Minäpäs kysyn myös juustosta! Miltä maistuu valkohomejuusto, esim. brie?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Veikkaisin että jäisi syömättä. Tai eihän sitä koskaan tiedä, osta pieni pala ja maista.

Mun vähän vaikea sanoa kun tykkään niin vuohenjuustosta kuin briestäkin, sinihome ja valkohome menee herkkuna myös..

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Milla Makia:
Ei kannata ostaa. Jos et vaikka tykkaakaan, niin onhan se nyt ihan kauhea taloudellinenkin tappio. Tsiisus. ja ulkomaillakaan ei kannata kayda tai ylipaataan mitaan uutta kokeilla.
No höh. Musta nyt vaan on inhottavaa tuhlata ja nakata ruokaa roskiin.

Tanja
Mä olin aikoinani ihan sata varma, etten ikinäkoskaanmilloinkaan mitään homeisia juustoja syö...:saint:...mun heikkoudet on valion valko- ja sinihomejuustot :). Brie menee sellaisenaan mutta törkeen hyvää se on ompun ja jonkun pikkusuolaisen keksin kans...Pitääkin hankkia jouluksi. Kannattaahan aina kokeilla - ostat semmosen pienen palan..

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Veikkaisin että jäisi syömättä. Tai eihän sitä koskaan tiedä, osta pieni pala ja maista.

Mun vähän vaikea sanoa kun tykkään niin vuohenjuustosta kuin briestäkin, sinihome ja valkohome menee herkkuna myös..
Niin, siis Brie on valkohomejuustoa...

vieras
Mä tykkään briestä, mutta en sinihomejuustosta. Brie on miedomman makuista kuin Aura. Brie on hyvää vaikkapa paahtoleivän päällä, etenkin jos laittaa esim. kirsikkahilloa päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Niin... Brie on ranskalaista, mutta esim Valion tekemä kotimainen vastaava on valkohomejuustoa ;) jos aletaan niitä hiuksia halkomaan.

Brie on oikeasti tosi hyvää, jotenkin auraa miedomman makuista vaikka siitäkin tykkään. Sopiva pikku vinkki mielestäni ekaa kertaa brietä maistavalle on olla haistamatta sitä, haju muistuttaa nimittäin melko paljon pesemättömiä miehen vehkeitä... Onneksi maku on kuitenkin oikeen hyvä ja hajuunkin tottuu! :LOL:

mee
Se on ihanaa! Samoin kuin vuohenjuusto. Aura on ihan hyvää, jos sitä on vaan vähän ja emmentalista en tykkää yhtään. Näiden vastausten perusteella voisi päätellä, että brie ei ole sun makuun, mutta ainahan kannattaa maistaa.

ed
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Niin... Brie on ranskalaista, mutta esim Valion tekemä kotimainen vastaava on valkohomejuustoa ;) jos aletaan niitä hiuksia halkomaan.
Höpsis. Valion valkohomejuusto on Brietä, se on valmistettu Ranskassa, ei Suomessa :) Että halotaan vaan ;)

Mutta esim. tuo Castello White ei ole brietä vaan valkohomejuustoa.

Yhteistyössä