Minä INHOAN anoppilan ruokia :D (ihan turhis)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja miida:
Mun anoppipas tekee ihan loistoruokaa! Mitä nyt joskus on ollut turhan paljon kermaa, juustoa tms epäterveellistä ;) Nyt hän on enemmän alkanut omaa painoa kattomaan tms. ja ruuat on hitusen terveellisempiä, mut tosi hyvät tarjoilut aina :) Eikö muilla oo huippukokkianoppia???

Mulla oli, mutta nyt se keittelee taivaallisissa keittiöissä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ottakaa itse ruuat mukaan tai tehkää ruuat anoppilassa, ei tarvitse täällä nyrpistellä, aikuisten ihmisten. Ja muistakaa tämä sitten kun olette itse anoppeja, ja huomaatte että miniälle ei anopin tekemä ruoka maistu...

Siinäpä hyvä pointti! ;)

Kyllähän minä yritän silloinkin muistaa sen tosiasian, että ihmiset ja maut on kaikilla erilaisia ja aina ne ei kohtaa =)

Alkuperäinen kirjoittaja RottenCorpse:
mun anoppi tekee parasta ruokaa :heart:

Sama täällä, vasikkaa, kananpoikaa yms. ihania herkkuja on tullut
vuosien varrella syötyä. Kiva lisä myös se että appiukko on hyvä grillaamaan.

Tulis jo juhannus niin pääsis taas herkkupöytien ääreen...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ottakaa itse ruuat mukaan tai tehkää ruuat anoppilassa, ei tarvitse täällä nyrpistellä, aikuisten ihmisten....

En mä rupea mitään safkoja kantamaan ympäriinsä.
Olen ihan reippaasti osannut sanoa että älä tee ruokaa, jos siellä nälkä yllättäisi niin tilattaisiin vaikka kiinalaista tai pizza.
Mun mielestä typerää olisi hampaat irvessä syödä jotain pahaa. Turhaan anoppi näkisi vaivan laittaa ruokaa...
Kaikki ei osaa tehdä ruokaa, se ei alenna ihmisarvoa mitenkään. Mä en tajua mikä paheksunnan asia se on jos sanoo että joku ihminen tekee niin kertakaikkisen huonoa ruokaa ettei sitä tee mieli. So what, ei ole pakko syödä.

Mulla anoppi yrittää aina vääntää jotain monimutkaisia gourmet-aterioita,mutta aika huonolla menestyksellä,kun ilmeisesti hänellä ei silmää oikein ruuanlaitolle ole..sit väkisin yritän niellä niitä viritelmiä :/ Miks pitää yrittää hienostella ja tehdä väkisin jotain erikoissafkoja,jos ei ole hajuakaan miltä niiden kuuluu oikeasti maistua tai miten ne pitää valmistaa. Kerran anoppi teki perunalaatikon ja oli ihan taivaallisen hyvää :) Mutta en ilkee sanoa sille että sata kertaa mielummin söisin sen luona vaikka makaroonilaatikkoa kun kukkoa viinissä.

Mun anoppi tekee toosi hyvää ruokaa, hyvin maustettuja ja terveellisiä ihania sapuskoja :p Naminam. Harmi että asuu niin kaukana ettei kovin usein päästä sinne herkkupöytään :D

Anoppini ajoittaisesta veemäisyydestä huolimatta voin nyt keskittyä vain tähän keittotaidon arviointin ja todeta, että olen syönyt elämäni ensimmäisen kerran tillilihaa hänen luonaan ja se oli loistavaa. Muutenkin ruoka hyvää.

Meillä on anoppilassa usein niin niin suolaista ruokaa, itsellä on usein vichypullo mukana jonka juon ruoan jälkeen, pari kertaa on ollut niin mausteista, että takapuolessa on sen jälkeen tuntunut. Mies valittaa "nirsoilustani" jokaisen vierailun jälkeen...

