Minä INHOAN anoppilan ruokia :D (ihan turhis)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Tässä istun ja syön ennen kuin pitää lähteä anoppilaan, jossa ollaan tietysti sopivasti ruoka-aikaan. En vain voi sietää anopin tekemiä ruokia, jotka on mauttomia, vetisiä... :D

Esimerkkinä: tavallista riisiä jota ei ole valutettu kunnolla, jotain valmiiksi marinoitua pihviä joka on onnistuttu paistamaan pannulla niin, ettei se ole ruskistunut juuri ollenkaan ja salaattia jossa on pelkkää tomaattia.

Tästä on tullut meille miehen kanssa kerran melkein riita, kun mikään anopin jääkaapin sisällöstä ei kelpaa minulle: juusto on mautonta kumijuustoa, maito ei ole laktoositonta, leikkeleitä en syö, enkä makkaroita... Aika noloa minulta, aikuiselta ihmiseltä mutta minkäs teet? :D

Onko muiden anopit surkeita kokkeja?

Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Anoppini on varmasti surkein kokki maan päällä. Emme käy siellä enään syömässä, kahvilla korkeintaan.

Mun anoppi keittää laihaa kahviakin :D Otan siellä aina teetä, kumma ettei ole vielä tullut kommenttia kun kotona juon kahvia aika paljonkin.

Mun anoppi ei ole suomalainen, ja hänen ruokansa on ihan kauheeta. Järkyttävän pahaa. En tiedä miten onnistui kasvattamaan 6 lasta olemattomilla keittotaidoillaan. Oma mutsi taas on taivaallinen kokki.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Anoppini on varmasti surkein kokki maan päällä. Emme käy siellä enään syömässä, kahvilla korkeintaan.

Mun anoppi keittää laihaa kahviakin :D Otan siellä aina teetä, kumma ettei ole vielä tullut kommenttia kun kotona juon kahvia aika paljonkin.

Kahvi on anoppilassa ihan kelvollista mutta koska hän on sairaalloinen hamstraaja niin maito voi olla viikkoja vanhaa.

Täällä kanssa anoppilan ruoka ei maistu.
Mautonta, ja usein parastaennen mennyt viikko sitten.

Usein kun mennään perheen voimin, ostaa kaupasta valmiiksi paistetun kanan, ja sen kanssa salaatti (jäävuorisalaatti + tomaatti)... Onneksi muksulle maistuu.

Mun anoppi tekee ruokaa aina muutamaks päiväks kerralla, siis jättiannoksia. Ihan perusruokaa, hyvin tavallisen makuista, ihan ok siis. Paitsi että yksipuolista. Salaattipuoli on hoidettu niin että kertoo jääkaapissa olevan tomaattia ja niitä saa ottaa jos haluaa. Ruokailut on lähinnä että syödään että pidetään nälkä poissa, sitä makaroonilaatikkoa se muutama päivä. kotona nautimme ruuasta, on lisukkeita ja salaatteja. Kukin tyylillään ja en käy moittimaan. Kyläillessä syön mitä tarjotaan ja kiitän. Ruokavalia vähän muuttuu hetkellisesti mut eipä tuo maailmaa kaada.

mulla kanssa jää anopin ruuat syömättä,viimesen kerran kun siellä söin niin oli jotain ihme makkarakeittoo joka oli tehty peruna sipuli sekotuksesta mitä saa pakkasesta ja jostain ihme pussikeitosta. ja kun kahvilla käydään niin se keittä just tasan esim. 3 kuppia jos se itse ja me juodaan..ikinä ei oo santsi kuppia ja harvoin mitään pullaa tms.

Miten anopit onnistuvat ruuassakin tyrimään? Miniät eivät toki koskaan, eivätkä omat äidit. He ovat _aina_ loistavia kokkeja ja tekevät herkullista, ravitsevaa ja terveellistä ruokaa vaikka leivänkannikoista. Menkää itseenne!

Alkuperäinen kirjoittaja deb:
Miten anopit onnistuvat ruuassakin tyrimään? Miniät eivät toki koskaan, eivätkä omat äidit. He ovat _aina_ loistavia kokkeja ja tekevät herkullista, ravitsevaa ja terveellistä ruokaa vaikka leivänkannikoista. Menkää itseenne!

Mulla on muuten ihan loistava anoppi, ei hänessä ole mitään vikaa =) Tämä on vain tällainen yksi juttu joka tulee mieleen aina kun ollaan sille lähdössä. Ja kirjoitinhan, että onhan tämä aika noloa minulta aikuiselta ihmiseltä? =)

mun miehen anoppi kyl tekee tosi hyvää ruokaa :D ettei nyt sit yleistetä et kaikki anopit ois keittotaidottomii.

Ottakaa itse ruuat mukaan tai tehkää ruuat anoppilassa, ei tarvitse täällä nyrpistellä, aikuisten ihmisten. Ja muistakaa tämä sitten kun olette itse anoppeja, ja huomaatte että miniälle ei anopin tekemä ruoka maistu...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

mun miehen anoppi kyl tekee tosi hyvää ruokaa :D ettei nyt sit yleistetä et kaikki anopit ois keittotaidottomii.

Paria poikkeusta lukuunottamatta ketjussa on valitettu että anopin tekemä ruoka on syömäkelvotonta.

Mun anoppi on sellainen ihminen, jota moni ihailee, minä mukaanlukien. Erityinen ihminen, joka on tunnustustakin saanut ja ansaitusti. On paras mummo ja ihana anoppi. Mutta ruokaa hän ei osaa laittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ottakaa itse ruuat mukaan tai tehkää ruuat anoppilassa, ei tarvitse täällä nyrpistellä, aikuisten ihmisten. Ja muistakaa tämä sitten kun olette itse anoppeja, ja huomaatte että miniälle ei anopin tekemä ruoka maistu...

Siinäpä hyvä pointti! ;)

Minun anoppini on loistava kokki, samoin mieheni anoppi. Tosin miehen anopin ruoka on himppasen yksipuolista, samat neljä viisi ruokaa kiertää eikä uutta uskalleta kokeilla. Mutta ne ruuat mitä tekee, ovat älyttömän hyviä. :)

Mun anoppipas tekee ihan loistoruokaa! Mitä nyt joskus on ollut turhan paljon kermaa, juustoa tms epäterveellistä ;) Nyt hän on enemmän alkanut omaa painoa kattomaan tms. ja ruuat on hitusen terveellisempiä, mut tosi hyvät tarjoilut aina :) Eikö muilla oo huippukokkianoppia???

Yhteistyössä