Miltä kuullostaa? (Vhh-ruokavalio apuna painonpudotuksessa)

Eli tässä on aika tarkalleen minun ruoat mitä päivän aikana syön, samat toistuu lähestulkoon päivittäin. Tarkoituksena laihduttaa tehokkassti, vähähiilihydraattisella ruokavaliolla.

Aamupala
Marjasmoothie

Välipala
1 hedelmä, yleensä omena.

Lounas
150g Raejuustoa
150g Tonnikalaa
200g suolakurkkua

Päivällinen
200g broileria
1 keitetty kananmuna
Keitetjä porkkanoita
Reilusti salaattia

Iltapala
Rahkaa ja Marjoja

Lisäksi B, C, ja D, sekä E -vitamiinit päivittäin. Ja paljon nestettä! Mitä mieltä olette? Varmaan heti tulee haukut epäterveellisestä ja liian radikaalista ruokavaliomuutoksesta. : D
 
Aamupala
Marjasmoothie -hiilareita

Välipala
1 hedelmä, yleensä omena. -hiilareita

Lounas
150g Raejuustoa
150g Tonnikalaa
200g suolakurkkua

Päivällinen
200g broileria
1 keitetty kananmuna
Keitetjä porkkanoita -hiilareita

Reilusti salaattia

Iltapala
Rahkaa ja Marjoja -hiilareita


Lisäksi B, C, ja D, sekä E -vitamiinit päivittäin. Ja paljon nestettä! Mitä mieltä olette? Varmaan heti tulee haukut epäterveellisestä ja liian radikaalista ruokavaliomuutoksesta. : D
hiilihydraatteja näyttäisi olevan yllättävän paljo vhh ruokavalioon?
 
Jaa enpäs oo rasvoja miettinytkään. Tuo tonnikala on ainakin öljyssä, eli ekös siinä silloin ole rasvaa? :) nimenomaan sitä terveellistä rasvaa?
Säilykkeissä on yleensa sitä halvinta schaissea, aurinkokukkaöljyä taitaapi olla.
Mutta joo siis rasvaa pitää saada ja voit juoda sitä vaikka pullosta jos ei muuten tule.
Tonnikalapurkkien öljyt ainakin itse valuttelen pois ja tilalle tarvittaessa oliiviöljyä tai rypsiöljyä.
 
"jooo"
Ei kai nyt marjoissa sentään ole hiilareita? Tai maitorahkassa? Porkkanassa ja hedelmissä? Mun mielestä ne on just terveellisiä noi kaikki. Noh, millä itse ne sitten korvaisit? E mä kyllä ala pelkkää raejuustoa ja tonnikalaa syömään 5 kertaa päivässä :D
Marjoissa itse asiassa on melko paljonkin, mutta kenenkään laihdutus ei kaadu marjoihin. Ne on hyviä ja terveellisiä! Hedelmiä en söis ollenkaan.
 
  • Tykkää
Reactions: ~SeaWind~
[QUOTE="jooo";30067494]Marjoissa itse asiassa on melko paljonkin, mutta kenenkään laihdutus ei kaadu marjoihin. Ne on hyviä ja terveellisiä! Hedelmiä en söis ollenkaan.[/QUOTE]

Mutta mulla on tavoitteena saada kroppa ketoosiin, onnistuuko se jos syö niitä marjoja?
 
Marjoissa ja hedelmissä on paljon hiilihydraatteja, nehän ovatten pullollaan sokereita.
Porkkana raakana parempi, keitettynä tulee enempi imeytyviä hiilareita.
Rahkassa ei tietenkään ole just ollenkaan hiilareita.

Niin siis hedelmät ja marjat pois, tilalle kasviksia ja juureksia. Ei hiilaripitoisia.
 
"jooo"
Mutta mulla on tavoitteena saada kroppa ketoosiin, onnistuuko se jos syö niitä marjoja?
Ei onnistu tuolla ruokavaliolla. Ketoosiin vaaditaan yleensä jopa alle 20g hiilareita vuorokaudessa. Mutta miksi ihmeessä haluat ketoosiin? Se vaatii sitten reilusti enemmän rasvaa jos siihen pyrit. Tuo sun ruokavalio kuulostaa järkevältä ja pienellä rasvalisällä oikein hyvältä. Laihdut varmasti.
 
[QUOTE="jooo";30067514]Ei onnistu tuolla ruokavaliolla. Ketoosiin vaaditaan yleensä jopa alle 20g hiilareita vuorokaudessa. Mutta miksi ihmeessä haluat ketoosiin? Se vaatii sitten reilusti enemmän rasvaa jos siihen pyrit. Tuo sun ruokavalio kuulostaa järkevältä ja pienellä rasvalisällä oikein hyvältä. Laihdut varmasti.[/QUOTE]


Siksitahtoisin ketoosiin että paino putoaisi mahdollisimman tehokkaasti, tietysti myös liikunta on mukana kuvioissa. Mulla bmi on miltei 44 (sairaalloinen ylipaino) ja ajattelisin että ketoosissa painon pudotus tapahtuisi tehokkaammin. Korjaa toki, jos olen väärässä. :)
 
Marjoissa ja hedelmissä on paljon hiilihydraatteja, nehän ovatten pullollaan sokereita.
Porkkana raakana parempi, keitettynä tulee enempi imeytyviä hiilareita.
Rahkassa ei tietenkään ole just ollenkaan hiilareita.

