Alapää synnytyksen jälkeen ja seksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Jannika"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Jannika"

Vieras
Itselläni mietityttää paljon nämä asiat nyt kun olen rv 35+3 ja synnytys lähestyy päivä päivältä. Koko raskauden ajan olemme harrastaneet yhdyntää mutta mietin että mites synnytyksen jälkeen? Miten alapää muuttuu ja muuttuuko se? Tunto, ulkonäkö yms? Miltä seksi tuntuu sen jälkeen kun on palautunut synnytyksestä? Pitääkö alapäätä kovasti jumpata sitten?

Sehän on ihan yksilöllistä. Minä en huomaa alapäässäni mitään eroa entiseen verrattuna, eikä kuulemma mieskään. Vaikka synnytys oli pitkittyneine ponnistusvaiheineen ja imukuppiulosottoineen melko vaikea, vauriot kuitenkin vähäisia ja niistä toipuminen nopeaa.

[QUOTE="Jannika";30473304]Itselläni mietityttää paljon nämä asiat nyt kun olen rv 35+3 ja synnytys lähestyy päivä päivältä. Koko raskauden ajan olemme harrastaneet yhdyntää mutta mietin että mites synnytyksen jälkeen? Miten alapää muuttuu ja muuttuuko se? Tunto, ulkonäkö yms? Miltä seksi tuntuu sen jälkeen kun on palautunut synnytyksestä? Pitääkö alapäätä kovasti jumpata sitten?[/QUOTE]

Älä pelästy liikaa, mutta kerron. Emättimen aukko suurenee arviolta 3-4cm, kunnes pienenee ennalleen ainakin osalla 2kk paikkeilla synnytyksen jälkeen. Jos on tehty välilihan leikkaus, haavan paraneminen kestää noin 2-8 viikkoa arviolta ja seksi sattuu ja paikkoja kirraa tms. Jälkivuodossa vuotaa emättimestä verta samaisen 2-8 viikkoa kaikilla. Jos imetät, osalla on limakalvot niin ohuet ja kuivat, että seksi sattuu ja yhdyntään ei pysty joko ollenkaan tai kivuissa vain ja vaiva poistuu vasta imetyksen loputtua kokonaan. Tätä ei kaikki äidit ymmärrä, koska tätä ei ole kaikilla äideillä, vaikka onkin suht yleinen vaiva.

Eikö tosiaan voi muuta miettiä kuin SEKSIÄ.. Todella ällöttävää, tollasten ei kuuluis saada lapsia

Olen miettinyt monia muitakin asioita toki kuin vain seksiä joihin olen saanut vastauksia =) Olen seksuaalinen ihminen ja en tietenkään heti ole sänkyyn synnytyksen jälkeen hyppäämässä mutat toki mietityttää, onko siinä mielestäsi jotain pahaa?

Tule sitten kertomaan synnytyksen jälkeen, että onko sun limakalvot kipeät ja hauraat imetyksen aikana? Mulla on niin kipeät, että seksi ei onnistu ollenkaan ja voit arvata miltä tuntuu olla seksuaalisena ihmisenä kuukausikaupalla ilman. Mitään tulehdusta ei ole. Onneksi imetystä ei ole jäljellä enää montaa kuukautta. Sinnittelen vielä.

Itselläni kävi ilmeisesti hyvä tuuri sillä molemmista synnytyksistä selvisin ilman vaurioita ja jälkivuotkin loppui viikossa.Molempien synnytysten jälkeen seksiä tuli harrastettua n.2viikon kuluttua ja ihan hyvältä tuntui molemmista,vaikka paikat oli vähän löysät.Enemmän ne maidosta täydet kipeät rinnat siinä asiaa hankaloitti.Nyt kyllä jännittää miten tämän kolmannen jälkeen kun nyt rv 28 ja limakalvot on olleet jo pari viikkoa todella kuivat eikä seksi huvita yhtään????

Yhteistyössä