Minä pelkään asua tässä talossa!

  • Viestiketjun aloittaja "Violet"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Ap:n mies siis vasta eilen (vai toissapvänä?) kertoi ap:lle, notta "Ai niin, äitini muuten kuoli tässä talossa. Tuosta sohvalta se mamma sitten löydettiin istualleen kuolleena". Tuo onkin sellainen asia, mitä ei varmaan tule puolisolleen maininneeksi kuin vasta kysyttäessä.. Älkää nyt kaikkea sentään uskoko.

Ja ap hävisi siksi, että kohta olisi pitänyt alkaa esitellä niitä kuvaustuloksia, joita sattuneesta syystä ei taida ihan heti ilmestyä.
 
no justii
[QUOTE="vieras";23171393]Ap:n mies siis vasta eilen (vai toissapvänä?) kertoi ap:lle, notta "Ai niin, äitini muuten kuoli tässä talossa. Tuosta sohvalta se mamma sitten löydettiin istualleen kuolleena". Tuo onkin sellainen asia, mitä ei varmaan tule puolisolleen maininneeksi kuin vasta kysyttäessä.. Älkää nyt kaikkea sentään uskoko.


Mitä lässytät, johan tuossa aloitusviestissä lukee, että ap tietää anopin kuolleen taloon. Mies ei vain ollut sen tarkemmin kertonut aiemmin missä huoneessa/mihin äitinsä kuoli.
 
"mä"
kyllä mä uskon näihin juttuihin.

mä syksyllä ajattelin useasti isoisääni joka kuoli samoihin aikoihin kun aloin odottaa ensimmäistä. mietin syksyllä monesti kuinka kiva olisi jos isoisä olisi nähnyt nämä lapseni tai tietäisi heidän olemassaolosta ja siitä että minulla menee ihan kivasti jne...

yhtäkkiä 2v alkoi pihalla aina tietyssä kohtaa vilkuttaa ylöspäin. se tapahtui monta kertaa ja 2v vaan vilkutti ja vilkutti ja sano vielä "heihei" siis niinkun taivaalle päin?
 
"vieras"
[QUOTE="mä";23171494]kyllä mä uskon näihin juttuihin.

mä syksyllä ajattelin useasti isoisääni joka kuoli samoihin aikoihin kun aloin odottaa ensimmäistä. mietin syksyllä monesti kuinka kiva olisi jos isoisä olisi nähnyt nämä lapseni tai tietäisi heidän olemassaolosta ja siitä että minulla menee ihan kivasti jne...

yhtäkkiä 2v alkoi pihalla aina tietyssä kohtaa vilkuttaa ylöspäin. se tapahtui monta kertaa ja 2v vaan vilkutti ja vilkutti ja sano vielä "heihei" siis niinkun taivaalle päin?[/QUOTE]

:D Ja sitten? Ukkisi hyppäsi taivaasta?
 
"Kirsikka"
Olen mielenkiinnolla lukenut näitä juttuja netistä ja yllättynyt kuinka paljon ihmisillä oikeasti on näitä kummittelukokemuksia. Tässä uskaltaudun nyt kertomaan omat kokemukseni:

Muutimme nykyiseen asuintaloomme keväällä 2008. Talo on rakennettu 1940-luvulla, taustasta minulla on vain epämääräisiä tietoja. Asumme yläkerrassa, meidän lisäksemme talossa on neljä muuta asukasta.

Noin kuukauden sisällä muutostamme alkoivat oudot tapahtumat...Ensimmäisiä merkkejä olivat äänet jotka herättivät kummastusta ja ihmetystä. Ollessamme makuuhuoneessa (makuuhuone keittiötä vastapäätä, välissä eteinen) kuului keittiöstä aivan kuin ruokailuväline olisi pudonnut tiskialtaaseen. Tarkistimme mieheni kanssa asian, näin ei ollut tapahtunut. Kyse ei ollut äänestä, joka monasti syntyy kun esim. kaataa perunoista veden tiskialtaaseen. Ääni oli paljon terävämpi. Tämä ääni toistui muutamia kertoja (ei saman illan aikana). Mieheni kertoi havahtuneensa kerran samanlaiseen ääneen keittiöstä yöllä ollessaan yksin kotona. Hän oli noussut asiaa tutkimaan, eikä löytänyt sille mitään selitystä.

Eräänä syysiltana -08 istuin lasten kanssa iltapalalla keittiössä, mies oli iltavuorossa. Äkkiä kuului kova rämähdys, ikäänkuin kasa tavaraa olisi pudonnut lattialle jostain korkealta. Jähmetyimme kaikki paikoilemme ja jäimme kuuntelemaan korvat höröllä. Menin lasten kanssa tutkimaan josko äänelle olisi löytynyt selitys, semmoista emme löytäneet, kaikki tavarat olivat paikoillaan. Ääni oli sen verran voimakas, että väitän sen kuuluneen asunnostamme, ei naapurista.

