua häiritsee.

Kukin taaplaa tyylillään ja selviää johonkin asti.

Täysin samaa mieltä. Kuten jos sanoin, niin ei järvi soutamalla kulu ja olen myös sitä mieltä, että vaimo tietää jo. Minustakin voit sanoa miehelle kahden kesken, että et pidä hänen käytöksestään, mutta jos menet asian “julkistamaan” vaimolle, on hän ikäänkuin pakotettu hyväksymään julkisesti se, että mies käy vieraissa. Kukin taaplaa tavallaan ja elää omaa elämäänsä. Oma isoisäni oli kova häntäheikki, mutta kuuleman mukaan mummu ei asioista mitään tiennyt. Kun ukosta aika jätti, mummo totesi, että nyt taisi sitten se vieraissa juokseminenkin loppua.