Minä joka pelkäsin sikainfluenssaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hätä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hätä

Vieras
kun sairastan kilpirauhasen vajaatoimintaa.

http://www.ktl.fi/portal/suomi/tietoa_terveydesta/terveys_ja_sairaudet/infektiotaudit/influenssa_a_h1n1v-virus/

Eikö niin että tuossa listassa olisi kyllä erikseen mainittu kilpirauhasen vajaatoiminta riskiryhmissä jos se siihen kuuluisi?

Huoli pois! Kilpirauhasen vajaatoiminta ei ole sellainen juttu jonka suhteen olisit kausi-influenssan aikaan riskiryhmässä, etkä siis ole nytkään sikainfluenssan suhteen.

Vaikka lääkitys ei ole täysin kohdallaan vieläkään vaikka vuosia tätä sairastanut ( pahenee sairaus koko ajan )? Eli yleisvointi ei ole paras mahdollinen tuon vuoksi. Eihän se kuitenkaan lisää riskiä sekään?

Stressi tulee kohta.

Jos yleiskunnoltaan hyvä ja huono sairastuvat niin jälkimmäisellä tauti voi olla rajumpi, kuten tavallinen influenssa, mutta silloinhan siihen saa lääkityksen. Yritä pelätä tautia yhtä paljon kuin mitä viime vuonna pelkäsit syksyllä tavallista influenssaa.

Mitä voit riskille tehdä on alkaa syömään jotain maitohappobakteereja ja valkosipulia vastustuskyvyn parantamiseksi, pestä käsiäsi usein ja olla hankaamatta silmiä, nenää ja suuta likaisilla käsillä vaikka kaupungilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Hätä:
Vaikka lääkitys ei ole täysin kohdallaan vieläkään vaikka vuosia tätä sairastanut ( pahenee sairaus koko ajan )? Eli yleisvointi ei ole paras mahdollinen tuon vuoksi. Eihän se kuitenkaan lisää riskiä sekään?

Stressi tulee kohta.

JOS sairastut, niin voit soittaa terveyskeskukseen ja kysyä. Varmaan noissa riskiryhmän rajoissa joustetaan suuntaan ja toiseen tarpeen mukaan, eli jos vointisi on kovin huono jo tuon sairauden perusteella niin sen voisi ajatella vaikutavan vastustuskykyyn.. tai sitten ei.. :)
Yksi mistä saa ainakin jotain tietoa on tuo puhelin:

Influenssa A(H1N1) -virusta koskeviin kysymyksiin vastauksia Kysy influenssasta -puhelimesta. Kysy influenssasta -puhelin on toistaiseksi auki maanantaista perjantaihin klo 12-18. Se palvelee suomeksi numerossa 0800 02277 ja ruotsiksi numerossa 0800 02278.

Suomen Punaisen Ristin vapaaehtoiset työntekijät antavat puhelimessa vastauksia yleisiin influenssa A(H1N1) -virusta koskeviin kysymyksiin. Puhelimessa ei anneta soittajien terveydentilaa koskevaa neuvontaa. Sen hoitavat terveyskeskukset ja työterveyshuolto

Minä ja äitini kuulutaan, enkä itseni puolesta pelkää. Äitini on huonommassa kunnossa ja hän saa joka syksy muutenkin influessa rokotteen. Juttelin eilen neuvolan tädin kanssa ja rauhallisin mielin olen, olin jo ennen kuin kävin, mutta kysyin kuitenkin hänen mielipidettään. Normaali nuhaa pahempi, vastaa normaali influessaa (johon siihenkin kuolee joka vuosi ihmisiä) Kannattaisko lopettaa toi vouhotus. Tätä palstaa lukiessa en kyllä yhtään ihmettele, että ollaan hysteerisiä, se (hysteria) tartuu varsin tehokkaasti.

Yhteistyössä