Miltä sinusta tuntuisi, jos läheisesi menisi 18-vuotiaana 29-vuotiaan kanssa naimisiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fortunate
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Yrittäisin keskustella aiheesta ja puhua nuoren ulos tuollaisesta hankkeesta. :( Eli sikäli antaisin kyllä ymmärtää, etten hyväksy. Vaikea sanoa, menisinkö häihin... todennäköisesti menisin, vaikka en liittoa hyväksyisikään.

Meillä tilanne oli toisin päin, läheinen (sisarus) oli tuo vanhempi osapuoli. Oli shokki. Onneksi eivät pitäneet häitä, niin ei tarvinnut mennä. Mutta siis tässä tapauksessa tuolla liiton nuoremmalla osapuolella ei todellakaan ollut kaikki kohdillaan, tiedä sitten onko kummallakaan...

No riippuu varmaan ihan niistä ihmisistä, millasia olisivat.
18v on kyllä mun mielestä liian nuori menemään naimisiin, mutta minä nyt en muutenkaan ymmärrä naimisiin menijöitä.. että se siitä.:xmas:

Häh? Aikuinen ihminen menee toisen aikuisen kanssa naimisiin, ikäeroa ei edes mitenkään kauheasti? En todellakaan ryhtyisi häitä boikotoimaan tms naurettavaa. Kyllä meidän perheessä on tavattu antaa aikuisten tehdä omat päätöksensä vaikka itse olisi eri mieltä.

Siskoni meni naimisiin 18-vuotiaana, yhdessä pysyivät kunnes kuolema heidät erotti. Liitto ei ollut helppo, mutta mitä ihmettä häiden boikotoiminen olisi auttanut? Olisiko se tehnyt heidän elämästään helpompaa tai mukavempaa?

[QUOTE="Pioni Pirteä";24505320]Siis mitä ihmeellistä tuossa nyt on? Eihän tuo edes ole kovin iso ikäero.[/QUOTE]

Juu ei ole ikäerona iso, mutta on tossa vaiheessa kun toinen vielä noin nuori ja toinen kolmikymppinen..
Kokonaan toinen asia mun mielestä jos toinen on vaikkapa 30v ja toinen 45v.

Vielä tuo nuorempi osapuoli on 17v, mutta naimisiin aikovat heti kun täyttää 18v..

Ei mulle iästä nouse negatiivisia tunteita, jos persoonat sopii toisilleen niin so? Omat lapseni valitsevat puolisonsa, enkä aio siihen sotkeentua aikanaan, jos siis ihan normielämää aikovat elää ;)

Juu ei ole ikäerona iso, mutta on tossa vaiheessa kun toinen vielä noin nuori ja toinen kolmikymppinen..
Kokonaan toinen asia mun mielestä jos toinen on vaikkapa 30v ja toinen 45v.

Vielä tuo nuorempi osapuoli on 17v, mutta naimisiin aikovat heti kun täyttää 18v..

Samaa mieltä. Mielestäni on ihan eri juttu puhua yli kymmenen vuoden ikäerosta silloin kun ollaan vanhempia kuin silloin, kun toinen osapuoli on vielä teini-ikäinen. Ymmärtäisin, jos toinen olisi edes parikymppinen, mutta sen alle ei mahdu mun ymmärryksen piiriin. Olen kamalan kapeakatseinen, tiedän.

Minusta on iso ikäero, kun toinen ei ole vielä edes lukiota/ammattikoulua päättänyt ja pari vuotta sitten oli vielä yläasteella. 29-vuotiaalla sen sijaan on jo kymmenisen vuotta aikuiselämää takana. Kyllä se on iso ikäero tuossa iässä ja elämäntilanne täysin erilainen.

Minusta on iso ikäero, kun toinen ei ole vielä edes lukiota/ammattikoulua päättänyt ja pari vuotta sitten oli vielä yläasteella. 29-vuotiaalla sen sijaan on jo kymmenisen vuotta aikuiselämää takana. Kyllä se on iso ikäero tuossa iässä ja elämäntilanne täysin erilainen.