Niin siis hedelmät ja marjat pois, tilalle kasviksia ja juureksia. Ei hiilaripitoisia.
Mitäs sitten ne hiilarittomat kasvikset ja juurekset on? Kaikki vihreä? Pavut, herneet, entäs kukkakaali, parsakaali, ruusukaali?
 
200g suolakurkussa on ihan järjetön määrä suolaa. Vaihtaisin suolakurkut höyrytettyihin kasviksiin.
Jos mä suljen ruokavaliosta (vaikka tätä nykyistä ei voi kutsua edes ruokavalioksi vaan rääkiksi) kaiken pois, missä on vähänkin suolaa, sokeria, kaloreita yms ylimääräistä niin enhän mä kohtaa syödä enää mitään muuta kuin tonnikalaa ja raejuustoa, jotka eivät ainoana mene kurkusta alas. Mites jos suolakurkun tilalle laittais ananasta? Siinä on sitten tietenkin taas sokeria..
 
vie-ras
Ehkä ap sun kannattais lukea (vaikka ihan netistä) tietoa vähähiilarisesta ruokavaliosta ku nyt ei tunnu olevan mitään hajuakaan tästä...

ei kai tartte nyt ihmetellä miks BMI on 44...:whistle:
 
Ehkä ap sun kannattais lukea (vaikka ihan netistä) tietoa vähähiilarisesta ruokavaliosta ku nyt ei tunnu olevan mitään hajuakaan tästä...

ei kai tartte nyt ihmetellä miks BMI on 44...:whistle:
Jos et vielä älynnyt, niin kokoajan olen tekemässä tuolle BMI:lle jotain! Korkeimmillaan se on ollut jopa 49! Eikö ollutkin mukavaa käydä kääntämässä veistä haavassa? Nyt on varmaan tosi aikuinen ja ylpeä olo, hyvä sinä!

Stten ihmetellään kun ylipainoiset eivät laihduta, en yhtään ihmettele miksi moni ei uskalla ryhtyä, kun neuvoja kysyessäkin heti hyökätään kimppuun ja halutaan vielä vähän piikitellä, kun muutaman vuoden päästä tällä ihmisellä ei välttämättä enää ole sitä ylipainoa jota käyttämällä voisi vielä vähän nöyryyttää ja alentaa ihmisen itsetuntoa. Ai että se on sitten mukavaa saada toiselle lisää itseinhoa, kun itse on niin täydellinen. :)
 
voisko olla näin ? :)
Eli tässä on aika tarkalleen minun ruoat mitä päivän aikana syön, samat toistuu lähestulkoon päivittäin. Tarkoituksena laihduttaa tehokkassti, vähähiilihydraattisella ruokavaliolla.

Aamupala
Marjasmoothie

Välipala
1 hedelmä, yleensä omena.

Lounas
150g Raejuustoa
150g Tonnikalaa
200g suolakurkkua

Päivällinen
200g broileria
1 keitetty kananmuna
Keitetjä porkkanoita
Reilusti salaattia

Iltapala
Rahkaa ja Marjoja

Lisäksi B, C, ja D, sekä E -vitamiinit päivittäin. Ja paljon nestettä! Mitä mieltä olette? Varmaan heti tulee haukut epäterveellisestä ja liian radikaalista ruokavaliomuutoksesta. : D
Noo tuota, lounas ja päivällinen ovat kyllä vähän erikoiset. Ehkä tekisin itse näin:
Aamupala: smoothie jossa maustamaton, rasvaton jogurtti & 2dl marjoja juomaksi litra vettä.
Sitten lounas: 200-300g höyrytettyjä vihanneksia (porkkana, parsa, kukkakaali) (tai paaaaljon salaattia (salaatti, tomaatti, kurkku, vaikka versoja, selleriä, sipulia... & 200g kanaa tai kalaa) & 150g rasvatonta raejuustoa, vihanneksiin voi laittaa mausteita ja 1rkl öljyä + vettä juomaksi
välipala: porkkana ja pähkinöitä, vettä
Päivällinen: 400g vihanneksia & 200g kalaa tai kanaa (ei punaista lihaa!), vettä paljon. Ja taas voi laittaa öljyä vihanneksiin :)
Iltapalaksi rahkaa ja marjoja. Sekö vettä.

vältä hedelmiä, marjat ovat parempia :) Vettä 3-4l päivässä jos liikut niin ehkä enemmänkin. Lisäksi varmaan ois hyvä omega 3 kapselit. :) En siis ole mikään ammattilainen enkä edes ole koskaan joutunut laihduttamaan mutta ajattelisin että näin saisit tuloksia :) netistä siis googlailin...
 
ei tarvitse ei
Ehkä ap sun kannattais lukea (vaikka ihan netistä) tietoa vähähiilarisesta ruokavaliosta ku nyt ei tunnu olevan mitään hajuakaan tästä...

ei kai tartte nyt ihmetellä miks BMI on 44...:whistle:
ihmetellä sinun kommnettisi jälkee,että miksi sinua haluaa kutsua aivottomaksi älykääpiöksi.
Kumpi parmepi, no tietty sen korkeampi BMI, sinunlaisia kun ei jaksa kukaa
 
  • Tykkää
Reactions: MIES! ja ~SeaWind~

Yhteistyössä