Näitä ääniä on ollut monenlaisia, kerran oli samantapainen tilanne kuin äsken kertomani. Istuttiin taas iltapalapöydässä ja anoppikin oli meillä, mies oli jälleen iltavuorossa. Yhtäkkiä kuului valtava "metallinen" pamaus. Kuvaisin sitä parhaiten sillä tavalla kuin joku olisi lyönyt valtavalla voimalla tiskipöytään. Anoppi kertoi myöhemmin kuulleensa samanlaisen äänen uudelleen ollessaan keskenään lasten kanssa. En tänä päivänä tiedä mikä moisen saattoi aiheuttaa, oli sen verran kummallinen pläjäys.

Anoppi kyläilee meillä silloin tällöin ja on pidemmän aikaa kerrallaan, koska tulee kaukaa. Erään kerran hänen ollessaan meillä hän kertoi semmoista että oli yöllä noussut ja mennyt keittiöön juomaan vettä. (Siinä vaiheessa lastenhuone oli muutettu keittiön viereen). Hänen siinä vettä hörppiessään oli lastenhuoneesta alkanut kuulua niin kuin joku olisi penkonut lelulaatikkoa, hän oli pysähtynyt kuuntelemaan ja ääntä oli kuulunut jonkin aikaa. Luonnollista olettaa on että jompi kumpi siellä isommista pojista on unissaan alkanut leikkimään. Anopin mennessä tarkistamaan asiaa kumpikin pojista nukkui rauhallisesti omassa sängyssään...

Mieheni kokemukset ovat oma osionsa. Hän on kuullut kaikenlaisia selittämättömiä ääniä, mm. vaimeaa lapsen itkua ollessaan yksin kotona. Sitten on näitä "yöllä kun menin vessaan siellä oli valo, vaikka olin sen nukkumaan mennessä sammuttanut", siis jälleen yksin kotona. Hän on kertonut tunteneensa kummallisen "mätänevän" hajun kerran yöllä herätessään.

Outoja tapahtumia on todistanut myös siskoni, joka näki kun lasten leikkiauto liikkui olohuoneen lattialla itsestään usean sentin pituisen matkan...

Oli miten oli, olen ajan myötä tullut siihen tulokseen että kodissamme tapahtuu asioita joille ei löydy "järkevää" selitystä. Kaikkia ei edes muista ja harmittaa oikein kun en ole niitä kirjoittanut muistiin.
 
"Violet"
Pahoittelen etten ole kirjoittanut.

Laitoin tosiaan kameran yöksi kuvaamaan olohuoneeseen. Se ei tosin ollut kuvannut kauaa.
Muuta ihmeellistä ei näkynyt, kuin että koira nosti kesken uniensa päätään, tuijotti yhteen kohtaan ja poistui sen jälkeen olohuoneesta.

Tämä sukulaisnainen pelkäsi olla täällä, hän nukkui talon perällä olevassa makuuhuoneessa, ja ryntäsi sieltä keskellä yötä pois. Hän istui lähes koko yön keittiössä, koska sanoi tunteneensa sen ainoaksi "turvalliseksi" paikaksi. Koira oli kuulemma makoillut meidän makuuhuoneemme oven takana. Aamun valjetessa hän oli mennyt takaisin makuuhuoneeseen nukkumaan.

Aamulla hän kysyi, olinko käynyt yöllä jääkaapilla. No, en ollut. Sanoi kuulleensa että jääkaapin ovi avattiin.
 
Kerrotko
Alkuperäinen kirjoittaja Slummien miljoonitär;23151500:
Ai että ihan jatkuvasti? Jännä juttu... No ehkäpä tää tuttavani on sitten vain tosi hyvä valehtelemaan mutta kumman paljon vaivaa hän näki asian kertomiseen kun ihan kauhuissaan soitteli useana iltana tuon tapahtuman aikoihin useille ihmisille. Entä miten kaikki viranomaiset kuitenkin olivat tietoisia asiasta?
No miten se avohoitopotilas oli sinne naisen KERROSTALOASUNTOON päässyt sisään?
 
En lukenut ketjua loppuun, kun alkoi ottaa pattiin nämä Jeesus-ihmiset, sori vuan. :D

Sen sijaan suosittelisin ottamaan yhteyttä asiansa osaavaan meedioon/näkijään, jonka kanssa voisit jutella asiasta. Paranormaalien asioiden tutkimus kiinnostaa mua ja on vuosien varrella tullut asiaan tutustuttua. Teorioiden mukaan nämä ns. kummitukset hyvin harvoin ovat pahaatahtovia vaan ennemminkin heillä on jotain asiaa. Tai yksinkertaisesti ovat juuttuneet "maan pinnalle" eivätkä pääse eteenpäin.