Tuota mäkin olen miettinyt....Mun pikkuveljellä on vielä lukio pahasti kesken,
mutta tää hänen naisystävänsä tekee gradua ja valmistuu kohta.
Lisäksi mun veli on asunut koko 17vuotta samassa talossa samalla pienellä paikkakunnalla ja käynyt pari kertaa perheen kanssa peruslomalla ulkomailla.
Tää nainen taas on asunut ympäri maailmaa ja reissannut todella paljon..

Suurin osa teistä oli sitä mieltä, että mitäs tuosta, mutta en voi sille mitään,
että mua surettaa ihan sikana..ja tajuaako veli edes mitä on tekemässä..
Ja suututtaa se nainen.

Eiväthän he mun hyväksyntää suhteelleen tarvitse eikä mun häihin menemättömyys
mitään vaikuta, siksi saatan olla menemättä, koska mitä ideaa mun on sinne mennä kun kuitenkin mua vain ärsyttää ja oksettaa ollakin siellä?

Sä luulet että kaikki elää kuten sä? 18-vuotias voi olla ollut töissä vaikkapa 15-vuotiaasta ja asunut myös omillaan siitä asti. 29-vuotias voi olla vielä opiskelemassa ja asua vanhemmillaan (esim. omaan asuntoon säästäen). Paitsi jos sulla oli jotain sisäpiiritietoa juuri tästä tapauksesta...

Sä luulet että kaikki elää kuten sä? 18-vuotias voi olla ollut töissä vaikkapa 15-vuotiaasta ja asunut myös omillaan siitä asti. 29-vuotias voi olla vielä opiskelemassa ja asua vanhemmillaan (esim. omaan asuntoon säästäen). Paitsi jos sulla oli jotain sisäpiiritietoa juuri tästä tapauksesta...

Voi toki olla, mutta 18-vuotias on silti vielä ihan lapsi ja mielestäni on outoa jos kolmekymppinen kiinnostuu noin nuoresta.

• Tykkää
Reactions: fortunate
Voi toki olla, mutta 18-vuotias on silti vielä ihan lapsi ja mielestäni on outoa jos kolmekymppinen kiinnostuu noin nuoresta.

Ei 18-vuotias automaattisesti ole ihan lapsi. Voi olla joutunut elämään aikuisen elämää jo pitkään ja kokenut asioita jotka ovat kasvattaneet, toisin kuin monet 'aikuiset' kolmikymppiset. Toki on niitä lapsellisiakin muttei voi yleistää että kaikki ovat. Mutta ei sitä tajua jos ei ole elämänkokemusta ;)

Ei 18-vuotias automaattisesti ole ihan lapsi. Voi olla joutunut elämään aikuisen elämää jo pitkään ja kokenut asioita jotka ovat kasvattaneet, toisin kuin monet 'aikuiset' kolmikymppiset. Toki on niitä lapsellisiakin muttei voi yleistää että kaikki ovat. Mutta ei sitä tajua jos ei ole elämänkokemusta ;)

Riippuu varmaan ihan ihmisestä..Mulla ja pikkuveljellä on 2vuotta ikäeroa ja kyllä mulla on elämänkokemusta ihan eri malliin kuin veljellä ja monella kolmikymppiselläkään..
Silti pidän itseäni ihan kakarana vielä, vaikka olen jo itsekin äiti.. :D

Yleensä ennen naimisiinmenoa on seurusteltu jo jonkin aikaa,eli jos pari on tavannut vaikka tytön ollessa 14 ja äijä on ollut 25 niin....nojoo. Mun mielestä 14-vuotias on jo lapsi ja 25-vuotias jo aikuinen hyvin monellakin mittarilla katsottuna. Jotenkin tulee mieleen että semmoset jotka haluaa seurustella lapsien kanssa on jotenkin henkisesti jälkeenjääneitä. Olen itse 25 enkä rehellisesti sanottuna voisi kuvitella seurustelevani kasiluokkalaisen mopopojan kanssa jonka äiti kuskaa sitä kerran viikossa kaukalopallotreeneihin.

Yhteistyössä