miltä teistä tuntuisi...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja wannabemorsian
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

wannabemorsian

Vieras
kun 6 vuoden yhdessäolon, talon rakennuksen ja 1 lapsen jälkeen kysyisitte avomieheltänne (kihlat vaihdettu), että mennäänkö naimisiin?
ja mies vastais et ei nyt tunnu siltä....!!!!!!!!
"rakastan sua ja haluan olla sun kanssa, mut EI NYT TUNNU SILTÄ."
????????????????????????????????????????????????????????????????
mäloukkaannuin ja mies ei ymmärrä että miksi.
kysyin, et miksi EI mentäis naimisiin? kun kuitenkin vakaa elämä? "musta ei vana tunnu siltä."
tuntuu et jotenkin tippu pohja kaikelta.
eihän sitä naimisiin tarvii mennä jos ei tunnu siltä, mut musta ei ihan normaalia tässä vaiheessa ole tuntua siltä.
jos on lapsi tehty mikä sitoo kuitenkin loppuelämän, niin mikä siinä naimisiinmenossa niin mättää???!! erota voi aina avioliitosta, lapsi on vielä sitovampi, siitä ei noin vaan oteta eroa.
mä hajoan.

No itse sinä vastauksen jo kirjoitit.

Teillä on yhteinen lapsi, se side on välillänne paljon lujempi kuin mikään papin aamen ja avioliittosääty.
Jos mies ei naimisiin halua, niin mikset voi jatkaa kuten ennenkin. Mitä se avioliitto sitten muuttaisi

Oliko vaan huono hetki kun kysyit, vai onko kyse siitä että avokistasi tuntuu siltä että ei haluaisi mennä naimisiin ollenkaan ikinä, vai ei haluaisi mennä naimisiin juuri sinun kanssasi, tai sitten että ei halua vaan alkaa suunnittelemaan häitä NYT.

Miehen tuumia naimisiinmenosta

-rahaa menee niin prkleesti
-kauhee homma
yms.

Voisko tuo selittää, ettei nyt tunnu siltä, jos siinä on pieni lapsi ja talon rakennuskin takana =)
Vaikka olen itse nainen, ja haluan joskus naimisiin, niin just nyt ei tunnu siltä. Kolme pientä lasta ja taloa rakennettu jo 4 vuotta, tosin pikkuhiljaa ja asuttukin keskellä raksaa...Mutta aina kyse ei ole siitä etteikö rakastaisi...

Kummallista että ette oo keskustellut tästä aiemmin?

Siis vähintään yleisellä tasolla, että tietäisit miehesi kannan.
Siitä tietäis kannattaako edes kysyä.

Lapsi on todellinen side; ei mikään naimisiinmeno.

haluan tähdentää, että isoja juhlia ei olla ikinä oltukaan pitämässä, kaksin mentäs ilman mitään pippaloita maistraatissa tai pappilassa..
mies kosi mua vuonna 2006 ja vieläkään ei olla naimisissa.

Otan osaa, tuntuu varmasti tosi kurjalta. Miehet on joskus vaan niin mänttejä... Koita vielä kysellä, miksi hänestä tuntuu, että ei ole valmis avioliittoon. Eikö halua isoja, kalliita ja joskus hankaliakin häitä vai avioliittoa ylipäätään? Mun mies jänisti pitkään juuri häiden takia, niinkään avioliittoa vastaan hän ei ollut. Meillä tilanne korjaantui ja nyt ollaan oltu naimisissa viisi vuotta. Toivottavasti tilanne muuttuu myös teillä! Tsemppiä!

Tarkoittaako miehesi, että hänestä tuntuu, ettei hän halua KOSKAAN naimisiin kanssasi vai onko tunne sellainen, että juuri nyt ei asia tunnu ajankohtaiselta? Suhteessa kuin suhteessa tulee kausia, jolloin tunteet toista kohtaan ovat voimakkaampia ja välillä taas "miedompia" kunnes taas tulee voimakkaampi kausi. Kyllä minusta on ihan luontevaa, ettei tuolloin "miedolla" kaudella halua viettää elämänsä tärkeimpiä juhlia vaan haluaa odottaa sellaista hetkeä, joka tuntuu molemmille oikealta.. Eikä tämä välttämättä tarkoita sitä, etteikö toinen haluaisi silti elää loppuelämäänsä kanssasi.

Mä en ole koskaan ymmärtänyt sitä, miksei naimisiin voisi mennä? Mikä siinä pelottaa? Jos kerran on jo muutenkin vakaa parisuhde ja aikomus olla yhdessä loppuelämän, niin miksei voisi sitten samantien mennä naimisiin?

Kirjotit ettette mitään isoja häitä aio pitää, tietääkö mieskin sen?

Ja vähän pisti miettimään tuo nikkisi, että se morsiamena olo tuntuu olevan tärkeämpää kuin vaimona olo.

Mutta varmaan tosiaan kysyit vaan huonolla hetkellä. Onhan mies jo sitoutunu sinuun monella tavalla :)

Yhteistyössä