Miltä se tuntuu kun lapsivedet menee?

  • Viestiketjun aloittaja "odottelija"
  • Ensimmäinen viesti
"odottelija"
Missä sulla on mennyt vedet? Kuuluuko siitä mitään erityisempiä ääniä tai tunsitko mitään "ennakkovaroitusta" kehossasi? Lorahtiko kaikki kerralla vai vähitellen? Mielenkiinnolla kyselen, kun itsellä kalvot puhkaistu vasta salissa ja olis toisaalta kiva kokea vesien meno tässä raskaudessa :) La olis parin viikon päästä...
 
"näin täällä"
Esikoisen kanssa lorahti vramaan kaikki kerralla ja syntyi 6tunnin päästä. Muut ilman lapsivettä' lasketulla ajlla. Kuopuksella tipahti jotain housuihin, kun pyörän selästä hyppäsin rv36. Neljäntenä vuorokautena leikattiin kuumeen vuoksi.
 
muistelen
Olin sairaalassa käynnistyksessä ja yöllä yritin nukkua. Tuntui sisällä pieni "poksahdus" ja kun nousin istumaan niin lorahti saman tien, enkä puoli desiä tai enemmän. Hälytin sitten hoitajan paikalle tarkistamaan tilannetta ja lapsivettähän se oli. Kun kävelin kylpyhuoneeseen niin matkan varrella sitten hulauttelin vaaleanpunaista vettä (hoitajan siivottavaksi...) :p Sitä ei voinut mitenkään pidätellä, kuten pissahädässä voisi, vaan se vaan tuli kun oli tullakseen. Laitoin sellaisen ison sairaalasiteen, jota sai vaihdella seuraavan päivän aikana tiuhaan. Lapsi syntyi iltapäivällä.

Kaikki vesi ei voi "tulla kerralla" - paitsi jos lapsikin syntyy saman tien - koska lapsivettä kehittyy koko ajan lisää synnytykseen saakka, olsikohan siihen asti että jälkeisetkin on tulleet ulos.
 
mulla on
Tuntunut sisällä jossain poks ja sit jonkun ajan päästä hölähtänyt pinkkiä vettä. Oon ehtinyt vessaan pissille ja laittaa siteen tuon poks-tunteen ja veden hölähtämisen välissä.
 
"V ieras"
Mulla alkoi lirahteleen aamupuuroa keitellessä. Luulin että valkovuotoa tipahtelee, mutta sepä olikin lapsivettä.
Silloin aamuyöllä oli pientä kipua ja paineentunnetta alamahalla, mutta ei muita tuntemuksia.
Ensimmäisestä lirahduksesta 16 tuntia, niin poika oli sylissä :)

Esikoisesta vedet meni kätilön tehdessä sisätutkimusta synnytyksen jo käynnistyttyä.
 
Pin
En edes herännyt, sitä tuli lammikko sänkyyn ja huomasin vasta kun menin vessaan ja pönttö oli veressä. Tai mies huomasi kun soitin synnytyssairaalaan ja käskivät katsomaan menikö vedet.
Vähitellen sitä sitten lirisi ja kalvot lopulta umpeutui kokonaan ja ne piti uudelleen puhkoa vielä siitä 2pv päästä.

Ennakkovaroituksia ei ollut ollenkaan, ei siis yhtään mitään. Taisi olla 38+0 ja toka lapsi.

Olen tosi herkkäuninen ja on kyllä todella omituista etten ole vesien menoa huomannut, heräsin vain ikävään tunteeseen kun pissatti ja oli hikinen olo.
 
Olin vessassa ja just pöntöltä nousemassa. Tunsin että jotakin lämmintä valuu ja paljon. Istuin siinä hetken paikallani ja mietin paniikissa, että uskallanko katsoa, se on varmasti verta. Mutta onneksi se olikin vaan lapsivedet.
 
vieras332
Nuorimman kohdalla yöllä heräsin pissahätään. Kävin vessassa ja olin menossa takaisin sänkyyn kun tunsin että vettä valui. Hetken luulin että "ei voi olla totta, pissasin housuun vaikka just kävin vessassa". Sitten vain "lorottelu" jatkui ja jatkui, ja hetken päästä alkoi poltot. Mitään poksahduksia en kuullut :)
 
lorilori
Esikoista odottaessa ei mitään ennakko varoitusta, aamuyöstä heräsin vessaan ja matkalla lorahti. Ajattelin että mitä hittoa nytkö heräsin liian myöhään enkä ehtinyt vessaan asti?!? Tuli ihan reippaasti 1-2dl ja siitä sitten pari pienempää lirausta lisää enne kun ehdin pöntölle. Vauva syntyi 6h kuluttua, 40+1.
 
