minä ja mun kusipää ajatukset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nibbler
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

nibbler

Aktiivinen jäsen
21.03.2007
17 292
1
36
mun päässä, kuten monen muunki päässä, on monta ajatusta.

mutta nyt tuli kaiken huippu!

maksoin meidän yhteisiä laskuja pois tänään koska mulle oli tullu ylimäärästä rahaa. en tiiä miten käy kesäloalla että tuleeko sillon rahaa ollenkaan vai jääkö ne "säästöön" kesäloma jälkeistä tilipäivää ajatellen.... joten periaatteessa vaikka sievonen summa jäiki tilille en tiiä koska ne loppuu ja mihin ne menee.

olin juuri aikeissa kirjoittaa miehelle viestiä että se joutuu sitte antamaan mulle rahaa jos mun rahat loppuu kesällä koska mä maksoin nämä laskut.
onneks pemalauta mä en lähettäny sitä viestiä!
eihän se niin mene.

mutta mietin mistä nämä ajatukset tulee? siis nämä ihan mielenvikaiset, typerät ajatukset ja miten mä oisin perustellu tämän vaatimukseni jos oisnki lähettäny sen viestin.

mä en oo nyt oikeen täydessä sielun ja ruumiin voimissa :ashamed: jotain on vialla jossakin... armoton sokerin puute, kaikki lihakset jaloissa on kipeet, alavatsa on edelleen kipee... ruumis tuntuu heikolta...

jep... ja pointti oli? kai se tuolla jossakin on...

Sinun ja minun rahat? Mä elätän ihan suurella innolla taiteilijamiestäni, ei tulis kuulonkaan, että ois jotain omia rahoja. Mun mussu, Hänelle hankkisin vaikka kuun taivaalta, jos hän sitä haikailis.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Sinun ja minun rahat? Mä elätän ihan suurella innolla taiteilijamiestäni, ei tulis kuulonkaan, että ois jotain omia rahoja. Mun mussu, Hänelle hankkisin vaikka kuun taivaalta, jos hän sitä haikailis.

on mun, miehen ja yhteiset rahat. ei tulis meillä kuuloonkaan että me maksettais yhessä molempien harrastukset...

Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:
Mie en tainnut sitä pointtia löytää.. tai ymmärtää :ashamed:

kaippa mä halusin vaan kuulumiset kirjottaa :D oli mulla varmasti alussa joku pointti mutta se nyt katos johonkin inspiraation edetessä.

Hä? Meillä on perheessä yhteiset rahat...ollu aina. Jos laskettais kaikki kulut puoliks, olisin vararikossa ollu jo monta vuotta sitten. Meillä miehellä on about 4 kertaa isommat tulot, kun mulla ja yhdessähän tätä arkea eletään ja lapsia kasvatetaan, niin miks laskut pitäis laittaa 50/50? En tajua!

Olin kolme vuotta kotiäitinä, hoidin kahta lasta kotona ja rahaa sain vielä vähemmän kun nyt työssä käyvänä, ja jos mieheni olisi vaatinut kulujen laittamista puoliksi ei rahani olisi riittänyt mihinkään.

Alkuperäinen kirjoittaja Sanni:
En mäkään ymmärtänyt,sorry. Siis miksi koet että olis ollut väärin pyytää rahaa mieheltäs?

noku mun olis kuitenkin pitäny maksaa niitä yhteisiä laskuja, mutta jotenkin mä hetken käsitin sen niin että mä maksoin miehen omia laskuja.
kyseessä siis n etti jota me vuorottain maksetaan, ja sitten normaalisti me maksetaan 50/50 yhtiövastike, mut viimekuussa mies makso sen vahingossa omsitaan, niin oli mun vuoro tässä kuussa.

oikeestaan en mä tiiä miks se olis ollu väärin... jotenki vaan ei kuulu meillä asiaan. vaikka vissiin pitäs kun on yhteinen laina ja perhe suunnitteilla jotenka ei kait se paljoo olis jos pyytäsin mieheltä rahaa kun rahat loppuu...

meni taas höpöttämiseks...

