Miltä paikkakunnilta löytyy lastentarvike/vaate-kirppiksiä?

Nami Mami
Vanha ketju mut piti kommentoida...
Joo, siis Kangasalan Puotikuu on tosi siisti ja käymisen arvoinen paikka. Onhan siellä huonojakin vaatteita myynnissä, mut pääasiallisesti siitejä. Tampereen Pikkukirppu Mustalahdenkadulla on kyllä aivan liian täynnä ja kun siellä on parit vaunut niin ei siellä pääse kukaan edes eikä taakse. Ymmärrän täysin, että keskustassa on hurjat vuokrat. Siellä Poppasessa on tosi siistiä, mutta alennusmyyntiaikaan kyllä kaupat vievät hinnoissaan voiton ja kaupoissa ne vaatteet on tietty täysin uusia...
Mutta siis onko Pikku-Liinu Oulussa lopettanut? Siellä kyllä taso laski viime vuonna hurjasti. Pari vuotta sitten sieltä löysin pojalle melkein uudenveroisia vaatteita edullisesti ja nyt sitten en oikeen enää mitään....

v
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Kuopiossa on - tai ainakin on ollut - Pikkuvanha-niminen lastenvaatekirppis.
En tiedä onko tämä enää pystyssä mutta aivan mahdottoman kallis paikka! Kalliimpia vaatteita kuin uutena kaupassa! Paikka siis ottaa asiakkaalta myyntiin ja hinnoittelee itse.

Porvoon mamma
Alkuperäinen kirjoittaja Kirppu:
Porvoossa avasi tänään UUKUMI lastentarvikekirppis.
Loviisassa on lastentarvikekirppis Piparminttu (www.piparminttu.fi)
Toivottavasti UUKUMIin tulee muitakin kuin vauvavaatteita ja hinnat pysyisivät aisoissa. Tämä Uukumi on siis lastentarvikkeiden itsepalvelukirppis, joten hinnat määrää vaatteiden omistaja. Osoite Mestarintie (työpajatien ja teollisuustien välissä punainen talo).

Jos Porvoossa etsii juhlavaatteita tai kenkiä, niin silloin kannattaa kokeilla Hans&Gretaa (www.hansochgreta.fi). Tämä toimii myyntitiliperiaatteella - asiakas saa 40% myydyn tuotteen hinnasta. Eivät ota vastaan ihan mitä vaan. Tilat ovat todella pienet ja myynnissä myös uusiakin tuotteita. Olen kuitenkin tehnyt ihan hyviä löytöjä, vaikka hintataso onkin kirppiksiä korkeampi. Juhlakenkiä tulee täältä ostettua, koska esim. HuutoNetissä joutuu aina postikulujen maksajaksi. Haans & Gretan osoite Jokikatu 53, vanhassa Porvoossa.

vierailija
Huomasin muuten et pikkukirppu muuttaa hieman katua alaspäin, tilat näyttäisivät olevan isommat kuin edellinen, joten toivottavasti siel ois sitten siistimpääkin kuin nykyisessä tilassa.

sipoolainen
Kävin viime viikolla Porvoon Uukumissa. Aivan mahtava!! Löysin (harvinaista kyllä) 120 senttiselle tytölleni tosi paljon vaatteita. Vaatteita oli vauvoista ainakin 130 cm kokoon asti. Hinnat oli edullisia. Merkkipaitoja löytyi esim. 2 e. Siellä näytti olevan myös kestovaippoja, vaunuja, sänkyjä, polkupyöriä ja urheiluvarusteita suksia, monoja ja luistimia. Yleisilme oli siisti. Ei ollut epämääräisiä röykkiöitä ja tunkkaista hajua. Toivottavasti porukka löytäää kirppiksen ja se pysyisi Porvoossa. Tuonne kyllä kannattaa mennä kauempaakin.

tietääkö joku lisää?
Alkuperäinen kirjoittaja Nami Mami:
Mutta siis onko Pikku-Liinu Oulussa lopettanut? Siellä kyllä taso laski viime vuonna hurjasti. Pari vuotta sitten sieltä löysin pojalle melkein uudenveroisia vaatteita edullisesti ja nyt sitten en oikeen enää mitään....
Pikku-Liinu on ilmeisesti taas avannut ovensa, mutta uudella toimintaperiaatteella. Ainakaan nettisivuilta ei enää löydy mitään tietoja pöytävuokrista ja aukikin on vain to-pe 11-18. Harmi, tykkäsin paikasta kovasti.

