Miltä se alapää ihan oikeasti näyttää synnytyksen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Anniina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ei ikinä enää alateitse;30654201:
Kamalaa! Eikä se fakta paljoa lämmitä jälkikäteen kun omalle kohdalle käy huonosti, että suurin osa alatiesynnytyksistä sujuu ilman suurempia komplikaatioita. Ei lohduttanut minuakaan teho-osastolla tohjona maatessani tilastot, kun itse olin juuri siinä marginaalissa jolle tulee pahat vauriot :( Ja elinikäinen trauma.

Jos saa kysyä, jäikö sulla pysyvää vaivaa niin että haittaa seksielämää?

Joo ei lämmittänyt tilastot ei :D yöllä kärrättiin samantien leikkaukseen joka kesti 6 tuntia ja sen jälkeen sanottiin että tostakin leikkauksesta toipuminen on noin 20%. Lämmitti sekin tieto ihan v***sti :D. Sektioäideille tuotiin vauvat heräämöön mutta mulle ei koska en saanut liikkua senttiäkään, sekin tieto lämmitti että saathan vauvan sitten heti salissa rinnoille. No meni 2 vuorokautta....
Seksi sattui noin 1 1/2 vuotta, mutta olin istumakiellossakin n 2 kk. Kauheesti liukkaria ja ei välttämättä itse yhdyntää niin kyllä senkin puolen sai sitten sujumaan.
Nyt siitä aikaa jo 14 vuotta mutta sellaisia hassuja asioita vielä on. Pyörällä ei kovin maratoonimatkoja tehdä eikä saunan lauteilla voi istua niin että jalat olis siinä kiukaan vieressä jalkatelineella (mikä sen nimi on?). Tuntuu joku pahkura tolloin. Mutta hyviäkin puolia on: ikinä en ole "kärsinyt" enää vauvakuumeesta ;)

Nämähän on aivan yksilöllisiä asioita. Ei kukaan voi tietää miltä juuri ap:n alapää tulee näyttämään synnytyksen jälkeen.

Moni puhuu jostain aukoista ja turvotuksesta. Ihan vieraita juttuja mulle. Mun mielestä alapää ei tuntunut synnytyksen jälkeen oikein miltään. Vasta seuraavana päivänä kun alkoi enemmän liikkumaan tuntui paikat jotenkin "runnotulta" niin ja tikit kiristi, mulle siis tehtiin eeppari ja sain II-asteen repeämät. Hyvin kuitenkin parantuivat ja nopeasti. Toinen synnytys oli vielä helpompi, yks pieni nirhauma vaan johon laitettiin tikki. Ei kipuja tai mitään muitakaan tuntemuksia jälkeen päin.
Mulla sitten on sen sijaan ollu ihan järkyttävä ummetus synnytyksen jälkeen. :(

Itse asiassa on fakta, että kun on raskaana, alapää löystyy. Ei siis tarvitse edes synnyttää, vaan alapää löystyy, kun on raskaana, jotkut nivelsiteet tai ties mitkä antavat periksi. En muista siis syytä, mutta niin käy kaikille. Kannattaa googlettaa! Ei siis kannata pyytää keisarinleikkausta vain sen takia.

Alkuperäinen kirjoittaja Kaikilla löystyy;30654679:
Itse asiassa on fakta, että kun on raskaana, alapää löystyy. Ei siis tarvitse edes synnyttää, vaan alapää löystyy, kun on raskaana, jotkut nivelsiteet tai ties mitkä antavat periksi. En muista siis syytä, mutta niin käy kaikille. Kannattaa googlettaa! Ei siis kannata pyytää keisarinleikkausta vain sen takia.

Tämä on totta. Löystyy helposti jo alkuvaiheilla, mutta onneksi palautuu raskauden jälkeen nopeasti.

Yhteistyössä