Alkuperäinen kirjoittaja tuu-tikki2:
Hä? Meillä on perheessä yhteiset rahat...ollu aina. Jos laskettais kaikki kulut puoliks, olisin vararikossa ollu jo monta vuotta sitten. Meillä miehellä on about 4 kertaa isommat tulot, kun mulla ja yhdessähän tätä arkea eletään ja lapsia kasvatetaan, niin miks laskut pitäis laittaa 50/50? En tajua!

Olin kolme vuotta kotiäitinä, hoidin kahta lasta kotona ja rahaa sain vielä vähemmän kun nyt työssä käyvänä, ja jos mieheni olisi vaatinut kulujen laittamista puoliksi ei rahani olisi riittänyt mihinkään.

tämän ymmärrän täysin! tottakai se menee noin kun on lapsia ja "eri tulo luokkaa" jos saan sanoa näinki törkeen kuulosesti. ei oo tarkotus olla törkee en nyt tähän hätään keksi parempaakaan.

meidän tulot on suhta samaa ja lapsia ei ole ja aikojen alusta asti ollu näin, en minä kait osaa olla jos se eri tavalla olis...

Alkuperäinen kirjoittaja tuu-tikki2:

Vaikka teillä on yhteiset rahat, niin kaikilla ei ole, eikä siinä mitään pahaa/väärää pitäs olla =) Meillä on omat rahat (on aina ollut), mutta ei se tarkoita sitä, että kaikki pannaan 50/50. Se tarkoittaa sitä, että on vakiintunut käytäntö siihen kumpi maksaa mitäkin ja molemmat hoitaa henk. koht. kulunsa.

Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
Alkuperäinen kirjoittaja Sanni:
En mäkään ymmärtänyt,sorry. Siis miksi koet että olis ollut väärin pyytää rahaa mieheltäs?

noku mun olis kuitenkin pitäny maksaa niitä yhteisiä laskuja, mutta jotenkin mä hetken käsitin sen niin että mä maksoin miehen omia laskuja.
kyseessä siis n etti jota me vuorottain maksetaan, ja sitten normaalisti me maksetaan 50/50 yhtiövastike, mut viimekuussa mies makso sen vahingossa omsitaan, niin oli mun vuoro tässä kuussa.

oikeestaan en mä tiiä miks se olis ollu väärin... jotenki vaan ei kuulu meillä asiaan. vaikka vissiin pitäs kun on yhteinen laina ja perhe suunnitteilla jotenka ei kait se paljoo olis jos pyytäsin mieheltä rahaa kun rahat loppuu...

meni taas höpöttämiseks...

Ok, nyt mie ymmärrän :)
Varmaan tuntuu sitten oudolta jos ei ole tottunut.
Ja varmaan jos rahasi loppuu, voit kuitenkin, ainakin lainaksi, kysyä siinä vaiheessa :)

nii-i periaatteessa meillä on molemmilla puolet palkasta yhteistä rahaa ja puolet omaa rahaa.
kaikki tulee maksettua, ja toinen ei vahtaa mitä toinen ostaa ja paljonko maksaa.
toki olis paljon helpompaa jos rahat olis ytheisiä ja tulis yhelle tilille, mutta meidän "nuukiainen meets designhörhö" huushollissa ei ikinä toimis ilman tappelua.

eli mä saisin jatkuvasti olla rääkymässä "älä osta tuota kallista hernekeittoo ku tuo on puoli senttii halvempaa" :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
nii-i periaatteessa meillä on molemmilla puolet palkasta yhteistä rahaa ja puolet omaa rahaa.
kaikki tulee maksettua, ja toinen ei vahtaa mitä toinen ostaa ja paljonko maksaa.
toki olis paljon helpompaa jos rahat olis ytheisiä ja tulis yhelle tilille, mutta meidän "nuukiainen meets designhörhö" huushollissa ei ikinä toimis ilman tappelua.

eli mä saisin jatkuvasti olla rääkymässä "älä osta tuota kallista hernekeittoo ku tuo on puoli senttii halvempaa" :laugh:

:o :o ai helppoo.. meille tulis avioero välittömästi tuolla systeemillä :kieh:

Yhteistyössä