palma
Alkuperäinen kirjoittaja sipoolainen:
Kävin viime viikolla Porvoon Uukumissa. Aivan mahtava!! Löysin (harvinaista kyllä) 120 senttiselle tytölleni tosi paljon vaatteita. Vaatteita oli vauvoista ainakin 130 cm kokoon asti. Hinnat oli edullisia. Merkkipaitoja löytyi esim. 2 e. Siellä näytti olevan myös kestovaippoja, vaunuja, sänkyjä, polkupyöriä ja urheiluvarusteita suksia, monoja ja luistimia. Yleisilme oli siisti. Ei ollut epämääräisiä röykkiöitä ja tunkkaista hajua. Toivottavasti porukka löytäää kirppiksen ja se pysyisi Porvoossa. Tuonne kyllä kannattaa mennä kauempaakin.
Onko tuo Tarmolassa? Olisko tarkkaa osoitetta kiitos?

anna-bella
Alkuperäinen kirjoittaja palma:
Onko tuo Tarmolassa? Olisko tarkkaa osoitetta kiitos?
Mestarintie. Nyt en muista numeroa mutta samoissa tiloissa toimi ennen joku autokorjaamo Sahlberg. Ajoin pari kertaa ohi kun luulin että olisi ollut jossain iso Uukumi kyltti.

sipoolainen
Uukumi löytyy tosiaan Mestarintie 9:ssä Tarmolassa. Oli aika vaikee löytää, kun ei ollut kylttiä. Seinässä oli autokorjaamo Sahlbergin kyltti ja se on punainen rakennus

jekkis
En ite ainakaa tykänny tästä paikasta yhtään! Vanha korjaamo mikälie, paikka tupaten täys ja rattailla ei mahu kulkemaan!

Kaikenlisäksi muistutti epäilyttävissä määrin Loviisan Piparminttua, lieneekö koko idea pöllitty sieltä?

Kauheesti mainostettu mesta tää Uukumi ja mikä pettymys !

..
Jyväskylään on viikko sitten auennut Vekaratori. Vasarakatu 27, Seppälän Citymarketin viereinen talo jossa mm. Perälä.
Toivottavasti lähtee hyvin pyörimään, lastenkirppistä olen tänne kaivannutkin:)

vakkari kävijä
"En ite ainakaa tykänny tästä paikasta yhtään! Vanha korjaamo mikälie, paikka tupaten täys ja rattailla ei mahu kulkemaan! "
Älä viitsi valehdella!!! Uukumin tiloissa on toiminut sähköliike ja korjaamo on toisessa hallissa, ei edes Uukumin seinän takana. Siisti valoisa paikka jossa ainakin itse mahdun hyvin vaunujen kanssa liikkumaan. Otetaan nyt vähän huomioon yrittäjääkin, on ymmärrettävää, että tiloja on yritetty käyttää mahdollisimman tuottavasti hyväksi, mutta kuitenkin myös niin, että siellä mahtuu liikkumaaan. Ja hinnat on todellakin kohtuulliset. Olen tehnyt paljon löytöjä, myös merkkivaatteita.

Porvoon mitalla
Alkuperäinen kirjoittaja vakkari kävijä:
"En ite ainakaa tykänny tästä paikasta yhtään! Vanha korjaamo mikälie, paikka tupaten täys ja rattailla ei mahu kulkemaan! "
Älä viitsi valehdella!!! Uukumin tiloissa on toiminut sähköliike ja korjaamo on toisessa hallissa, ei edes Uukumin seinän takana. Siisti valoisa paikka jossa ainakin itse mahdun hyvin vaunujen kanssa liikkumaan. Otetaan nyt vähän huomioon yrittäjääkin, on ymmärrettävää, että tiloja on yritetty käyttää mahdollisimman tuottavasti hyväksi, mutta kuitenkin myös niin, että siellä mahtuu liikkumaaan. Ja hinnat on todellakin kohtuulliset. Olen tehnyt paljon löytöjä, myös merkkivaatteita.
Ymmärrän yrittäjän tuskaa: pitää olla paljon paikkoja, jotta saa tuottoa, mutta kyllä sinunkin on varmaan myönnettävä, ettei paikka ole paras vaihtoehto. Tilassa on varmaan 6 huonetta, joihin tavaroita on yritetty lajitella teemoittain.
Mun mielipide on kuitenkin se, että tilat ovat ahtaat ja ennen kaikkea sekavat. Tavara on taas laidasta laittaan, mutta mikä huonointa, niin myyntipaikka on ainakin minun tarpeisiini liian pieni.
Toivon todella, että paikka kehittyy ja säilyy. Lisäksi haluaisin joitakin äitejä muistuttaa, että reikäisiä vaatteita on turha yrittää kaupitella. Koko kirppis kärsii huonojen myyjien takia, jotka tuovat likasia, ryppyisiä ja reikäisiä vaatteita ja kuvittelevat vielä saavansa niistä voittoa paljon...

Alkuperäinen kirjoittaja ver-de:
Raumalla, ja tätä suosittelen kyllä lämpimästi! Siisti paikka ja hinta-laatusuhde näytti myyjillä olevan kohdallaan. =) :wave:
Mä olen tuolla muutaman kerran käynyt ja todennut, että meillä ei ole enää lapsia. Musta siellä on aina vaan vauvanvaatteita. :snotty:

Yhteistyössä