Meedion palkkaaminen olisi siitäkin hyvä, että vaikka mitään haamua ei teillä olisikaan, saisit todennäköisesti rauhoituttua jo pelkän pseudo-vaikutuksen takia.

En itsekään usko poikkeuksetta ns. yliluonnolliseen, mutta mielestäni nämä asiat ovat kiinnostavia tieteelliseltäkin kannalta. En myöskään ymmärrä ketjussa esiintulleita kehoituksia olemaan mainitsematta asiasta. Itse olen keskustellut yliluonnollisista asioista useiden tuttavieni kanssa eikä ikinä ole tullut hullun leimaa, useimmat ihmiset ovat nimenomaan olleet kiinnostuneita tästä aihepiiristä.

Ja vielä mainittakoon, että itselläni ei ole näitä ns. yliluonnollisia kokemuksia.
 
"Mies"
Kummituksia tai räyhänhenkiä ei ole olemassa. Näistä tarinoista ei ole ainuttakaan todistetta saatu satojen vuosien aikana. Aloittajalla mahdollisesti fantasiaan taipuvainen persoonallisuus: http://www.skepsis.fi/ihmeellinen/fantasiaan_taipuvainen_persoonallisuus.html]Ihmeellinen maailma: Fantasiaan taipuvainen persoonallisuus
 
Lu
Violet, oliko koira peloissaan tai hämmentynyt videolla kun se poistui olohuoneesta? Sattuivatko koiran olohuoneesta poistuminen ja sukulaisnaisen ahdistuminen samaan aikaan yöstä? Kertoiko sukulaisnainen tiettyä syytä ahdistumiselle ja keittiöön siirtymiselle? Huomasitko sinä yöllä mitään kummallista vai saitko nukuttua keskeytyksettä?

Onko nämä oudot tapahtumat painottuneet ilta-/yöaikaan? Kertoiko sukulaisnainen koiran heränneen myöhemmin yöllä vai nukkuiko se koko yön makuuhuoneenne ovella?
 
sapuy
Violet, minusta vähän kuulostaa siltä, kun olen näitä juttujasi lukenut, että miehesi äiti ei olisi kuollut kovin "viattomasti".. Mitä jos joku vaikka kuristi hänet olohuoneen sohvalle? Ja siitä se mumina.. Jos hän yritti pyytää apua, mutta kukaan ei kuullut. Ja ne juoksu askeleet, olisi ollut sen kuristajan askeleet.. En tiedä, mutta sinuna soittaisin heti papille ja pyytäisin sitä siunaamaan äidin "lepoon"...
 
Äkkiä pois!
Sinuna lähtisin välittömästo talosta. Tätini henkiolento tappoi, lukitsi hänet saunaan jossa lämpötila koko aika nousi. Täti puhui lähipiirille tästä riivaavasta hengestä, mutta ei lähtenyt ajoissa.
 
jos se on henkimaailmasta tänne jäänyt henki niin seuraavan kerran kun tunnet tai koet sen olevan läsnä pyydä sitä poistumaan jeesuksen kirstuksen valoon.. ystävä on tän mulle kertonu kun mä koen joskus kans kun kävelen iltasin että joku seuraa mua. ja mun ystävä on käyny tälläsen jonkin sortin henkimaailma/energia kurssin.. mut joo..

me ollaan muuttamas 2kk päästä myös vanhaan taloon ja pari kesää sitten oltiin siel 1kk siis se on anopin ja appiukon vanhatalo ja mieheni lapsuuden koti. ja kun oltiin siel niin poika pelkäs nukkuu siel sen makkaris sitten kävin ostamas enkelin ja ystävält salviaa jota savutin ja putsasin huoneen ja pyysin poistumaan valoon. tän jälkeen poika nukku hyvin eikä pelänny siel nukkuu HUOM poika ei tieny täst mitään ja se oli silloin 4v eli ei ees olis ymmärtänykkään mitään..
 
"Rötväles"
Mulla ei ole kokemuksia mistään vastaavasta, mutta olisi mielenkiintoista "tavata" tai jollain tavalla tiedostaa kuolleen pappani läsnäolo ja höpötellä hänelle elämästä.
En oikeastaan usko tämmöisiin, mutta en nyt suoraan kielläkään etteikö olisi mahdollista. Tässä yön pimeinä tunteina kun lukee lisää tarinoita niin eiköhän ne treffit papan kanssa järjesty kun oikein funtsii :D
 
zg
Alkuperäinen kirjoittaja Äkkiä pois!;23174739:
Sinuna lähtisin välittömästo talosta. Tätini henkiolento tappoi, lukitsi hänet saunaan jossa lämpötila koko aika nousi. Täti puhui lähipiirille tästä riivaavasta hengestä, mutta ei lähtenyt ajoissa.
Hah. Miksei tätisi sammuttanut saunan kiuasta?
 

Yhteistyössä