Miltä kuulostaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Meeri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Meeri

Vieras
Eli meillä on ongelmana se, että tarjolla olisi lomamatka, jolloin lapsemme olisivat 3 vuotta ja 11kk.

Mies ei vaan ole innostunut rantalomista, eikä halua lähteä. Minä taas kovin mielelläni menisin, mutta rehellisesti mietin, että olisko se sitten 'lomaa' kun molemmat muksut olisi mukana ja vahdittavana.

Ja tietty aika kallista kun 3 vuotiaastakin menee puolikas maksu (n.300e).

Olikin siis puhetta, että toinen muksu lähtee minun mukaan ja toinen jää isin kanssa kotiin.

Ajattelin ottaa pienemmän mukaan, koska niin pitkä ero äidistä kun toinen on vasta 11kk...

Mutta onko se kauhean epäreilua isompaa kohtaa? Oli kyllä puhetta jos isä sit tekisi pojan kanssa jotain sukulaisreissua Suomessa...

On epäreilua.

Meidänkin tuttavat puhuivat tosissaan, että ottaisivat vaan 1-vuotiaansa mukaan etelään, ja jättäisivät 5-vuotiaan hoitoon siks aikaa. :o
Että kun maksaa niin paljon ja tuo vanhempi on jo kerran käynyt ulkomailla ollessaan alle 2vee... Ei tajuu. Vähemmän se yksvuotias siellä ymmärtää kuin se viisvuotias!

Mutta meillä ei mies halua, enkä viitsi pakottakaan ja maksaa hirveitä summia jos toinen ei tahdo edes mukaan. Ja itse taas tahdon, enkä halua jättää reissua väliin, vain koska ukko ei tahdo mukaan. Omapahan on häpeänsä ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Häirikkö:
On epäreilua.

Meidänkin tuttavat puhuivat tosissaan, että ottaisivat vaan 1-vuotiaansa mukaan etelään, ja jättäisivät 5-vuotiaan hoitoon siks aikaa. :o
Että kun maksaa niin paljon ja tuo vanhempi on jo kerran käynyt ulkomailla ollessaan alle 2vee... Ei tajuu. Vähemmän se yksvuotias siellä ymmärtää kuin se viisvuotias!

Niin mutta mietin, että jos otan 3 vuotiaan mukaan ja jätän 11kk kotiin, niin onko viikon ero äidistä liian pitkä?

Ja poika jäisi kuitenkin isänsä kanssa kotiin, eikä vietäisi mihinkään hoitopaikkaan tarkoituksella...

No tuo kuulostaa siltä että se olisi teille kaikille mieluinen ratkaisu.
Eikä 3v vielä ymmärrä maksaako loma 500? vai 50?, jos kerran on hänellekin jotain hauskaa tiedossa.
Vaikka mun mielsestä kyllä loma on lomaa, eikä "lomaa", koko perheen voimin. Vaan voisin silti lähteä yksin tai kaksinkin.

no mitäpä sitä sitten kyselemään =) menet yksin, tai otat jomman kumman lapsista tai molemmat, eiväthän he siitä kauheasti vielä ymmärrä, paitsi, että äiti on poissa, tuskin siitä isoja traumoja tulee =)

Alkuperäinen kirjoittaja Meeri:
Alkuperäinen kirjoittaja Häirikkö:
On epäreilua.

Niin mutta mietin, että jos otan 3 vuotiaan mukaan ja jätän 11kk kotiin, niin onko viikon ero äidistä liian pitkä?

Ja poika jäisi kuitenkin isänsä kanssa kotiin, eikä vietäisi mihinkään hoitopaikkaan tarkoituksella...

Niin aivan.. :ashamed:
Mulla vaan kilahti taas tuo kun aloin miettiin näitä yksiä sankareita.. :kieh:

Toki jos teille tuo järjestely sopii, niin miksei. Mutta vie sitten tasapuolisuuden nimissä vanhempi poika joskus tulevaisuudessa reissuun kun pienempi on vähän kasvanut :)

Toisaalta hyväkin, saisivat isä ja poikakin olla viikon ihan kaksistaan. Tuon ikäiselle kun on tärkeää se aika joskus pelkän äidin tai isän kanssa.

Yhteistyössä