"henni"
Yöllä menin pissalle, pissasin, lopetin, mut sit sitä vaan silti tuli ja tuli ja tuli ja paljon :D koko pöntön vesi meni sellaseks vaaleansameeks. Supistukset alkokin sit samantien. Siitä 10tunnin päästä lapsi oli syntyny. Normi kk siteellä pärjäsin sairaalaan asti.

Luulin jo pari päivää aikasemmin ett olis tullu pissareissulla desi-pari lapsivettä.. oli jotenki erilaista kuin normi pissallakäynti..mut ei sit mitää kuitenkaa alkanu tapahtuu, nii ajattelin vaan kuvitelleeni...
 
Synnytys v. 2001
Meitsillä tuli lapsivedet Prisman kahviossa, kun odottelin miestä ostoksilta. Siinäpä oli kahvion kesätyöntekijällä ihmettelemistä! Ei muuta kun lanssilla sairaalaan takas, kun just oltiin käyty siellä tutustumiskäynnillä synnytystä varten.
Jäi muuten varmaan kiva siivoaminen sille kahvion työntekijälle, sillä aika reippaasti sitä vettä tuli...
 
pokspoks
Molemmissa raskauksissa vedet menneet samalla kaavalla: tiheää supistelua jonkin aikaa, sitten yksi järkyttävän iso & paha supistus, jonka aikana/heti perään kuului/tuntui "poks" ja sen jälkeen kunnon vedenpaisumus :D Ekalla kerralla sairaalasänkyyn, tokalla kerralla autoon matkalla synnytyssairaalaan. Vesien menosta lapsen syntymään meni esikoisen kanssa yli 12h, kuopuksen kanssa 20min.
 
Ekasta vedet meni keskellä yötä nukkuessa ja heräsin siihen, kun yhtäkkiä alkaa vettä hulahtelemaan. Sitä tuli sitten vähän väliä lorotellen sieltä kunnes vauvan pää laskeutui "tulpaksi".
Toisesta meni vedet myöhään illalla kun olin just noussut vessaan mennäkseni ja se kävely muuttuikin sitten juoksuksi. Vettä lorahti alkuun vähän enempi ja sitten taas lurutti kunnes pää laskeutui tulpaksi. Joku puolisen tuntia meni kunnes pää laskeutunut kummallakin kerralla ja silloin myös on aina alkanut ne ihan saatanalliset supistukset.

Vesien mennessä supistukset tuntuvat pahemmalta kohdunsuulla, kun ei ole vauvan pään ja kohdunsuun välissä enää vesityynyä puskurina. Mutta kivahan se on tässä yhdessä elämässä kokea paljon erilaisia asioita, oli ne sitten synnytyksiä vesien menolla tai ilman. :)
 
Näin
Menin aamulla 9 maissa vessaan ja kun aloin nousta siitä niin alkoi lorisemaan uudestaan eikä sitä voinut "pidätellä" mitenkään. Huutelin miehelle et nyt ne tais mennä. Ei mitään ennakkovaroitusta tai ääntä mielestäni kuulunut. Sit soitto sairaalaan ja pyysivät tulemaan 10 tunnin päästä ellei mitään erikoisempaa tapahdu ennen sitä. No siinä viiden aikaan sit laskin supistuksia tulevan viiden min välein mutta eivät olleet kivuliaita. Vähän lämpöpussilla hoivailin. Vesien menosta 12 tunnin päästä (sairaalassa) vasta alkoi kivuliaammat supparit ja seuraavana päivänä tyttö syntyi.
 
hjiu
Lepäilin päivällä sängyssä ja yhtäkkiä kuului "poks" ja siitä lähti tulemaan vedet. Ei mitään ennakkomerkkejä,supistuksia yms. Hieman tavallista väsyneempi olin vaikka pitkästä aikaa olin yön nukkunut hyvin.

Saa nähdä kuinka tämän kakkosen kanssa sitten käy
 
wewr
kalvojen puhkaisun jälkeen seisoin synnytyssalin sängyn vieressä tarkoituksena kivuta sängyllä, kunnes lämmin lapsivesi lirahti sandaaleihin.. ei varsinaisesti tuntunut miltään.
 

Yhteistyössä