Mä RAKASTAN anoppilan ruokia :p . Anoppi on loistokokki, tekee itse kaiken ihan alusta asti, nousee aamuvarhaisella tekemään leipää, jne.

Ainoa ongelma on vaan se, että vaikka tulisesta ruuasta tykkäänkin, niin anopin monet ruuat on mulle liian tulisia. Tekee erikseen miedompaa sapuskaa pikkulapsille, mutta joskus ne pikkulasten safkatkin on mulle liian tulisia :D :|

No joo, en yleensä uskalla ottaa kahvipöydässä mitään hänen tekemää leivosta.
Kun hän on laihduttanut aina, niin muuttaa niitä leivontaohjeen aineksia, ja leivonnaisesti voi tulla erikoinen.
ruokaa otan. yleensä jotain perusmarinadia paistaa ja keittää pottua tai riisiä. ei siis mikään varsinainen kulinarismin taidonnäyte.
on erittäin säästäväinen joten parasta enen päiväykset katson yleensä myös. ja alussa maistan ruokaa varovasti.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
No joo, en yleensä uskalla ottaa kahvipöydässä mitään hänen tekemää leivosta.
Kun hän on laihduttanut aina, niin muuttaa niitä leivontaohjeen aineksia, ja leivonnaisesti voi tulla erikoinen.
ruokaa otan. yleensä jotain perusmarinadia paistaa ja keittää pottua tai riisiä. ei siis mikään varsinainen kulinarismin taidonnäyte.
on erittäin säästäväinen joten parasta enen päiväykset katson yleensä myös. ja alussa maistan ruokaa varovasti.

esim perunoiden keittämisessä säästää niin että keittää kerralla ison satsin ja sitten myöhemmin lämmittää seuraavalla aterialla ja vain nopeasti laittaa ne valmiiksi kerran keitetyt perunat kiehuvaan veteen.

Mies oli todella laiha kun tapasime, alipainoinen.

muuten anoppi on hyvä kokki, mutta henkilökohtaisesti inhoon kanaa ja se tekee melkee aina kanaruokia. En oo kehdannut viä anoa etten pidä kanasta, enkä oikeestaan voi enää sanoa tai anopille tulee paha mieli kun on aina syöttänyt mulle kanaa ja oikeesti oon inhonnut sitä ruokaa.

Mulla ei ole valitettavasti anoppia, mutta appiukko tekee ihan huippuhyviä pöperöitä. Sillä on aamupalakin aina viimesen päälle laitettu. Enkä koskaan ole sen nähnyt tekevän mitään tavan ruokia, esim. makkarakastiketta tai makaronilaatikkoa, vaan aina on jotain sisäfilepihvejä, lohta eri muodoissa yms. Ja vaikka mä olen monesti pyytäny siltä jonkun ohjeen, en mä saa siitä ruuasta yhtä hyvää :p

Mun anoppi on ihan perus-kokki, mut alkaa tympimään, kun tekee aina yhtä samaa ruokaa, josta mä en valitettavasti ees pidä :D eli karjalanpaistia. läskistä lihaa lilluu vesiliemerssä ja jauhosia ylikypsiä perunoita... sit sukulaisille selittää, että pitää taas tehdä kun pojan perhe tulee käymään, ku ne siitä niin tykkää. joo mies on ehkä ainoo, joka sitä voi syödä mielellään.

Mun anoppi on taitava ruoanlaittaja. Tekee upeita, maukkaita ruokia, kattaa kauniisti. Kokeilee kaikkea uuttakin :)

Ei kaikki vain osaa laittaa ruokaa! Mutta ne anopit yleensä haluaa tarjota ruokaa. En jättäisi vetisiä riisejäkään syömättä, en ikinä loukkaisi niin.

kuulosti ihan mun vanhempien ruuilta ja jääkaapinsisällöltä :D
älä valita! on tosi moukkamaista. voithan sä aina käydä ravintolassa tai te ite pihvit. ei se anoppi pahaa tarkota.

Yhteistyössä