miltä näyttää hampaassa oleva reikä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nn

Vieras
Mulla on etuhampaassa joku pieni valkoinen kohta,ollut jo useamman vuoden ja saattaa olla jopa pienentynyt ajan kanssa mutta niin jos on reikä niin miltä se näyttää?Onko ruskea,musta vai valkoinen?Ja erottako sen ihan selvästi?

pieni valkoinen kohta voi olla esim. kiillevaurio. Reikä kait yleensä on ruskehtava.

http://zahnerhaltung.unibas.ch/jcms/images/stories/spektrum/karies01a.jpg
tuollapa hyvä kuva reiästä.

Mulla itsellä ylä-etu-kakkosissa kiillevauriot, näkyvät selkeästi valkoisempina kohtina muutenkin melko valkoisissa hampaissani, ihan yhtä sileä on hammas niiltä kohdin kuin muualtakin. Muksulla maitohampaissa kiillevauriot näkyvät himmeämpinä kohtina hampaan pinnassa. Näille ei kuulemma voi mitään ja kuulemma rautahampaisiin ei yleensä enää näitä tulekaan.

Hassua.mulla on ollut takahampaassa aina tuollaista mustaa viivaa mutta ei hammaslääkäri oo mitään sanonut niistä..Mä luulin aina että reikä on musta ja pyöreä kolo hampaass.

Olikohan niin että jos on valkoista niin sen pystyy vielä pysäyttää,ruskea on pysähtynyt reikä ja musta jo kunnon reikä...?ja nuo mustat viivat voi olla kait jotain muutakin jos ei kerran olla puututtu niihin.

Alkuperäinen kirjoittaja niksu:
mut hampaiden välissä olevia reikiä ei vissiinkään pysty näkemään eikä välttämättä edes tietämään niiden olemassa oloa itse..

Siksi otetaan välillä hammasröntgen josta hampilääkäri näkee onko hammasvälissä reikiä

Yhteistyössä