minä haluan erota,mies pistää vastaan....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minä vain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minä vain

Vieras
Ollaan oltu monen monta vuotta naimisissa.Itse petin miestäni noin 2 vuotta sitten..ennen sitä mies kävi minuun usein käsiksi,koitti kuristaa jne.jne.

Pettäminen ei todellakaan ollut oikeutettua!

Olin 18 kun menimme naimisiin,mies 7 vuotta vanhempi.kaikenlaisia ongelmia on ollut ja nyt minulle on tullut sellainen olo,etten jaksaisi olla enään onneton.lasten takia ajatus erosta hirvittää...meillä oma talo jossa kaverit lapsilla pihapiirissä erittäin tärkeitä tottakai.Tuntuu pahalta repiä heitä sieltä pois,ja mies onkin sanonut ettei aio lapsia hevillä luovuttaa.

En tiedä yhtään mitä tekisin,jatkanko päällisin puolin onnellisessa liitossa vai kokeilenko omia siipiäni lasteni joutuessa kärsimään.tuntuu etten pysty siihenkään.

Onko kellään samanlaista tilannetta ollut?Olen ihan hukassa ja väsynyt riitelyihin.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Jos koko ajan riidellään, silloin pitää miettiä, jaksaako hakea apua vai eroaako mieluummin.

Välillä on hyviäkin hetkiä,mutta sitten taas riitaa.Mies sanoi että juuri ennenkun minä aloin nyt puhumaan eroamisesta hänellä on ollut parempi olo kuin aikoihin.

En tiedä,tuntuu että olen niin yksin tämän asian kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Jos koko ajan riidellään, silloin pitää miettiä, jaksaako hakea apua vai eroaako mieluummin.

Välillä on hyviäkin hetkiä,mutta sitten taas riitaa.Mies sanoi että juuri ennenkun minä aloin nyt puhumaan eroamisesta hänellä on ollut parempi olo kuin aikoihin.

Mistä se johtuu, että miehelläsi on ollut parempi olo kuinn aikoihin, mutta sinä olet päätynyt eroon? Eikö se kerro jostain ongelmasta? Miettikää mikä se ongelma on ja onko siihen ratkaisu ja jaksatteko etsiä ratkaisua. Jos ette kykene, niin eikö ole kuitenkin parempi olla onnellinen, kuin onneton? Toisaalta ero voi olla tosi rankka. Jollekkin se on taas ollut vapauttava kokemus.

Onko joku erityinen syy miksi lapset eivät voi jäädä isälleen? Vai käyttäytyykö heitäkin kohtaan väkivaltaisesti? Jos sinusta tuntuu että et voi jatkaa liitossa niin eroa mutta tarvitseeko sen aina automaattisesti tarkoittaa sitä että lapset lähtevät äidin matkaan?

Mistä se johtuu, että miehelläsi on ollut parempi olo kuinn aikoihin, mutta sinä olet päätynyt eroon? Eikö se kerro jostain ongelmasta? Miettikää mikä se ongelma on ja onko siihen ratkaisu ja jaksatteko etsiä ratkaisua. Jos ette kykene, niin eikö ole kuitenkin parempi olla onnellinen, kuin onneton? Toisaalta ero voi olla tosi rankka. Jollekkin se on taas ollut vapauttava kokemus.

Mä en tiedä,miehellä on ollut jonkinsortin masennusta jo viime kesästä saakka,raivonnut ja käyttäytynyt oudosti.Luulen että itselläni tämä eroaminen on mielessä koko ajan senkin takia etten ole koskaan ollut ns.yksin.Muutin suoraan kotoota mieheni luokse.En mä tiedä,ihan paska olo vaan,toivon miehellekin jotain parempaa kun minä.Mies ei edes ota kuuleviin korviinsa mun ajatuksia erosta vaan sanoo että kyllä ne ajatukset ohi menee.

Alkuperäinen kirjoittaja Weatherwax:
Onko joku erityinen syy miksi lapset eivät voi jäädä isälleen? Vai käyttäytyykö heitäkin kohtaan väkivaltaisesti? Jos sinusta tuntuu että et voi jatkaa liitossa niin eroa mutta tarvitseeko sen aina automaattisesti tarkoittaa sitä että lapset lähtevät äidin matkaan?

Todennäköisesti se menisi niin että ovat viikon minulla ja viikon isällään.Hyvä isä on.

Mä en tiedä,miehellä on ollut jonkinsortin masennusta jo viime kesästä saakka,raivonnut ja käyttäytynyt oudosti.Luulen että itselläni tämä eroaminen on mielessä koko ajan senkin takia etten ole koskaan ollut ns.yksin.Muutin suoraan kotoota mieheni luokse.En mä tiedä,ihan paska olo vaan,toivon miehellekin jotain parempaa kun minä.Mies ei edes ota kuuleviin korviinsa mun ajatuksia erosta vaan sanoo että kyllä ne ajatukset ohi menee.

Ehkä teille olisi hyödyksi mennä juttelemaan jonnekin noista asioista. Minäkin muutin suoraan kotoa mieheni kanssa yhteen. Me molemmat muutettiin. alku oli hankalaa, mutta vuosi vuodelta helpottuu. Sen olen oppinut, että ikinä ei kannata jättää mitään asiaa puhumatta.

Ei kannata erota ennen kuin olet edes yrittänyt setviä tilannetta yhdessä miehen kanssa. Ainakin kannattaisi kokeilla pariterapiaa vai mitä se nyt onkaan.

Mä luulen, että sun pitäisi hankkia joku ihan oma harrastus. Siis sellainen johon eivät mies ja lapset pääse mukaan niin että pääset säännöllisesti yksin ulos.